|

طرز تهیه قورمه سبزی گیلانی خوشمزه و لعاب دار/ یه طعم جدید و عالی رو امتحان کن

توی این مقاله پخت قرمه سبزی گیلانی که به اون قورمه سبزی رشتی هم میگن رو یاد میگیری تا در اولین فرصت بپزی و ببینی کدوم مدل رو بیشتر دوست دار…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هم از طرفداران پلو و خورشت هستی؟ یعنی دلت میخواد هر روز ناهار غذای پلویی بخوری با یه خورشت چرب؟! آره میدونم که غذاهایی مثل خورش قیمه، فسنجون، کرفس، قورمه سبزی و... خیلی خوشمزه و پر طرفدارن. اگه تو هم به قورمه سبزی علاقمند باشی باید بهت بگم که قورمه سبزی گیلانی هم بسیار خوشمزه ست و طعم بینظیری داره. توی این مقاله میخوام دستور پخت قرمه سبزی گیلانی که به اون قورمه سبزی رشتی هم میگن رو بهت آموزش بدم تا در اولین فرصت بپزی و ببینی کدوم مدل قورمه سبزی رو بیشتر دوست داری. تا پایان همراه من باش...

ghormesabzi-gilani4

مواد لازم برای پخت خورش قورمه سبزی گیلانی

سبزی قورمه ۵۰۰ گرم

گوشت خورشتی (ترجیحا گوسفندی) ۵۰۰ گرم

لیمو عمانی ۴ تا ۵ عدد

لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا قرمز نصف پیمانه

پیاز بزرگ یک عدد

آبغوره به مقدار لازم

بادمجان کوچک و قلمی ۴ تا ۵ عدد

۲ عدد گوجه فرنگی

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

این میزان مواد برای 5 تا 6 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون قورمه سبزی گیلانی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

ghormesabzi-gilani6

طرز تهیه خورش قورمه سبزی گیلانی

مرحله اول

بهتره لوبیا قرمز یا لوبیا چشم بلبلی رو از شب قبل بشوری و خیس کنی تا نفخ اون از بین بره. علاوه بر این خیساندن لوبیا و دو سه بار عوض کردن آب اون باعث میشه خیلی سریعتر بپزه و در نهایت بافت نرمی پیدا کنه.

مرحله دوم

سبزی خورشتی رو بعد از شستشو، ساطوری خرد کن و داخل ماهیتابه ای که روغن ریختی کامل سرخ کن. تفت دادن سبزی تا جایی که رنگ اون تیره بشه، باعث میشه در نهایت خورشت جا افتاده تر و خوشمزه تری داشته باشی. فقط در طول زمان تفت دادن حواست باشه تا سبزی ته نگیره و نسوزه.

ghormesabzi-gilani2

مرحله سوم

پیاز رو نگینی خرد کن و با روغن داخل قابلمه مناسب تفت بده. وقتی طلایی شد وقت اضافه کردن گوشت خرد شده میرسه. گوشت رو اضافه کن و وقتی رنگش تغییر کرد، ادویه ها رو اضافه کن و تفت بده. بعد از یکی دو دقیقه سبزی سرخ شده و لوبیای خیس خورده رو داخل قابلمه بریز و یکی دو دقیقه دیگه تفت بده.

مرحله چهارم

حدود سه لیوان آب جوش و کمی نمک به قابلمه اضافه کن و بعد از جوش اومدن، حرارت رو کم کن و بذار خورشت آروم بپزه.

ghormesabzi-gilani3

مرحله پنجم

لیمو امانی رو داخل ظرفی که آبجوش ریختی قرار بده تا تلخی اون گرفته بشه. توجه داشته باش هرچه مدت زمان خورش قورمه سبزی بیشتر باشه در نهایت جا افتاده تر و لعاب دارتر میشه.

مرحله ششم

یک ساعت قبل از آماده شدن خورش، لیمو امانی و آبغوره رو به خورشت اضافه کن. ترشی غذا به ذائقه تو بستگی داره و میتونی کم کم اضافه کنی تا به مزه دلخواهت برسی. در نهایت نمک خورش قرمه سبزی رو تست کن و اگر نیاز داشت اضافه کن.

مرحله هفتم

بادمجون ها و گوجه ها رو داخل ماهیتابه سرخ کن و در 15 دقیقه انتهایی پخت خورش به قابلمه اضافه کن. خورشت ما بعد از حدود سه ساعت و وقتی که حسابی جا افتاده و آبش کم شده، حاضره و میتونی در کنار کته نوش جان کنی.

ghormesabzi-gilani5

توی این مقاله طرز تهیه قورمه سبزی رشتی که با قورمه سبزی معمول کمی متفاوته و طعم و مزه خیلی خوبی داره رو یاد گرفتیم. امیدواریم بپزی و در کنار عزیزانت نوش جانتون بشه. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی کلی دستور غذاهای خوشمزه رو ببینی و امتحانشون کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی