|

ترفند های خوشمزه تر شدن آش رشته؛ 3 نکته طلایی که هیچ جا بهتون نمیگن

توی این مطلب ترفند های خوشمزه تر شدن آش رشته رو بهتون میگیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
12

شایانیوز- آش رشته، آش ترخینه، آش ماست، آش بادمجان، آش گوجه، آش سبزی، آش شله قلمکار، آش دوغ، آش آلو، آش انار و آش اسفناج جزء آش های محبوب ایرانی هستند که در این بین آش رشته از همه معروف تر و پرطرفدار تره. البته تو شهر های مختلف آش های دیگه هم درست میشه که اغلب مختص همون محل هستند و خیلی شهرت ملی ندارن مثل آش دوپتی مازندران یا آش شولی که یکی از غذا های مورد علاقه یزدی ها است.

از اون جایی که آش رشته پر طرفدار ترین آش ایرانیه توی این مطلب میخوایم ترفند های خوشمزه تر شدنش رو براتون بگیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا راز و رمز های یه آش رشته جا افتاده و لعاب دا رو بهتون بگیم.

طرز+تهیه+آش+رشته

نفخ حبوبات رو حتما بگیرید

برای درست کردن آش رشته برای 6 نفر به 1 پیمانه لوبیا چیتی، 1/2 پیمانه نخود، 1/2 پیمانه عدس و 1/2 پیمانه ماش نیاز دارید.

حتما حبوبات رو از قبل خیس کنید تا نفخش گرفته بشه و راحت تر بپزه. نخود و لوبیا را از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد بشویید و اجازه دهید خیس بخورد در این فاصله چند بار آبشو عوض کنید. عدس و ماش را هم از ۳ ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا رو با هم بپزید عدس و ماش رو هم با هم بپزید.

اگر زمان کافی برای خیس کردن حبوبات ندارید با استفاده از خیار میتوند نفخشو بگیرید. به این صورت که یک خیار را با پوست، از وسط برش دهید و هنگام پخت حبوبات داخل قابلمه بیندازید.

آش+رشته

همه چیز راجع به سبزی آش رشته

برای درست کردن آش رشته به تره، گشنیز، جعفری و برگ اسفناج به میزان مساوی نیاز دارید. یکی از مهم ترین راز های خوشمزگی آش رشته این که سبزیش به اندازه و نسبت درست استفاده بشه و الا مزه غذا تغییر میکنه.

سبزی ها رو با آب فراوان بشویید و چند دقیقه داخل آبکش قرار بدید تا آب اضافیش گرفته بشه. حالا نوبت خرد کردنِ، سبزی آش نباید بیش از حد خرد بشه. برای خرد کردن حتما از چاقو تیز استفاده کنید تا سبزی ها له نشن.

همیشه برای پخت آش رشته ابتدا حبوبات پخته شده رو به همراه آب داخل قابلمه بریزید در ظرف رو بگذارید و منتظر بمانید تا جوش بیاد. وقتی که جوش اومد باید سبزی رو اضافه کنید، اما قبلش ۱ قاشق مرباخوری نمک بزنید تا رنگ سبزی به آش پس ندهد.

Ashe-Reshte-recipe-9

حواستون باشه رشته، آشتونو خمیر نکنه

بعد از اینکه سبزی رو اضافه کردید باید منتظر بمونید تا آش دوباره جوش بیاد بعد سیر داغ، پیاز داغ و ادویه ها رو اضافه کنید و بذارید ۲۰ دقیقه با در باز بجوشه تا لعاب دار بشه. حالا نوبت اضافه کردن رشته ها است. اونا رو از وسط نصف کنید و به مواد اضافه کنید وقتی رشته رو اضافه کردید به آرامی تمام مواد را هم بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند. 

حواستون باشه وقتی که رشته ها رو اضافه می کنید آب آش نباید کم باشه چون رشته ها مقدار زیادی از آب آش رو به خودشون جذب میکنن و در صورت کم بودن آب، آشتون خمیر میشه.

آش رشته

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی