|

واسه عید یه حال خوب بده به آشپزخونت و لوستر بخر ولی مدرن / به نظر من که اینا خوبن

اگر قصد خرید لوستر برای آشپزخونه رو دارید، پس بهتره که حتما به مطلب ما سر بزنید تا با نکات مهم خرید به خوبی آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک بعد از هال و پذیرایی، اون فضایی که از همه قسمتهای خونه مهمتره آشپزخونه هستش. آشپزخونه انواع و اقسام خدمات رو به اعضای خونه ارائه میده و دقیقا به همون میزان که خدمت رسانی میکنه، نیاز به رسیدگی و خوشگلاسیون داره. آشپزخونه درست به مانند یک خانوم خدمتکار هستش که خیلی از تمیز کاریا رو انجام میده، اما از طرفی هم خودش خیلی شیک و ترگل ورگله! مثلا کابینت ها. قطعا انتخاب رنگ و مدل کابینت ها خیلی اهمیت داره چرا که وقتی شما خودتون وارد یه خونه ای میشید بعد از دید زدن نشیمن و پذیرایی، احتمالا چشمتون میخوره به آشپزخانه و اینجاست که کابینت ها حسابی بهتون چشمک میزنن.

لوستر آشپزخونه

از طرفی هم چیدمان و دکوراسیون این فضا بسته به اونچه که تو سلیقه و بودجه شما هست انتخاب میشه. از دیگر آیتم هایی که تو آشپزخونه خیلی به چشم میاد لوستر هستش که هم به جهت زیبایی این فضا کارکرد داره و هم اینکه روشنایی آشپزخونه رو تامین میکنه. روشن بودن نبودن آشپزخونه خیلی مهمه ها. شما قراره تو این فضا آشپزی کنید و غذاهای خوشرنگ و لعاب درست کنید و ببینیدشون. 

احتمالا براتون سوال شده خب لوستر واسه این فضا چی خوبه! شاید تو دلتون دلهره افتاده که چه مدلی انتخاب کنم بهتره؟ که خب در پاسخ باید بگیم فقط کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

لوستر آشپزخونه

بهترین لوستر واسه آشپزخونه

انتخاب لوستر واسه آشپزخونه خیلی مهمه چرا که این ایتم تو این فضا علاوه بر روشنایی، جلوه ای یا شکوه هم به فضا میده. بهترین لوستر واسه آشپزخونه اون لوستری هستش که مطابق با ابعاد و متراژ فضا انتخاب بشه، یعنی نه کوچیکتر و نه بزرگتر! از طرفی هم با سایر المان ها مطابقت و هماهنگی داشته باشه و واسه یه انتخابی درست باید به رنگ دیوارها، کفپوش و رنگ کابینت ها نگاه کنید. 

مثلا یه مثال بارزش اینه که اگر کابینت های شما ام دی اف تیره هستش بهترین لوستر واسش به سبک چوبیه که میتونه همخونی خوبی پیدا کنه.

لوستر آشپزخونه

خرید لوستر متناسب با سبک آشپزخونه

همونطور که اشاره کردیم بهترین انتخاب لوستر با توجه به سبک و مدل چیدمان هستش. بهترین لوستر واسه آشپزخونه های مدرن، لوسترای چوبی و فلزی ساده با شکلای هندسی هستن که میتونن حسابی جذاب بشن. یا مثلا اگر سبک آشپزخونتون کلاسیک هستش، بهتره برین سراغ لوسترهای کریستالی. به طور کلی بادی بگیم یه لوستر خوب واسه این فضا اون لوستری هستش که تعداد شاخه و لامپ های کمتری به نسبت لوسترهای دیگر فضاها داشته باشه.

اگه کابینت های کلاسیک طور دارین، پس از لوسترای ساده کریستالی که لامپ های کمتری دارن استفاده نمایید. در غیر این صورت زرق و برق آشپزخونه زیاد میشه و از طرفی هم اگر یه آشپزخونه با طرح و رنگ های شلوغ دارید بهترین انتخاب، یک لوستر ساده هستش که زیبایی فضا رو نشون بده نه اینکه درهم ترش کنه. و یا اینکه یک آشپزخونه شیک و مدرن از یک لوستر با خطوط تمیز و طراحی مینیمالیستی مثل وسایل هندسی یا خطی بهره میبره.

Untitled

واسه خرید لوستر آشپزخونه به چه نکاتی دقت کنیم؟

از دیگر نکاتی که در خرید لوستر آشپزخونه باید بهش دقت کنید اینه که به متریال آشپزخونه نگاه کنید. یا مثلا به شکل هندسی آشپزخونه دقت کنید و همچنین میز ناهار خوری اگر دارید. اگر میز ناهارخوری شما یه میز گرده، لوسترهای آویز تک شعله و سه شعله گرد میتونن بهترین انتخاب باشن.

تناسب لوستر با آشپزخونه رو فراموش نکنید. اگر آشپزخونه ای دارید که مستقیم با پذیرایی در ارتباطه، خب خوبه که ست لوستر پذیرایی رو برای آشپزخانه بخرید اما خب با سایز کوچیکتر. این هماهنگی میتونه خوشگل و شیک باشه.

لوستر آشپزخونه

یادتون نره که یه آشپزخونه بزرگ و جادار میتونه از لوستر های قابل توجه تر و چند لایه ای با ابعاد بزرگتر استفاده کنه و یه نقطه کانونی بزرگ ایجاد کنه. 

عملکرد لوستر آشپزخونه چجوریاست

علاوه بر موارد گفته شده از عملکرد لوستر غافل نشید. تو آشپزخونه، داشتن نور کافی برای تهیه و پخت غذا خیلی اهمیت داره. در پی لوسترهایی باشین که منابع نوری قابل تنظیم و یا چندگانه رو برای اطمینان از روشنایی مناسب ارائه میدن. لوسترهای آویز دار به سمت پایین میتونن یه نقطه متمرکز بر ر.ی جزیره و یا میز شما ایجاد کنند.

لوستر آشپزخونه

لوستر آشپزخونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی