|

گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم / بلاگرا با ایناست که خونشونو خوشگل دیزاین میکنن

برای خیلی از افراد سواله که چه گیاهانی باید در خانه داشته باشیم که در این مطلب چند تا از بهترین اون ها رو براتون معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا که توی اینستاگرام یه چرخ میزنی متوجه میشی که خیلی از بلاگرا توی خونشون گل و گیاه دارن که بی نهایت هم به خونشون زیبایی بخشیدن و فضا رو شیک نشون میدن بنابراین به ذهن هر کسی خطور میکنه که چه گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم؟ البته که خیلی از گیاهان آپارتمانی رو میتونید توی خونتون داشته باشید ولی هر کدوم شرایط نگهداری خودشون رو دارن و از طرفی یه سری از گیاه ها هستن که داشتن اون ها توی خونه باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون و منزل شما میشه.

بنابراین در خصوص این که چه گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم موارد زیادی هست که باید به اون ها توجه کنید مثل نیازمندی به نور یا سایه دوست بودن گیاه و بعد هم در نظر گرفتن فضایی که اون رو میخواهید قرار بدید که آیا با این نیاز گیاهتون همخونی داره و میتونه تامینش کنه یا نه و یا مورد دیگه میزان آبیاری هست یعنی به علت مشغله ی زیاد دنبال گیاهانی هستید که در مقابل آبیاری کم مقاومن و یا براتون فرقی نداره و وقت این رو که روزانه آبیاریشون کنید رو دارید و... حالا در ادامه چند تا از گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم رو بهتون معرفی میکنیم.

گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

سانسوریا از گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

شاید براتون جالب باشه که بدونید اسم دیگه ی سانسوریا "زبان مادر شوهر" هست! این گیاه فوق العاده و زیبا دارای برگ های عمودی و خوش رنگی هست که میتونه هر فضایی رو که توش قرار میگیره رو بی نهایت شیک و لوکس به نظر بیاره و بی نهایت هم مقاومه چرا که میتونه کمبود نور کافی و آب رو به خوبی تحمل کنه و از پسشون بربیاد هر چند خیلی براش بهتره که توی فضایی با نور زیاد و غیر مستقیم خورشید نگهداری بشه. 

بگیم از نقاط قوت این گیاه که میشه اون رو از جمله گیاهان خونگی که هوا رو تصفیه میکنن دونست، همچنین نگهداری از اون به نسبت راحت هستش و اونقدرا نیاز به آبیاری نداره و میتونه رشد خوبی داشته باشه اما یکی از معایب اون میتونه ایجاد مسمومیت برای حیوانات خونگی باشه در صورتی که برگش رو بخورن.

گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

بامبو از گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

در صورتی که علاقمند به داشتن یه فضای گرمسیری هستید به کارگیری بامبو برای این منظور بهترین گزینه هست که میتونید اون رو در هر گوشه و کنجی از خونه که دوست دارید نگهداری کنید. از علایق بامبو میشه به نیازمند به نور زیاد گفت ولی در صورتی که آب کافی به این گیاه برسونید میتونه نور کم رو هم تحمل کنه و در این شرایط به خوبی رشد کنه. البته که موقع آبیاری اون باید دقت کنید که بیش از حد بهش آب ندید و صیر کنید تا خاک گلدونش خشک بشه برای نوبت بعدی.

بگیم از نقاط قوت این گیاه زیبا که سبب کاهش فرمالدئید های خونه و فضا میشه و برای حیوانات خونگی هم ضرری نداره. از معایب این گیاه هم میشه به یه وجود یه سری از کرم های عنکبوتی که شایع ترین آفات این گیاه هستن اشاره کرد که به شکل یه سری تارهای عنکبوتی شکل روی برگ های اون خودشون رو نشون میدن.

گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

فیکوس الاستیکا از گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

این گیاه بی نهایت به همون فیکوس شباهت داره که این موضوع جای تعجب نداره چرا که هر دوی اون ها متعلق به یه خونواده ی انجیر هستن. گیاه فیکوس الاستیکا در شرایطی که نور زیاد و غیر مستقیم خورشید و یا حتی نور کم وجود داشته باشه رشد میکنه و از این رو میشه گفت که حسابی مقاومه اما نکته ای که باید در مورد اون بسیار رعایت بشه همیشه مرطوب بودن اون هست که برای این منظور میتونید هر از گاهی بهش آب اسپری کنید. دقت کنید که این گیاه آب هم دما با اتاق رو دوست داره و در صورت آبیاری بیش از حد هم ممکنه که برگهاش شروع به زرد شدن کنن.

از نقاط قوت این گیاه منحصر به فرد میشه به داشتن شاخ و برگ های پهن اشاره کرد که بی نهایت فضا رو جذاب و مجلل به نظر میارن. فیکوس الاستیکا از جمله گیاهایی هست که برای تصفیه هوای خونه نگهداری از اون ها توصیه میشه. به طور معمول آفت و بیماری خاصی نداره. از معایب اون هم میشه به سمی بودن شیره اش برای بچه ها و حیوانات اشاره کرد و همچنین این شیره ممکن هست که باعث تحریک شدید پوست بشه. مورد آخر هم اینه که ممکن تا سه متر هم رشد کنه که فضای زیادی میگیره و این موضوع بنا بر سلیقه و شرایط شما میتونه از مزایا و یا از معایب محسوب بشه.

گیاهانی که باید در خانه داشته باشیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی