|

عید نوروز با شیرینی مشهدی میزت رو رنگی کن/ شیرینی مربایی یادآور روزای خوب کودکی

اگر دوست داری برای عید نوروز خودت شیرینی بپزی و از مهمونات پذیرایی کنی، توی این مقاله طرز تهیه شیرینی مشهدی رو یاد میگیری که واسه عید عالیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید نوروز برای همه ما یادآور روزای خوب کودکیه. روزهایی که رها و شاد بودیم و با لباس نو، عیدی، تخم مرغ رنگی و خوراکی های خوشمزه سر از پا نمی شناختیم! عید نوروز با خاطرات خوب زیادی برای همه ما همراهه و می تونیم با درست کردن خوراکی های مخصوص این روزها، کمی از این خاطره ها رو برای خودمون و عزیزانمون زنده کنیم. شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی و شیرینی گردویی بخشی از این خوردنی های معروف عیده. یکی دیگه از این شیرینی های خوشمزه، شیرینی مشهدیه که به اون شیرینی مربایی یا شیرینی آلمانی هم میگن و به خاطر ظاهر خوبی که داره خیلی مورد توجه بچه هاست. توی این مقاله میخوام طرز تهیه این شیرینی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید...

shirinimashhadi1

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

آرد قنادی ۲ و نیم پیمانه

پودر قند نصف پیمانه

تخم مرغ  یک عدد

کره ۱۵۰ گرم

وانیل نصف قاشق چایخوری

مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه به اندازه لازم

shirinimashhadi2

طرز تهیه شیرینی مشهدی

مرحله اول

کره و تخم مرغ رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخونه قرار میدیم تا هم دمای محیط بشن.

مرحله دوم

کره و پودر قند رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود  دقیقه می زنیم تا رنگ اون سفید بشه و بافت خامه ای پیدا کنه. سپس تخم مرغ و وانیل رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه هم با همزن می زنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.

shirinimashhadi6

مرحله سوم

آرد رو سه بار الک کرده و کم کم به مایه شیرینی اضافه کرده و با قاشق یا لیسک به آرومی مخلوط می کنیم تا خمیر شیرینی مشهدی ما یکدست بشه. توجه داشته باشید که در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست.

مرحله چهارم

خمیر رو بین دو ورقه کاغذ روغنی قرار میدیم و با وردنه اون رو باز می کنیم تا خمیر به حدود 3 میلیمتر ضخامت برسه.

shirinimashhadi7

مرحله پنجم

کاغذ روغنی رو از روی خمیر شیرینی مربایی برداشته و اون رو با قالب هایی به شکل گل، مربع، دایره و... قالب می زنیم. با سر ماسوره وسط نصف شیرینی ها رو به اندازه یک دایره کوچیک خارج می کنیم. خمیرهای قالب زده رو همراه با کاغذ روغنی داخل قالب گذاشته و در فر که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کردیم می ذاریم و 10 تا 15 دقیقه زمان میدیم تا شیرینی ها بپزه.

مرحله ششم

قالب رو از فر خارج کرده و اجازه می دیم تا شیرینی ها کاملا خنک بشه. روی شیرینی مشهدی هایی که سورخ ندارن، مارمالاد یا مربا می مالیم و شیرینی که وسط اون رو خارج کردیم روی اون می ذاریم و با پودر پسته، پودر نارگیل و شکلات آب شده تزئین می کنیم و داخل یخچال می ذاریم.

shirinimashhadi8

در این مقاله طرز تهیه شیرینی مشهدی (شیرینی آلمانی) رو باهم یاد گرفتیم که یکی از خوراکی های خوشمزه عید به حساب میاد. این شیرینی رو میتونین به مدت یک ماه داخل یخچال نگهداری کنید. اینجا هم میتونی طرز تهیه یکی دیگه از شیرینی های عید به نام شیرینی بهشتی (شیرینی کرکی) رو ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی