|

نحوه ی ست کردن لوستر با فرش در سال 2024 / گوشواره های خونه ی قشنگتو اینجوری انتخاب کن

برای ست کردن لوستر با فرش یه سری نکات رو بهتون گفتیم که میتونید با رعایت کردن اون ها یه خونه ی حسابی شیک و به روز برای خودتون بچینید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- مسلما داشتن یه خونه ی زیبا میتونه یکی از خواسته های هر فردی باشه چرا که همه دوست دارن دکور ودیزاین خونشون به بهترین شکل ممکن باشه ولی خب دیگه مثل قدیم نیست که هرکسی تنها به سلیقه ی خودش اکتفا کنه و خونش رو بچینه چون بالاخره این روزا رعایت کردن اصول دکوراسیون در منزل بسیار مهم به شمار میره و شما باید طبق اون ها اقدام به چیدن خونتون کنید چون در این صورت هم به روز تر و مدرن تر دیده خواهد شد خونتون و هم خودتون بعد از یه مدت از چدیمان و دکورتون خسته نمیشید و دلتون رو زود نمیزنه به همین دلیل و در همین راستا ما هم میخواهیم در مقاله ی امروز راجبه نحوه ی ست کردن لوستر با فرش براتون صحبت کنیم.

شاید لوستر در نظر اول یه مسئله ی کوچیک در خونه به نظر بیاد که با آیتم هایی مثل فرش و مبل اصلا قابل مقایسه نباشه و به همین دلیل خیلی ها نحوه ی ست کردن لوستر با فرش براشون اونقدرا اهمیت نداشته بشه ولی در منزل اکثر ما زیباترین لوستر همیشه متعلق به سقف بالای پذیرایی هست جایی که فرش و مبلمان قرار داره به همین خاطر ست بودن این آیتم میتونه بسیار مهم و توی چشم باشه و برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون خونمون هم مهم باشه، در اصل یه دکوراسیون خوب و زیبا باید حاصل دقت و توجه به نکات و جزئیات ریز باشه. حالا در ادامه بریم سراغ نحوه ی ست کردن لوستر با فرش.

ست کردن لوستر با فرش

نحوه ی ست کردن لوستر با فرش

برای این که به ست کردن لوستر با فرش برسید در وهله ی اول باید سبک دکوراسیونی که توی خونتون هست یا میخواهید باشه رو مشخص کنید؛ در صورتی که فرش های خونه ی شما دارای طراحی مدرن و ساده هستن بهتره که برای ست لوستر با اون ها به سراغ اون دسته از لوسترهایی برید که مدرن هستن و این روزا هم طرفدارهای بیشماری دارن چرا که لوسترهای مجلل و کلاسیک که دارای طراحی های پیچیده هستن به هیچ وجه با فرش های ساده ست نمیشن پس با این حساب در صورتی که سبک خونه ی شما مینیمال و مدرن هست یه لوستر با متریال نقره، برنج و یا برنز که از طراحی ساده ای برخورداره میتونه یه انتخاب مناسب براتون باشه.

موضوع دیگه ای که باید در ست کردن لوستر و فرش به اون توجه ویژه داشته باشید رنگ اصلی و غالب توی دکوراسیون خونتون هست، بهتره که رنگ لوستر و فرش رو با توجه به سایر آیتم های موجود در خونه مثل مبلمان، رنگ دیوارها و پرده انتخاب کنید و اون دسته از فرش هایی که رنگشون روشن هست رو با لوسترهای آویز و کریستالیه شیک ست کنید تا یه فضای مجلل رو خلق کنید که پر از زرق و برقه.

ست کردن لوستر با فرش

نکات مهم در ست کردن لوستر با فرش

هماهنگ بودن استایل: از این موضوع کاملا اطمینان پیدا کنید که استایل فرش و لوستر با هم همخونی دارن یا نه؛ در صورتی که فرش شما کلاسیک و طرح دار هست بنابراین لوستر هم باید کلاسیک و طرح دار باشه در صورتی که فرش از نوع ساده و مدرنه بنابراین لوستر هم باید ساده و به دور از تجملات باشه.

اندازه: یکی از نکات مهمی که باید به اون در ست کردن فشر و لوستر باهم دقت کنید تناسب بین ابعاد و اندازه ی این در آیتم هست مثلا در صورتی که فرش شما شش متری هست شما نمیتونید یه لوستر خیلی بزرگ بالای اون آویزون کنید و یا برعکس اگر فرش شما دوازده متری هست شما نمیتونید یه لوستر خیلی کوچیک بالای اون آویزون کنید پس دقت به ابعاد و اندازه ی فضا و فرش و لوستر فراموش نشه.

تطابق در رنگ: مطمئن بشید که رنگ فرش و لوستر باهم هماهنگ هستن؛ شما برای این منظور میتونید از رنگ های مکمل  و یا مشابه استفاده کنید تا باعث ایجاد یه هارمونی زیبا بین این دو آیتم بشید.

ست کردن لوستر با فرش

توجه به شکل و ظاهر لوستر: ظاهر لوستر شما باید با عناصر دیگه ی موجود در دکوراسیون و فضای شما همخونی داشته باشه با این حساب اگر فرش شما خطوط زاویه دار و یا مستقیم داره با ید سراغ یه لوستر که از زوایای تند و اشکال هندسی برخورداره برید و در صورتی که فرش از طرح های منحنی برخورداره یه لوستر گرد و منحنی میتونه بهترین گزینه باشه.

میزان نوردهی: به این نکته توجه کنید که لوسترتون از نوردهی کافی و مناسبی برخورداره و نور اون به خوبی روی فرش میتابه و باعث برجسته تر شدن زیبایی های اون میشه.

مواد ساخت و کیفیت: دقت کنید که لوستر انتخابیه شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشه و در ساخت اون متریال خوبی به کار رفته باشه تا بتونید برای مدت طولانی از زیبایی و نور اون بهره مند بشید.

ست کردن لوستر با فرش

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها