|

واسه تمیز کردن لوستر درگیری چون ریزه کاری داره؟ با این ترفندا دو سوته همچی اوکیه

تمیز کردن لوستر

احتمالا تمیز کردن لوستر برای شما هم سخت باشه که خب در این مطلب یاد می گیریم چطور به سادگی لوستر ها رو برق بندازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب تو خونه یکسری وسیله هست که به مانند اکسسوری ها تنها به عنوان زیبایی محسوب میشن، اما برخی از لوازم هستند به مانند لوستر و روشنایی ها که هم برای نور رسوندن به محیط هستند و هم برای زیبایی. اما خب از بدیای لوستر اینه که با گرد و غبار گرفتن خیلی زود تغییر شکل میده و کثیف به نظر میاد، پس باید به فکر تمیز کردن اونهم باشید.

شاید فکر کنید تمیز کردن تیکه های لوستر سخت باشه و قراره برای نظافتش لوستر بیچاره رو به هزار تیکه تبدیل کنید، اما خب بدونید که سخت در اشتباهید چرا که ما در این مطلب ترفند هایی داریم که مثل آب خوردن شما رو به اونچه که میخواید میرسونه و با راه و روندی بسیار ساده تر لوستر شما رو دسته گل تحویل میده.

تمیز کردن لوستر

البته که پیش از تمیز کردن لوستر این نکات رو رعایت کنید

- برق لوستر رو حتما خاموش کنید و روشنایی رو از منبعی دیگر تامین کنید.

- اجازه بدین لامپ ها و کریستال ها خنک بشن تا حین تمیز کردن دست شما نسوزه.

- یک تیکه پارچه بزرگ زیر لوستر قرار بدید تا اگر یکی از لامپ ها افتاد نشکنه و یا گرد و خاک لوستر فرش رو کثیف نکنه.

- برای بالا رفتن از نردبانی استفاده داشته باشید که به اندازه کافی بلند باشه و شما تعادل داشته باشید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر شما با الکل

اما برای تمیز کردن قسمت های بلوری لوستر بهتره که یک لیوان از الکل و سه قاشق آب استفاده کنید و لیوان رو ببرید زیر بلورها و به طوری که بلور ها در لیوان فرو رفته اونها رو غوطه ور کنید. برای قسمت های بالایی نیز دستان خود را از مایع درست شده خیس کنید و با انگشت بلورها رو تمیز کنید. البته با دستکش به دست!

ناگفته نمونه که برای لکه زدایی از لوسترهای برنزی یک قاشق سوپ خوری الکل رو تو یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز رو چند بار با این مایع بشورید و بعد هم خشک کنید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر شما با آب ولرم و سرکه

در این ترفند اگه توانستید گوی ها رو از لوستر جدا کنید تا کارتون تمیز تر و بهتر صورت بگیره ولی به خاطر داشته باشید حتما قبل از جدا کردن گوی ها از لوستر عکس بگیرید تا بعد از تمیز کاری گوی ها و کریستال ها رو اشتباه نصب نکنین، خب بالاخره ممکنه فراموش بشه دیگه!

گوی های کریستال رو باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشورید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دو سوم آب بسازید و با کمک برس شستشو بدین و بعد بلافاصله اون رو خشک کنین. اگر کریستال ها شفافیت اولیه خودشون رو از دست دادن، از سرکه سفید استفاده کنید برای این کار مقداری سرکه سفید به آب ولرم آبکشی اضافه کنید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر شما با لیمو ترش

با استفاده از لیمو ترش هم میشه به این تمیزکاری رسید چرا که به به راحتی میتونید به وسیله یک مسواک که در لیمو فرو بردید، لامپ های لوستر رو تمیز کنید و بعد هم با آبکشی و خشک کردن لوستر رو مثل روز اول کنید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر شما با آب و صابون و آمونیاک

از دیگر ترفند ها میشه به ای روند اشاره داشت که ابتدا بعد از قطع کردن برق، لامپ ها رو با نایلون فریزر یا باندهای پلاستیکی در اطراف پایه پوشش بدید. بعد باید یک چهارم آمونیاک و سه چهارم آب مقطر رو با هم مخلوط کرده و یا اینکه آب و صابون داغ رو بر روی تمامی قسمتای لوستر به صورت گسترده اسپری کنید. بذارید پاک کننده با تمامی گرد و غبار از تمامی اتصالات نور بریزه، بعد آب ولرم رو روی لوستر کریستالی اسپری کنید تا مواد شوینده از روی لوستر سقوط کند. 

برای خشک کردن لوستر از دستمال های نانو استفاده داشته باشید. تا چند ساعت از روشن کردن لوستر دوری کنید، تا کاملا لوستر خشک شود.

تمیز کردن لوستر

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی