|

عشق یعنی علاقه شدید قلبی / رابطه عاطفی چجوری باشه یعنی سالمه؟ ویژگی های رابطه پایدار

اگر شما هم در رابطه ای عاطفی هستید اما نمیدونید رابطه شما سالمه یا خیر، کافیه با این مطلب همراه باشید و نشونه های خوب یا بد بودنش رو بدونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با توجه به این که دیگه تو این چند سال اخیر اینستاگرام به شدت وجودیت نشون داده و افراد رو تنوع طلب کرده، خب نگه داشتن رابطه ها هم سخت شده. اعتماد ها کمی خدشه دار شدن و آدمای دلشکسته هم بیشتر و بیشتر میشن. 

اما به نظر شما رابطه عاطفی سالم چه رابطه ای هستش؟ تعریف شما از یه رابطه سالم چیه اصلا؟ فکر میکنین رابطه‌ ای که درش اختلاف نباشه سالمه؟ و یا شاید هم رابطه‌ ای که با عشق و پر شور باشه سالمه؟ آیا به نظر شما دوست عزیز رابطه بی چالش و بدون بحث سالم نیست؟ رابطه ای که سالم باشه رو تجربه کردید؟ یا خیر!

واقعیت اینه که هیچ رابطه ای تو دنیا چه عاطفی و چه اجتماعی نمیتونه توش بحثی وجود نداشته باشه. آدما چیزای مختلفی رو دوست دارند و نظراتشون مکان نداره صفر تا صد عین هم باشه. هرکسی برای خودش ماشین مورد علاقه، رنگ و سبک و ساعت و حتی ساعت بیدار شدن خاص خوشد رو داره و اینجوریاست که میکنه ادما به اختلاف بخورن، اما این اختلاف ها دلیل بر نا سالم بودن روابط نیست.

اما در واقع چه چیزی نشون دهنده اینه که شما در یک رابطه ناسالم قرار دارید؟

1c20134a-e8f8-49e3-9286-98b72d50037c

اهمیت دادنش چجوریاست؟

قطعا شما تو رابطه ای حس خوب دارید که مورد توجه و اهمیت فرد مقابلتون باشید. اگر فرد شما رو تو اولویت های زندگیش قرار نده و واستون اهمیتی قائل نشه، حتم داشته باشید که یک جای این رابطه داره میلنگه!

چقدر باهات صادقه؟

این رو بدونید چه در مورد خودتون  چه در مورد فرد مقابل، تو رابطه ای که هر دو طرف صادق نباشن سلامتی وجود نداره! تو فکر مخفی کردن و دروغ گفتن به شریک احساسیتون باشید مطمئنا اون رو هم به شک و شبهه میندازین. چنین رابطه ای نه تنها سالم نیست، بلکه بدونید ضرر هم داره.

اعتماد کامل!

در واقع بنای یک رابطه سالم بر پایه اعتماد هستش. اگر شما به هم اعتماد نداشته باشید قطعا دائما میخواین همدیگه رو چک کنین تردید ه مثل خوره روحتون رو خواهد خورد. در هر صورت یکی از اساسی ترین موار تو یه رابطه خوب و سالم و پاک، اعتماد داشتن به هم دیگه هستش. اگر شما فرد شکاکی نیستید اما شریک عاطفیتون شرایط اعتماد کردن رو فراهم نمیکنه، دیگه بحثی راجب این رابطه نیست چرا که سلامت رابطتون خدشه دار شده! 

matnnegar_negarkhaneh_1189

چجوری از چالش ها رد میشین؟

همونطور که بالاتر هم ااشره شد ممکنه تو هر رابطه ای دلخوری، ناراحتی و یا مشکلات مختلف پیش بیاد اما موضوع مهم اینه که چطور از اونها بتونیم عبور کنیم. اگر رابطه شما این مدلیه که همیشه یک نفر باید کوتاه بیاد تا بحث تموم بشه، حقیقت اینه که این رابطه مشکل داره. اگر هر دو طرف برای رابطه شون ارزش قائل باشند، با هم بریا رابطشون تلاش میکنن و تا اختلاف و چالش به وجود اومده حل بشه بره! 

گوش فعال

شما تو یه رابطه دو نفره قراره که به حرف های هم گوش بدین و قراره که به حرف های همدیگه اهمیت بدید. اگر شما برای شریک عاطفیتون حرف میزنید اما او گوش مناسبی برای حرفاتون نیست و بهتره بگیم گوش نمیده، حواسش به هزار و یک جا هست جز شما، شما هم به مانند یک رادیو یکطرفه صحبت می کنید، پس احتمالا انی رابطه خیلی هم سالم و پایدار نیست! تو رابطه ای که سلامت وجود داره به هنگام صحبت کرد فرد، طرف مقابل با تمام وجودش به حرف های گوینده گوش میده. شما باید بدونید حرفی که میزنید برای شریکتون ارزشی داره و براتون وقت میزاره؟ یا خیر.

fantasy-pictures-of-bride-and-groom-45

بی احترامی با صمیمیت فرق داره

احترام نگه داشتن و حفظ حرمت ها تو رابطه اهمیت بالایی داره. بعضی وقتا یکسری افراد هستند که صمیمیت و نزدیکی رو با بی احترامی اشتباه می گیرن، در حالی که شما میتونید با وجود صمیمیت فراوون با فرد مقابلتون، کاملا احترام همدیگه رو هم نگه دارید. این وظیفه هر فرد تو رابطه هستش. بی احترامی کردن میتونه زمینه ساز تحقیر باشه و کم کم عزت نفس شخص رو بیاره پایین و رابطه رو از سالم بودن دور کنه. 

حمایت و همدلی

شما باید تو رابطه ای که هستید مطمئن باشید که یه تکیه گاه امن دارید تا وقتی مشکلی براتون پیش اومد بتونید روش حساب کنید، نه اینکه با قضاوت و سرزنش فرد مواجه بشید. اینجوری شما میتونید با دل آروم از اون موقعیت خارج بشید و مشکل حل بشه و در واقع این همدلی به هیچ عنوان روح شما رو دچار آسیب نمیکنه که هیچ، تازه حفاظت هم خواهد کرد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی