|

نسبت به زن یا شوهرت شکاکی؟ شایدم ضعیفی و تو سری خور! به خاطر این رفتار ها تو بچگیته

اگر شما هم دارای خلقیات عجیب و نه چندان خوبی هستید که نمیدونید منشاش از کجاست، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما انسانیم و اونچه که مشخصه اینه که به مانند ربات ها و هوش مصنوعی برنامه ریزی شده برای یکسری اهداف خیلی کم خلق نشدیم. به همین جهت قطعا عواطف و خلقیات متفاوت و بسیار فراوونی داریم که هر سال در حال تغییرات هستند و به هیچ عنوان ثابت باقی نمیمونن. مثلا از دست مواردی که اغلب آدما بهش توجهی ندارند اینه که دوران بچگی یک فرد خیلی میتونه بر روی روابط احساسی اون شخص در بزرگسالیش تاثیر بزاره. اگر تا به حال نتونست تو رابطه عاطفی تون موفق باشین، این امر تصادفی نبوده و نیست. چرا که در واقع شکل رابطه مامان بابامون با ما، میتونه تاثیر زیادی روی انتظارات ما از شریک عاطفیمون داشته باشه. شاید کمی سردرگم شده باشید که در ادامه با مثال های بارزی آشنا خواهیم شد و متوجه این موضوع خواهید شد. 

لطفا پس از خواندن این مطلب، بیشتر به نحوه رشد و رفتار با فرزندانمون دقت کنیم!

6-aaaa565b4b801be580fe88ada1

اگه دوست داری همه ازت راضی باشن!

به طور کلی میشه گفت زن یا مرد راضی کننده اون دست از شخصیت هایی هستن که تو بچگیشون با مادر و پدر های بد رفتار، کنترلگر و قضاوت گر بزرگ شدن! اگر شما والدینی دارید که تو سن کم شما، ازتون خیلی ایراد میگرفتن و یا اینکه جوری بودن که فقط به هنگام گرفتن نمره خوب در مدرسه، بهتون عشق میورزیدن، پس میشه گفت احتمالا در این دسته قرار دارد. 

این سبک افراد همیشه دنبال اینن که توسط دیگران تایید و پذیرش بشن. اونها این مدلین که شادی دیگران رو به شادی خودشون ارجحیت میدونن و مشکل اینجاست که اگر از این قشر باشید، احتمالا دارای ابتکار نیستید و همیشه خیلی بلاتکلیف و دودل به سر میبرید که این تو روابط عاطفی اصلا خوب نیست.

Untitled

اگه همش خودت رو وقف دیگران میکنی قربانی هستی

فربانی ها این مدلی هستن که تو خونه ای آشفته بزرگ شدن همیشه مادر پدرشون سخت گیر و خشن بودن. اونها دلشون نمیخواد مورد توجه قرار بگیرن و یا کسی در موردشون حرفی بزنه. اونها اغلب پنهان کار بودن و یاد گرفتن که افراد تحمل ناپذیر رو تحمل کنند. این جور بچه ها معمولا گاهی اوقات دنیای کاملی تو ذهن خود میسازند تا بتونن از دنیای واقعی و بد رفتار اطرافشون فاصله بگیرند.

این دست افراد تو دوران بزرگسالی شون خیلی سختشونه که برای خودشون ارزش قائل بشن و ممکنه که اکثرا احساس پریشونی، دل مردگی و یا بی علاقگی داشته باشند. از همه بدتر اینکه این افراد ممکنه گرفتار شریک های عاطفی کنترلگر بشن و دقیقا مثل رفتاری که با والدینشون داشتن، با اون فرد هم داشته باشن و خلاصه اینکه خودشون رو وقف نیاز های فرد کنند.

Untitled

افراد کنترلگر این مدلی هستن!

کنترلگرها به این دلیل به کنترل بعضی از ابعاد زندگی شون نیاز دارند که به اونها این امکان رو میده تا از احساسات دشواری که در کودکی تجربه کردن، دور بشن. این کنترل در واقع سپر دفاعی اونها رو در برابر احساسات منفی مثل ترس، شرم و حس ناتوانی می باشد. از اونجایی که خشم یک حس امن به شمار میاد،  اونها اغلب برای مدیریت احساسات منفی شون به این حس رجوع می کنند.

این افراد وقتی بزرگ میشن تو روابط عاطفی شون جسور، مصمم و سرسخت خواهند شد. اونها بیشتر به خودشون تکیه می کنن تا شریک عاطفی مورد نظر و احتمال کمک خواستن در این افراد کمتره!

3-516ebc53899fdaeb6c756b96bd

افراد شکاک با مامان بابای خالی بند بزرگ شدن!

دیدین یکسری افراد همیشه به همه چیز شک دارن؟ قطعا رفتن تو رابطه عاطفی با این افراد خیلی دشواره چرا که دائما بهت شک دارند. افراد شکاک با والدینی به شدت غیر قابل پیش بینی بزرگ شدن که تو ابراز عشق و علاقه به فرزندشون غیر قابل اعتماد و همینطور بی ثبات و نابهنجار بودن! اگر تو یچگی پدر و مادر شما بهتون قولی میدادن اما بهش عمل نیکردنئد، احتمالا اعتماد کردن دوباره براتون خیلی دشوار بوده و هست. موضوعی که حتی شادی باعث میشد احساس کنید غفلت کرده اید!

شما در حقیقت وقتی بزرگ شدین به دیال یه رابطه قابل اعتماد و با ثبات هستید، دقیقا چیزی که تو بچی ازش محروم بوده اید. افراد شکاک به دنبال یه عشق کامل هستن و از احساس ترک شدن اصلا خوششون نمیاد. از اونجایی که عشق هرگز نمیتونه بی کم و کاست باشه، ممکنه احساس ناراحتی کنید! 

4-9d6d875084ac1d57d8b08821ae

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • شهروند ارسالی در

    اگه میشه بیشتر از این دست مطالب رو بزارید
    ممنون عالی بود

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی