|

خورش فسنجون رو اینجوری بپز همه میگن چه محشر شده/ با گوشت قلقلی همراه با نکات پخت

خورش فسنجون یکی از غذاهای سنتی ایرانیه که خیلی خوشمزه ست و اگرچه مربوط به شمال ایرانه ولی توی تمام کشور محبوبیت زیادی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی از غذاهای سنتی ایرانی در اصل مربوط به استان و منطقه ای از کشور هستن ولی آنچنان خوشمزه و پرطرفدارن که توی همه استان ها طبخ میشن و مورد استقبال افراد زیادی هم قرار می گیرن. غذاهایی مثل میرزا قاسمی، باقالاقاتق، کلم پلوی شیرازی و... از این دسته محسوب میشن. خورش فسنجون هم یکی دیگه از این غذاهایی خوشمزه ست که اگرچه مربوط به شمال ایرانه ولی توی تمام کشور محبوبیت زیادی داره و با گوشت گوسفند، گوشت مرغ و گوشت قلقلی درست میشه که همگی خوش طعم و مزه هستن. توی این مقاله میخوایم خورشت فسنجون با گوشت قلقلی رو بهتون آموزش بدیم که دستور ساده و عالی ای داره. تا پایان همراه ما باشید...

fesenjun6

مواد لازم برای پخت خورش فسنجون با گوشت قلقلی

گوشت چرخ کرده 300 گرم

مغز گردوی آسیاب شده 2 فنجان

رب انار ۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

پیاز متوسط ۲ عدد

شکر یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون فسنجون با گوشت قلقلی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

fesenjun5

طرز پخت خورش فسنجون با گوشت قلقلی

مرحله اول

ابتدا یک عدد پیاز رو پوست بگیر و رنده کن. آب اون رو مقداری بگیر و همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه کن و خوب ورز بده تا یکدست بشه. روی ظرف رو بپوشون و یک ساعت داخل یخچال قرار بده.

مرحله دوم

یک عدد پیاز باقیمونده رو نگینی خرد کن. داخل قابلمه مناسب پخت خورش، کمی روغن بریز و پیاز رو تفت بده تا طلایی بشه. گردوی آسیاب شده رو اضافه کن و کمی دیگه تفت بده. سپس دو لیوان آب سرد داخل قابلمه بریز و اجازه بده جوش بیاد، سپس حرارت رو ملایم کن.

fesenjun4

مرحله سوم

مخلوط گوشت چرخ شده رو از یخچال خارج کن و بعد از کمی ورز دادن، از اون به اندازه کمتر از یک گردو بردار و توی دست قلقلی کن. اون ها رو داخل ماهیتابه ای روغن ریختی، سرخ کن. بعد از این مرحله، گوشت قلقلی ها رو که کامل سرخ کردی، از ماهیتابه خارج کن و توی همون ماهیتابه رب گوجه فرنگی رو یکی دو دقیقه تفت بده و همراه شکر، رب انار و گوشت قلقلی ها به قابلمه خورشت اضافه کن.

مرحله چهارم

تا خورش می پزه و جا میفته، 4 پیمانه برنج رو که از نیم ساعت پیش خیس کردی، داخل قابلمه بریز و کته درست کن. وقتی خورش فسنجون با گوشت قلقلی جا افتاد همراه کته زعفرونی نوش جان کن. امیدواریم خوشت بیاد و ازخوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری.

fesenjun2

نکات پخت خورش فسنجون با گوشت قلقلی

-روغن گردو در طی زمان پخت خارج میشه و بهتره در ابتدا روغن کمی توی غذا بریزی تا خورش بیش از حد چرب نشه.

-اضافه کردن آب سرد به خورش باعث شوک وارد شدن به گردو و خارج شدن چربی اون میشه.

-اگر از رب انار ملس استفاده میکنی نیازی به استفاده از شکر نیست.

-هرچه خورش مدت زمان بیشتری روی حرارت کم بمونه خوشمزه تر و جا افتاده تر میشه.

اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی طرز تهیه خورشت فسنجون با گوشت مرغ رو ببینی و اگر دوست داشتی برای خودت و خانواده ت درست کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی