|

طرز تهیه شیرینی ساق عروس/ با این شیرینی میز پذیرایی عید نوروزت رو کامل کن

شیرینی ساق عروس یکی از شیرینی های خوشمزه ایرانیه که به راحتی توی خونه میشه پخت و از خوردنش لذت برد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی پزی دنیای بی نهایتی داره که خیلی ها عاشقانه انجامش میدن و با خلاقیت خودشون اون رو هر روز بهتر از قبل می کنن. انواع خیلی زیادی از شیرینی ها رو میشه واسه مراسم و اعیاد مختلف آماده و از مهمونا پذیرایی کرد. عید نوروز مهم ترین عید ما ایرانی هاست که با انواع و اقسام شیرینی ها و خوراکی ها میشه به استقبال بهار طبیعت رفت. شیرینی مربایی، شیرینی بادامی، شیرینی نان برنجی و... و خوراکی های خوشمزه ای مثل باسلوق در این عید باستانی پخته میشن. شیرینی ساق عروس یکی دیگه از این شیرینی هاست که به راحتی توی خونه میشه پخت و از خوردنش لذت برد. توی این مقاله طرز تهیه شیرینی ساق عروس رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید...

sagharus6

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساق عروس

روغن جامد (یا کره) نصف پیمانه

آرد ۲ پیمانه

پودر قند ۳ قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

گردو به میزان لازم

sagharus4

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

مرحله اول

روغن جامد و پودر قند رو داخل یک ظرف مناسب ریخته و با همزن برقی مخلوط می کنیم تا رنگ اونها کرم رنگ بشه. سپس پودر هل و گلاب رو اضافه کرده و کمی با همزن می زنیم.

مرحله دوم

آرد رو 2 تا 3 بار الک کرده و کم کم به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم. با نوک انگشتان آرد رو به خورد مخلوط می دیم تا کم کم خمیر خودش رو جمع و بافت لطیفی پیدا کنه.

مرحله سوم

خمیر رو داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت نیم یا یک ساعت داخل یخچال قرار میدیم تا استراحت کنه.

sagharus7

مرحله چهارم

بعد از گذشت مدت زمان استراحت، خمیر رو از یخچال خارج کرده و به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و کف دست باز می کنیم. نصف یک گردو رو داخل خمیر گذاشته و اون رو جمع می کنیم. به همین ترتیب تمام خمیر رو درست کرده و داخل قالبی که توی اون کاغذ روغنی پهن کردیم، با فاصله می ذاریم.

مرحله پنجم

قالب رو به مدت 20 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کردیم می ذاریم. شیرینی ما بعد از این مدت حاضره و میشه اون رو با پودر قند و پودر پسته تزئین کرد. حالا می تونیم شیرینی ساق عروس رو همراه با چای به صورت عصرانه و یا بعد از غذا به عنوان دسر میل کنیم. شیرینی ساق عروس برای پذیرایی عید نوروز هم مناسبه و میز شما رو زیبا میکنه.

sagharus5

در این مقاله طرز تهیه شیرینی ساق عروس رو به شما آموزش دادیم و امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره. اگر به شیرینی پزی علاقمندید اینجا می تونید طرز تهیه شیرینی کشمشی رو ببینید و اگر دوست داشتید اون رو برای عید نوروز درست کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی