|

طرز تهیه فلافل ترد و خوشمزه/ یه دستور پخت عالی و راحت به همراه همه فوت و فن هاش

توی این مقاله یه دستور عالی از فلافل رو بهت آموزش دادیم تا در اولین فرصت دست به کار بشی و بساط یه ساندویچ سالم و خونگی رو توی خونه برپا کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ساندویچ طرفداران زیادی داره، حالا میخواد ساندویچ همبرگر باشه، یا سوسیس بندری یا فلافل! کلا پیچیدن یه خوردنی خوشمزه به همراه کاهو و خیارشور و گوجه فرنگی داخل نون و ریختن انواع سس روی اون و خوردنش، خیلی هیجان انگیزه! حالا اگر خودت این ساندویچ رو توی خونه درست کنی هم از نظر اقتصادی به صرفه تره و هم خیلی سالم تره! فلافل یه غذای خوشمزه بین المللیه که توی جنوب ایران یه غذای خیابونی به حساب میاد و البته همه جای کشور پر طرفداره. توی این مقاله میخوام یه دستور عالی از فلافل رو بهت آموزش بدم تا در اولین فرصت دست به کار بشی و بساط یه ساندویچ سالم و خونگی رو توی خونه برپا کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. تا پایان همراهم باش...

falafel6

مواد لازم برای درست کردن فلافل

نخود ۳۰۰ گرم

سیب زمینی کوچک یک عدد

پیاز یک عدد

سیر ۶ حبه

جعفری یک مشت

آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری

ادویه فلافل یک قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری

زیره نصف قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه

روغن مخصوص سرخ کردن به مقدار کافی

falafel7

طرز تهیه فلافل

مرحله اول

برای درست کردن فلافل باید نخود رو بشوری و از 24 ساعت قبل اون رو خیس کنی. در طول این مدت چند بار آب نخود رو عوض کن تا نفخ اون کاملا از بین بره.

مرحله دوم

نخودهای خیس خورده رو داخل مخلوط کن یا چرخ گوشت بریز، سیب زمینی، پیاز و سیرها رو اضافه کن تا حسابی له و مخلوط بشن. مواد چرخ شده رو با ادویه ها مخلوط کن و جعفری خرد شده و آرد نخودچی رو داخل مواد بریز و حسابی هم بزن تا مواد یکدست بشه.

falafel4

مرحله سوم

مواد فلافل آماده‌س و باید در روغن زیاد و روی حرارت متوسط سرخ بشن. به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد رو داخل دست فرم بده و در روغن سرخ کن. قرار دادن فلافل داخل نان باگت در کنار کاهو، خیارشور، گوجه و پیاز خام از اون ساندویچ خوشمزه ای میسازه که با سس کچاپ تند تکمیل میشه و بی نظیره!

falafel1

نکات پخت فلافل

-اگر نمیخوای در پخت فلافل روغن استفاده کنی، میتونی فلافل ها رو در فر یا هواپز قرار بدی تا غذای سالم تری داشته باشی.

falafel8

-بعد از آماده کردن مواد فلافل، بهتره یک ساعت به اون استراحت بدی تا مواد یکدست بشه.

-در بازار قالب های مخصوص درست کردن فلافل وجود داره که استفاده از اون کار تو رو راحت تر میکنه.

-سرخ کردن فلافل با حرارت زیاد باعث میشه تا وسط اونها خام بمونه. پس از شعله ملایم و متوسط استفاده کن تا فلافل ها به اصطلاح مغزپخت بشن.

falafel2

-اگر میخوای فلافل ها ترد و کریسپی بشن باید روغن اضافه اونها رو بعد از سرخ کردن بگیری. برای این کار از صافی فلزی یا دستمال حوله ای آشپزخونه استفاده کن.

-برای داشتن بافت پفکی مانند در فلافل میتونی از کمی بکینگ پودر (حدود یک قاشق چایخوری) استفاده کنی.

توی این مقاله یه دستور ساده و عالی از فلافل رو آموزش دادیم که امیدواریم در اسرع وقت درست کنی و از خوردنش لذت ببری. بقیه دستورهای آشپزی سایت رو اینجا میتونی ببینی.

falafel3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی