|

گیاهان رونده مناسب دیوار / اهل یه ریسک جذابه دلبرانه هستی با اینا ورودی خونتو بهشت کن

در این مقاله به معرفی یه سری از گیاهان رونده مناسب دیوار پرداختیم که میتونید برای داشتن دیوار سبز به سراغ اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا با قدرت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام حتی میشه گل و گیاها رو هم معرف کرد مثلا احتمالا بدونید که برگ انجیری با وجود اینستاگرام بود که اینجور ترکوند و معروف شد و هتوی همه جا ردی از خودش به جا گذاشت مثل عکس این گیاه روی ملافه، دفتر، کاغذ دیواری، زیورآلات، لباس ها و... که خب این موضوع واقعا جالب بود چون همه چی از بلاگرها و گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم شروع شد و خیلی ها در به در دنبال دونستن اسم گیاهانی بودن که بلاگرها باهاشون پز میدادن که خب البته رفته رفته خیلی ها اسم این گیاهان رو هم دونستن و اقدام به نگهداری از اون ها کردن.

اینطوریه که این روزا یه سری از گیاهان در خونه ی اکثر ما ایرانی ها پیدا میشن ولی خب یه سری از گیاهان اینطور رایج هست و دم دست ولی در این بین یه سری دیگه از اون ها همینطوری پیدا نمیشن و باید برای یافتن اونا هفت خوان رستم رو رد کرد که البته بعد از این که اگر پیدا بشن باید جیبتون رو براشون خالی کنید مثل گیاهان آپارتمانی که خانه رو لوکس می کنند که خب همونطور که پیداس در هر محیطی پیدا نمیشن. حالا ما در این مقاله میخواهیم به سراغ یه سری از گیاهان بریم که با وجود اون ها میشه یه تابلو روی دیوار درست کرد یعنی گیاهان رونده مناسب دیوار که هر چی از زیبایی اون ها بگیم کم گفتیم پس در ادامه با ما همراه باشید برای معرفی چندتا از اون ها.

گیاهان رونده مناسب دیوار

گل ساعتی از گیاهان رونده مناسب دیوار

یکی از گیاهانی که با کمک اون میتونید دیوار سبز برای خودتون درست کنید گل ساعتی هست که از بومی های آمریکای جنوبیه و بالا رونده هست.

شاید براتون جالب باشه که چرا به این اسم خونده میشه که باید بگیم این موضوعه به علت این هست گل های این گیاه به عقربه های ساعت شباهت داره. همچنین دونستن این نکته هم خالی از لطف نیست که برگ های این گیاه همیشه سبز هستن و خزونی برای اون ها وجود نداره. گل های ساعتی رنگ های متنوعی مثل بنفش، آبی و سفید دارن و در اوایل تابستون هم باز میشن و البته در مناطق معتدل میتونن در اواخر پاییز هم گل بدن مثل مناطق شمالیه ایران. شما میتونید از این گیاه برای نرده ها، سردر خونتون، آلاچیق و سایه بان ها استفاده کنید. 

این گیاه نیازمند آفتاب کامل و نور زیاد هست و در صورتی که نور کم باشه احتمال گلدهی اون بسیار پایین میاد گفتیم که برگ های این گیاه همیشه سبز هست ولی خب توی زمستون خشک میشن و توی بهار مجددا سبز میشن. این رو هم بگیم که ساعتی میوه هم داره که خوراکیه و البته جزء گرون ترین میوه هاست. 

گیاهان رونده مناسب دیوار

گیاهان رونده مناسب دیوار

گلیسین از گیاهان رونده مناسب دیوار

یکی دیگه از گیاهانی که رونده هست و میشه با زیبایی اون دیوارها رو زینت بخشید گلیسین هست که از بومیان ژاپن و شرق آمریکا هست و دارای شش گونه هست. گلیسین رو در تمام دنیا جزء زیباترین گیاهان بالارونده بشمار میارن که گل های اون شکل درختچه های آویزون رو دارن و اوایل بهار و قبل از این حتی برگ ها باز بشن، باز میشن و در رنگ های متنوعی مثل سفید، بنفش و صورتی به چشم میان. برگ های این گیاه شاخه ای هست و توی پاییز تغییر رنگ داده و زرد و طلایی میشه و در نهایت میریزه. 

شما برای این گیاه نیاز به تکیه گاه خواهید داشت و در شرایط مناسب میتونید انتظار داشته باشید که ارتفاع این گیاه تا 25 متر هم برسه. گلیسین نور مسقیم خورشید رو دوست داره و در کمترین حالت باید چهار ساعت با آفتاب هم نشین باشه.

گیاهان رونده مناسب دیوار

پیچ کلماتیس از گیاهان رونده مناسب دیوار

یکی دیگه از گیاهانی که در لیست این مقاله جا داره پیچ کلماتیس هست از بومیان کره، چین، ژاپن و شرق آسیا هست که از گونه های بسیاری برخورداره و فصل خزون هم داره. در صورتی که این گیاه از تکیه گاه برخوردار نباشه به سمت پایین ریزش پیدا میکنه و خم میتونید انتظار داشته باشید که ارتفاع این گیاه تا هشت متر هم برسه.

این گیاه زود گل ده و دیر گل ده داره مثلا توی مناطقی که سر هتن دیر گل میدن و توی مناطقی که گرم هستن که خیلی زود گل میدن. در کمترین حالت به شش ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز داره و در صورتی هم که سایه باشه احتمال گل دهی بسیار پایین میاد. 

گیاهان رونده مناسب دیوار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی