|

نمیدونی عشقت بگیره یا نه؟ / با دونستن زبان بدن، دستشو رو کن ببین تعهد داره یا نه

اگر شما تو رابطه عاطفی که دارید نمیدونید آقا چه افکاری در رابطه با آینده مشترکتون داره، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب هر انسانی نیاز به ارتباط با جنس مخالفش رو داره. شریک عاطفی هم میتونه نوازشی بر روح و روان ما باشه و هم میتونه سوهان روح بشه که همه اینها بستگی داره به انتخاب ما. از طرفی تو بحث تعهد نظر و تفکر مردا با زنا فرق داره. مثلا اینکه زنا وقتی دلشون بخواد کاری رو انجام بدن از تمام احساس گرفته تا فیزیک و ذهنشون رو وقف به انجام رسوندن اون کار میکنند، در حالی که مردان برای تعهد دادن به یک خانوم حتما باید از جهات مختلفی مثل مالی و عاطفی آمادگی داشته باشن!

شما میتونید یه شریک عاطفی فوق العاده و متعهد باشید و این رو بدونید که مردان این رو میدونن و بعد با شما وارد رابطه میشن تا از این مزایا بهره ببرند. اما فراموش نکنید که اونها این رابطه رو رسمی نمی کنند و احتمالا شما این سوال میاد به ذهنتون که موندن با این فرد زندگی رو هدر دادنه یا نه؟ این رابطه اصلا آینده ای داره یا نه؟

دوست دارین بدونین داستان از چه قراره؟ پس حتما با ادامه مطلب هم همراه بمونید. 

روانشناسی زوج

تو خودتو قربونی میکنی، آقا هم واست خودشو قربونی میکنه؟

خب هر رابطه ای برای اینکه بتونه به بهترین نحو ممکن جلو بره نیاز داره که هر دو طرف براش تلاش کنند. مثلا یکی از نوشته های تلاش کردن یا نکردن ایه که شما همیشه شادی خودتون رو وقف شاد کردن فرد مقابلتون می کنید. البته شادی هم متوجه این موضوع نشید چرا که اکثر آقایون این توانایی رو دارند که خیلی راحت شریک عاطفیشون رو متقاعد کنند. اما باید از کجا بفهمیم چخبره؟

مثلا مثالی ساده بزنیم که قراره دوتایی برین سینما و مثل همیشه آقا شما رو راضی میکنه که برین فیلم مورد علاقه ایشون رو بینید و اینجاست که شما مثل همیشه خودتون رو قربانی ایشون کردین. این سه مثال ساده بود اما پیامی واضح داشت. اینکه فرد به میزان کافی برای خوشحال کردن شما تلاش نداره و احساس ارزشمندی رو به میزان کافی تو شما ایجاد نمیکنه، خب قطعا یه جای کار میلنگه.

روانشناسی زوج

حرف و عمل یکیه یا فقط حرفای مورد علاقتون رو میزنه بی عمل؟

تعداد این دست از کردان خیلی کمه. حالا کیا؟ آقایونی که هر کاری میکنن تا شما عشقشون رو باور کنید و بدون اینکه احساس شرمساری داشته باشند. اما شما باید به حرف و عملی که دارند دقت زیادی داشته بشید. وعده و وعید ها در حد حرف باقی میمونن یا اجرا میشن؟ آیا وقتی آقا میخواد به نشون بده که عشقش واقعیه و عملی رو انجام بده، باید روزها منتظر باقی بمونید؟ 

در واقع وقتی شما عاشق کسی باشید دیگه به کمک کردن بهش یا حمایت و صمیمیت فیزیکی حساب و کتاب ندارید. نکته اینجاست مردانی که به طور کامل تو یه رابطه سرمایه گذاری نکرده اند، ممکنه تو حمایت و محبتشون انگیزه های دیگه به جز تعهد داشته باشند.

به نظرتون تو رابطه حرف هایی میزنه که شما دوست دارید اما پای عمل که میرسه هیچ میشه و همخونی نداره؟ اگر این حس درون شما ایجاد شده ک چیزی بیشتر از چیزی که الان دارید میخواید یا اینکه تو ارتباطتون احساس کلافگی درید، باید دقیق تر به رابطه خود نگاه کنید و ببینید واقعا ایشون متعهد به شماست یا خیر! 

روانشناسی زوج

در مورد آینده این حرفارو میزنه یا نه! پروانه دلت چی میگه؟ 

اغلب زوج هایی که برای آیندشون برنامه دارند، از آینده و رویاهاشون صحبت می کنند. از کشورهایی که دوست دارند با هم سفر کنند حرف میزنن و از تشکل خونواده میگن. 

خب این صحبت ها نشون میده که هر دوی شما خواسته ای مشترک دارید در حالی که صحبت در مورد این مسائل به شما کمک میکنه تا شما چیزهای زیادی در رابطه با رابطتون بفهمید. اما تا به حال شده که وقتی میخواین با فر صحبت کنید حس کنید یه جای کار داره میلنگه؟ اصلا ایشون شما رو به خونواده یا دوستانش معرفی میکنه؟ در مورد آینده مشترک حرفی سخنی داره؟

در واقع اگر فرد در حال پیچوندن شما برای آینده و رابطه بلند مدت باشه، احتمالا چیز های مثل : "تو لحظه زندگی کن"، یا «میدونی که تو برنامه‌ ریزی خوب نیستم" ازش خواهید شنید. اگر یه حس پروانه ای تو دلتون میگه قلب او با شما نیست، بهتره که به غریزتون اعتماد کنید!

روانشناسی زوج

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی