|

علت سفت شدن فلافل خانگی؛ با این دو تا کار دیگه فلافل ها عین سنگ سفت نمیشن

خیلیا فکر می کنند درست کردن فلافل آسونه اما کلی نکته داره که اگر رعایت نکنید ساندویچ فلافل تون مثل مال بیرون ترد و خوشمزه نمیشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها وقتی توی خیابون هستید هر طرف که سر می چرخونید می بینید یه عده ای بساط کردن و دارن یه غذایی می فروشند. از دل و جگر بگیرید تا سیب زمینی تخم مرغ و ساندویچ فلافل. خدا رو شکر کار و کاسبی شون هم خوبه؛ حداقل از دید مایی که به عنوان رهگذر نگاه می کنیم اوضاع احوالشون خوبه. 

شاید پیش خودتون بگید توی این گرونی اوضاع کاسبی کی خوبه؟ قطعا بیراه نمیگید اما قصه غذای خیابونی یکم فرق میکنه چرا که خیلی مواقع شاید گشنه هم نباشید اما خوردن غذای سرپایی توی خیابون واقعا مزه میده. اگه تجربَشو نداشتید حتما امتحان کنید و خودتون رو به یک ساندویچ فلافل یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید مهمون کنید البته از نوع خیابونیش.

از این صحبت ها که بگذریم قطعا همتون حداقل برای یک بار ساندویچ فلافل از بیرون خوردید و خودتون هم تجربه درست کردنش رو دارید. فلافل های بیرون معمولا خیلی نرم و لطیف هستند اما خونگی ها گاهی اوقات خیلی سفت میشن، بعضی مواقع خمیر میشن، گاهی اوقات هم خشک میشن. حالا چرا اینجوریه؟ چون فوت و فن درست کردنش رو بلد نیستید. درستِ که درست کردن فلافل سخت نیست اما نکته زیاد داره. توی این سری از مطالب قراره نکات خوشمزه تر شدن انواع غذا ها رو بهتون بگیم. قبلا چنتا نکته راجع به آش رشته و زرشک پلو با مرغ گفتیم امروز نوبتِ فلافلِ و میخوایم بهتون بگیم که چرا فلافل های خونگی سفقت میشن. پس با ما همراه باشید تا یه عالمه فوت کوزه گری درباره انواع غذا ها رو یاد بگیرید.

falafel

دلایل سفت شدن فلافل های خونگی

برای درست کردن فلافل باید نخود رو حتماً از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد خیس کنید و چند بار هم در طول این مدت آب آن را عوض کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ وقت حبوبات را با آب گرم خیس نکنید، چون باعث سفت شدن و طعم بد آن‌ها می‌شود.

موقع سرخ کردن فلافل در یک ظرف مناسب به مقدار لازم روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید اجازه دهید روغن گرم شود. روغن را باید به اندازه‌ای اضافه کنید که فلافل‌ها تا نصفه در روغن باشند. حتماً شنیدید که اغلب برای سرخ کردن فلافل به اندازه‌ای روغن اضافه می‌کنند که فلافل‌ها در روغن شناور باشند، این کار اشتباه است، چون باعث می‌شود روغن به خُرد فلافل برود در نتیجه فلافل شما سفت می‌شود.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی