|

عید نوروز با شیرینی بادامی زیباتر و به یادموندنی تر میشه/ طرز تهیه و مواد ساده

شیرینی بادامی یکی از شیرینی های سنتی عید نوروزه و تو این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری که خیلی راحت درست میشه و خیلی هم خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شیرینی ها در فرهنگ غذایی کشورمون نقش مهمی دارن. توی جشن ها، مهمونی ها و دید و بازدیدهای عید نوروز، شیرینی حضور همیشگی داره. انواع خیلی زیادی از شیرینی ها رو واسه اعیاد مخصوصا عید نوروز میشه درست کرد. الان هم که نزدیک عیده و چه خوب میشه اگر خودمون دست به کار بشیم و شیرینی رو توی خونه درست کنیم. خونه تکونی رو که انجام دادیم و سفره هفت سین رو هم که پهن کردیم، عالی میشه اگه شیرینی بادامی هم درست کنیم! این شیرینی یکی از شیرینی های سنتی عید نوروزه و تو این مقاله میخوام طرز تهیه شیرینی بادامی رو بهتون آموزش بدم که خیلی راحت درست میشه و خیلی هم خوشمزه ست. تا پایان همراه من باشید...

badami2

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی

کره نرم شده نصف پیمانه

پودر قند یک سوم پیمانه

تخم مرغ یک عدد

مغز بادام درختی به مقدار لازم

وانیل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

پودر بادام نصف پیمانه

آرد  یک و نیم پیمانه

بکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

badami4

طرز تهیه شیرینی بادامی

مرحله اول

برای شروع از نیم تا یک ساعت قبل، کره رو داخل محیط آشپزخونه قرار میدیم تا نرم بشه. سپس اون رو با شکر مخلوط کرده و حدود 5 دقیقه با همزن برقی می زنیم تا کرم رنگ بشه.

مرحله دوم

در این مرحله داخل یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ ها رو ریخته و کمی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج بشه؛ سپس اونها رو به ترکیب کره و شکر اضافه می کنیم. در ادامه بعد از اینکه ترکیب به خوبی مخلوط شد برای از بین بردن بوی بد تخم مرغ، مقداری وانیل اضافه می کنیم.

badami6

مرحله سوم

آرد رو دو تا سه بار الک می کنیم. بکینگ پودر، پودر هل و پودر بادام رو به آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

مخلوط آرد و پودر بادام رو در چند مرحله به مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کرده و به آرومی و با لیسک هم می زنیم. وقتی خمیر کاملا یکدست شد اون رو داخل یک ظرف در بسته به مدت یک ساعت در یخچال قرار میدیم تا خمیر به اصطلاح استراحت کنه.

مرحله پنجم

بعد از گذشت مدت زمان اشاره شده، خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه به ضاخمت حدود نیم سانت باز می کنیم. قالب می زنیم و روی آن یک عدد مغز بادام درختی قرار می دهیم. خمیرهای قالب زده رو داخل یک قالب که با کاغذ روغنی کف اون رو پوشاندیم، با فاصله می چینیم و داخل فر که از 15 دقیقه قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کردیم، به مدت 10 دقیقه قرار می دیم.

بعد از پخت قالب رو از فر خارج کرده و اجازه میدیم شیرینی ها خنک بشه و سپس داخل ظرف مناسب قرار میدیم. شیرینی بادامی ما حاضره و نوش جانتون...

badami3

اگر به شیرینی پزی علاقمندی میتونی اینجا طرز تهیه شیرینی مشهدی رو ببینی و اگر دوست داشتی برای عید نوروز درست کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی