|

قراره با لوستر خونتو خوشگل تر کنی؟ / پس انواع سبک لوستر رو یاد بگیر تا فضات دلبر بشه

اگر شما هم قصد خرید لوستر برای قسمت پذیرایی خونتون رو دارین اما اصلا هیچ دونسته ای راجب لوستر ها ندارید، پس حتما با این مطلب همراه بمونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک میشه گفت یکی از مهمترین آیتم ها تو هر خونه ای لوستری هستش که تو پذیرایی و نشیمن و آشپزخونه و اتاق ها استفاده میشه که خب معمولا هم لوستر قسمت هال و پذیرایی بیشتر مورد توجه قرار میگیره. لوستر میتونه فضای خونه رو لوکس تر و خوشگل تر کنه ، البته علاوه بر نقش نوردهیش که خیلی اهمیت داره! 

لوستر ها به ماند دیگر وسیل هم مینیمال دارند و هم شلوغ و لاکچری، و از طرفی هم با توجه به اینکه دارای سبک های متنوعی نیز هستند، خب تو تونل ترند ها جزو گزینه های اصلی قرار میگیرند و چیزی نیستن که مدلاشون هیچوقت از مد نیوفته یا اینکه سبک جدیدی ازشون روانه بازار نشه.

اما جدا از مسئله سلیقه، و با توجه به اینکه نزدیک عید هستیم و خیلی از خونواده ها میخوان وسیله نو بخرن و ممکنه لوستر هم قاطیش باشه، بهتره که با انواع سبک لوستر ها آشنا بشیم تا اگر قراره لوستر بخریم، انتخابی مناسب داشته باشیم!

انواع سبک لوستر

1- لوسترهای کریستالی (Crystal Chandeliers)

از نظر تاریخی این سبک از لوستر یکی از رایج ترین سبک لوسترها در جهان محسوب میشن که در واقع لوسترهای ساخته شده این مدلی، بر اساس انواع برش‌ هایی که روی کریستال‌ ها انجام شده مثل برش دستی، صیقل دستی، برش با ماشین یا پرداخت با هم متفاوتن و فرق دارند. 

یک محصول که نقش روشنایی داره و به سبک کریستالی هستش رو میشه بر روی خیلی از قاب ها سوار کرد و تو اندازه های مختلف ازش ساخت. در مجموع میشه گفت لوسترهای کریستالی جوری هستن که جدا از قسمت فلزی که دارند، اونقدری جذاب و درخشان هستند که میتونن تو هر فضایی که نصب میشن، به شدت خیره کننده باشن و مورد توجه قرار بگیرن.

انواع سبک لوستر

2- لوسترهای روستیک (Rustic Chandeliers)

روستیک همونطور که از اسمش هم کمی تا قسمتی مشخصه، با ساختار ها و عناصر طبیعی به شدت گره خورده. چیز میزایی که تو این سبک مورد استفاده قرار میگیره و اون سبک رو به سبک روستیک تبدیل میکنه، کمک گرفتن از عناصری مثل چوب و آهن و حتی شاخ حیوانات و غیره هستش. لوستر هایی که سبک روستیک دارن میتونن خیلی به فضاهایی که طاق بزرگ با سقف طاق دار دارند بیاد  و خوشگل بشن. اما خب به شدن سلیقه خاص میطلبن و به هر فضایی هم نمیان.

انواع سبک لوستر

3- لوسترهای معاصر و مدرن (Contemporary and Modern Chandeliers)

جالبه که بدونید هر سبک و مدل جدیدی که از لوستر بعد از سال 1930 تا به حال دیده شده، از دست مدل هی معاصر می باشد. مثلا لوستر هایی که ساده ها و ظواهر تک رنگ دارن، به خصوص کروم و نیکل، تو طراحی هاشون اصلا اثری از پیچیدگی و تزیینات خفن به چشم نمیاد و این دقیقا ویژگی اصلیشونه.

انواع سبک لوستر

4- لوسترهای سنتی (Traditional Chandeliers)

برعکس، لوسترهای سنتی اینجوری که کلا از مینیمال پسندی به دورن و روی ظاهر آراسته و نئوکلاسیک و شلوغ یه عالمه تمرکز دارند، چرا چون مورد علاقشونه. سازه هایی که تو سبک کلاسیک از دهه‌ ۱۷۵۰ تا اوایل قرن ۱۹ خیلی ترند بودن و لوسترهای این سبک با انحنای ملایم همراه با خطوط مستقیم به تصویر کشیده میشن و مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع سبک لوستر

5- لوسترهای چند شاخه (Transitional Chandeliers)

لوستر های چند شاخه ای معمولا پرداخت های برنزی رنگ دارند و دیتیل شون هم از ترکیب سبک‌ های سنتی و معاصر به وجود میاد! لوسترهایی که سبک چند شاخه دارند، معمولا ظاهری ساده با خطوط مستقیم دارن و از هر نوع شلوغی‌ و طراحی های عجیب به دورند.

انواع سبک لوستر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی