|

این پنج نشونه به شما آلارم میده که باید زودتر رابطه عاطفیتون رو تموم کنید

رابطه عاطفی گاهی به نقطه ای میرسه که باید به جدایی ختم بشه اما اگه هنوز شک دارید چه کنید با این نکات میتونید بفهمین به کات رسیدین یا خیر!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا تموم کردن یک رابطه عاطفی خیلی سخته، به خصوص اینکه مدت زمانش هم طولانی بوده باشه. اما باید در نظر گرفت که اگر شما در رابطه خود احساس خوشحالی ندارید و یا حتی از اون بدتر، حس اذیت شدن و افسردگی پیدا کردین بهتره که فکری به حال خود کنید و از شریک عاطفی خود فاصله بگیرید. اگر هنوز در این تفکرات به سر میبرید که دوستم داره و از این گروه حرفها، پس بهتره که به نکاتی که در ادامه گفته میشه دقت کنید تا بهتر بتونید تصمیم بگیرید و متوجه خواهید شد که وقت دل کندن فرا رسیده!

60f6b7728e027_2021-07-20_16-15

1- مداما در حال قهر و آشتی هستید

به طور متوسط یک چهارم روابط بعد از جدایی دوباره به هم باز میگردن و رابطه ای دارن که دائما قطع میشه و دوباره از سر گرفته میشه. احتمال اینکه خودتون رو مقصر بدونین و یه فرصت دیگه به شریک احساسیتون بدین هست و یا اینکه از تموم کردن و ارتباط با فردی جدید هراس داشته باشید.  در این صورت شکستن رابطه ای که دائما در حال قطع وصله خیلی بهتره چرا که نه فایده ای برای شما داره و نه فرد مقابلتون.

زوج هایی که هی از هم جدا میشن نسبت به زوج هایی که این اتفاق رو ندارند بیشتر دعوا و مشاجره می کنند. این افراد از رابطشون چندان راضی نیستند و از آیندشون نامطمئن نیز هستند. با این حال اما هستن روابطی هم که با مدت زمان بیشتر ثبات بیشتری هم پیدا می کنند. پیش از ورودی دوباره به رابطه قبلیتون از خود بپرسید ارزشش رو داره که برگردین به رابطه ای که قبلا درش خوشحال نبودید؟

2- خودتون رو دوست ندارید

اینکه شما خودتون رو تو رابطه دوست نداشته باشید شرایط خوبی نیست، به خصوص اینکه با کسی باشید که باعث شده تا شما چنین حسی رو نسبت به خودتون جذب کنید. شاید مثلا شریک عاطفی شما باعث شده تا شما از خانوادتون فاصله بگیرید و یا انگیزتون برای رسیدن به اهدافتون کمرنگ و کمرنگ تر بشه. اگه به نظرتون شخص مقابل به پشت شما نیست و به جای اینکه حامی و انگیزه بخشتون باشه دائما روحیتون رو بد میکنه، وقتش رسیده به زیبایی تمام کات کندی!!

image_13990701661229

3- شریک عاطفی شما دائما در حال انتقاد و بدگویی از شماست

اگر مشکلی با شریک عاطفی خود دارید با و صحبت کنید و حلش کنید. اما اگه می بینید فرد مقابل شما دائما در حال ایراد گیری و انتقاد از شماست، این یعنی آلارم برای شما تا ببینید مگه میشه شما اینهمه ایراد داشته باشید؟ پس یه جای کار میلنگه!

این یعنی شریک عاطفی شما ازتون نا امید شده و به نظرش شما درست بشو نیستید! و دائما شما رو مقصر میدونه که این شرایط دردناک برای شماست. در این شرایط هر حرفی بهشون بر میخوره و فکر می کنند با غرور از خود دفاع کرده اند. این حس حتی میتونه باعث از بین رفتن احترام بین شما دو عزیز هم بشه و شما رو درگیر حس حقارت کنه! بنابراین اگر اینچنین اتفاقاتی رو در رابطه دارید فکری برای خود کنید.

4- شما از تنهایی میترسید

خیلی ها هستند که از تنهایی میترسن و هراس از این موضوع اصلا هدف خوبی برای موندن تو یه رابطه نیست به خصوص اینکه در رابطه خود شاد نیستید و از بودن در کنار فرد خوشحال نیستید. تحقیقات نشون داده افرادی که از تنهای میترسند با تمام شرایط منفی رابطشون میسازن تا فقط ترک نشن. اینکه شما هر طور که شده با شریک احساسی خود کنار بیاین کمکی به بهتر شدن وضع نمیکنه و این ترس رها کردن رابطه ای براتون حس خوبی نداره رو دشوار تر میکنه.

photo_2022-06-07_04-06-56

5- رابطه شما اینجوری باشه سطحیه

خب وقتی دونفر تازه با هم آشنا شدن، اینکه هنوز در رابطه با مسائل شخصی و خانوادگی و رازهای زندگی به هم نگن طبیعیه و بیشتر در رابطه با شغل و موضوعات عمومی تر صحبت دارند. اما اگر مدت طولانی با او هستید دیگه احتمالا ترسی از گفتن این موارد ندارید.

اگر بعد از گذشت مدت طولانی هنوز تو مرحله اول گیر کردین باید دقت داشته باشید که احتمالا فرد مورد نظر فرد مناسبی برای شما نیست! احتمال انکه این شخص پیش شما احساس ناامنی روانی داره زیاده و یا اینکه قبلا از گفتن موضوعات شخصیش مشکلانی براش پیش اومده و حالا احتیاط زیادی داره. 

اگر در این صورت احساس امینت رو به شخص بدید و تلاش کنید تا بخش نشون بدین قصد اید تا رابطه عمیق تری باهاش داشته باشید و شخص مقاومت کرد، بهتره که بدونید شرایط احساسی شما جای دیگری منتظر شماست.

shutterstock_387786925-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی