|

راهنمای خرید فرش مدرن و بررسی ویژگی های آن

اولین و اصلی‌ترین ویژگی فرش‌های مدرن، سادگی طرح و نقشه آنها است. فرش‌های مدرن، نقشه شلوغ و پر از جزئیات فرش‌های سنتی و کلاسیک را ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه، فرش مدرن طرفداران بسیار زیادی دارد‌. فرش‌های مدرن زیبا و کاربردی بوده و قیمت مناسبی دارند. این فرش را می‌توانید در هال، پذیرایی، اتاق‌خواب، آشپزخانه، سالن‌ها و بوتیک‌ها پهن کنید و از نمای جذاب آن لذت ببرید.

در ادامه درباره ویژگی‌های این فرش بیشتر توضیح می‌دهیم.

فرش مدرن چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

اولین و اصلی‌ترین ویژگی فرش‌های مدرن، سادگی طرح و نقشه آنها است. فرش‌های مدرن، نقشه شلوغ و پر از جزئیات فرش‌های سنتی و کلاسیک را ندارند.

در نقشه فرش‌های مدرن، اشکال هندسی، خطوط، ترکیب رنگ‌ها، سایه‌روشن، بافت تصاویر انیمیشنی و واژگان دیده می‌شود‌. این فرش‌ها نقشه‌های خلوتی دارند و در آنها پیچیدگی و تجمل مشاهده نمی‌کنید.

این فرش‌ها برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا سادگی طرح آنها، باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. نقشه‌ برخی از فرش‌های مدرن به فرش‌های سنتی شبیه بوده، اما جزئیات بسیار کمتری نسبت به فرش‌های طرح سنتی دارد.

توجه داشته باشید براساس سادگی این فرش‌ها، درباره نمای آنها قضاوت نکنید، زیرا جلوه و نمای این فرش‌ها بسیار زیبا، خاص، جذاب و دلنشین بوده و دکوراسیون هر مکان را چندبرابر جذا‌ب‌تر و تماشایی‌تر می‌کند.

ویژگی‌ فرش‌های مدرن عبارت‌اند از:

  • عدم وجود جزئیات ریز و شلوغ در نقشه
  • عدم مشاهده خطوط بی‌انتها
  • داشتن‌های طرح‌های کوچک بی‌نظمی که دارای یک نظم واحد کلی هستند.
  • شکل آبرنگی رنگ‌ها
  • تنوع بالا در نقشه
  • ضخامت کم
  • رنگ‌بندی گوناگون
  • رنگ زمینه خنثی و سرد
  • قابل استفاده به‌عنوان فرش آشپزخانه و اتاق‌خواب کودکان

فرش مدرن دارای چه رنگ‌هایی است؟

رنگ زمینه اغلب فرش‌های مدرن خنثی و سرد مانند فرش طوسی ، خاکستری، دودی، مشکی، سفید، فیلی، نقره‌ای، سورمه‌ای و زغالی است، اما این فرش‌ها را با رنگ‌های گرم مانند کرم، بژ، نسکافه‌ای، قهوه‌ای و دیگر رنگ‌های گرم نیز تولید می‌کنند.

به‌طور کلی، تنوع رنگ در فرش‌های مدرن بسیار زیاد است و تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. در فرش‌های مدرن فانتزی از رنگ‌های شاد و گرم متفاوتی مانند سبز، زرد، صورتی، نارنجی و آبی و رنگ‌هایی ازاین‌دست استفاده می‌شود.

نوع رنگ‌بندی این فرش‌ها و نحوه چینش رنگ‌ها در کنار یکدیگر، باعث زیبایی، شیکی و خاص‌شدن نمای فرش می‌شود.

انواع فرش مدرن کدام است؟

فرش‌های مدرن دارای انواع زیادی هستند. ازجمله:

  • فرش فریز: فرش‌های فریز ظاهر کاملا مدرن و بسیار زیبایی دارند. این فرش‌ها به فرش گلیم شبیه هستند. ویژگی‌های فرش فریز، مقاومت بالا، طراحی شیک، ساختار منسجم، بافت نرم و شست‌وشوی آسان است، پرزدهی نداشته و حساسیت‌زا نیستند.
  • فرش شنل: فرش شنل یا بلژیکی الیاف کوتاه داشته و دارای نقوش برجسته است. طرح این فرش‌ها به فرش‌های کلاسیک شبیه بوده اما پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به آن دارد.

از ویژگی‌های فرش شنل باید با مقاومت بالا، ساختار منسجم، وزن سبک، ضخامت کم، عدم ایجاد حساسیت و شست‌وشوی آسان است.

  • فرش شگی: فزش شگی یا فرش بلند محبوبیت زیادی دارد. مدل شگی را اغلب برای فرش اتاق خواب استفاده می‌کنند.

این فرش ظاهر جذابی دارد اما آلودگی‌ها و زباله‌ها را به خود جذب می‌کند و جاروکشی آن دشوار است.

  • فرش وینتیج: طرح این فرش ماشینی، تلفیقی از نقشه‌های سنتی و مدرن است اما به‌طور کلی، نقشه فرش وینتیج یا کهنه‌نما سنتی و شیوه بافت آن مدرن محسوب می‌شود. از طرح وینتیج برای فرش آشپزخانه، هال، پذیرایی و اتاق‌خواب استفاده می‌کنند.

  • فرش عروسکی: این فرش‌ها دارای طرح‌های کارتونی و بچگانه هستند و بهترین مدل برای فرش اتاق ‌خواب کودکان محسوب می‌شود. فرش‌های عروسکی دارای رنگ‌بندی شاد و روشن، بافت نرم و لطیف، عدم ایجاد حساسیت، شست‌وشوی آسان و عدم جذب آلودگی هستند.
  • فرش فانتزی: فرش‌های فانتزی با رنگ‌بندی‌های زیبا و با کیفیت بالا تولید می‌شوند‌. طرح این فرش‌ها می‌تواند کلمات، تصویر استکان، کوزه، ادویه، میوه، گل، اشکال هندسی و نقشه‌های دیگر باشد.

این فرش‌ها دارای کیفیت و دوام خوبی هستند و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. از مدل فانتزی برای فرش اتاق خواب می‌توانید استفاده کنید.

فرش مدرن برای چه دکوراسیون‌هایی مناسب است؟

فرش‌های مدرن برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال مناسب هستند. نقشه و رنگ برخی از فرش‌های مدرن مانند فرش طوسی طلایی، ترکیبی از نقشه فرش سنتی و مدرن است، از اینگونه فر‌ش‌های ترکیبی، در دکوراسیون‌های نئوکلاسیک استفاده می‌شود.

به‌طور کلی، در منازل، سالن‌ها و بوتیک‌های دارای فضای نئوکلاسیک، مدرن و مینیمال، می‌توانید از انواع فرش فانتزی و مدرن استفاده کنید‌.

فرش‌های مدرن را در کدام بخش‌های خانه می‌توانیم پهن کنیم؟

فرش‌های مدرن مانند فرش طوسی طلایی را می‌توانید در پذیرایی و هال بیندازید. انواع فرش‌های شنل، فانتزی، وینتیج، شگی و فریز را می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه مانند اتاق‌خواب‌ها و آشپزخانه پهن کنید.

از انواع فرشینه، پادری و قالیچه‌های مدرن در تراس، ورودی خانه، توالت و حمام می‌توان استفاده کرد. برای استفاده از فرش‌های مدرن هیچ‌گونه محدودیتی ندارید.

قیمت فرش مدرن چقدر است؟

قیمت فرش ۱۲ متری مدرن به عواملی مانند جنس نخ، دستگاه‌های مورد استفاده، نقشه، شانه و تراکم بستگی دارد. هرچقدر شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، دوام و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

نحوه خرید فرش مدرن از کارخانه فرش کاشان

فرش ستاره کوروش کاشان انواع فرش مدرن و فرش فانتری ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه را با کیفیت و بافت درجه یک تولید و عرضه می‌کند.

فرش‌های این کارخانه دارای گواهینامه استاندارد اروپا، دوام بالا و ضمانت ۵ساله هستند. انواع فرش ماشینی مدرن را با جذاب‌ترین نقشه و رنگ‌بندی می‌توانید از این شرکت خریداری کنید.

شما می‌توانید به ۲ شکل حضوری و آنلاین فرش مد نظر خود را تهیه کنید. در روش اول با مراجعه حضوری نمایشگاه فرش کوروش در تهران و شهرک فرش ستاره کوروش در کاشان می‌توانید بدون واسطه محصول دلخواه خود را خریداری نمایید‌.

در روش دوم، با مراجعه به سایت کارخانه فرش کاشان می‌توانید کلکسیون فرش‌ها و تست دکوراسیون آن را مشاهده کرده و محصول دلخواه خود را با حوصله و اطمینان بیشتری تهیه کنید.

در هر کجای ایران باشید، می‌توانید محصول مد نظر خود را به‌صورت آنلاین سفارش داده و در بازه ۷ الی ۱۴ روز آن را تحویل بگیرید.

درصورت داشتن هرگونه سوال، نیاز به راهنمایی و استعلام قیمت فرش، می‌توانید با کارشناسان سایت تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

جمع‌بندی

فرش مدرن انواع گوناگونی دارد و امروزه بسیار پرفروش است. رنگ زمینه اغلب این فرش‌ها طوسی، فیلی، نقره‌ای، دودی، خاکستری، زغالی و مشکی بوده اما این فرش‌ها تنوع رنگ و نقشه بسیار بالایی دارند و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند.

از انواع فرش‌های مدرن می‌توانید در هال، پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌خواب، حتی اتاق کودکان استفاده کنید. قیمت فرش به عواملی مانند نقشه، ابعاد، جنس نخ، شانه و تراکم بستگی دارد.

این مقاله رو هم از دست ندید فرش ماشینی کاشان رو مستقیم از کارخانه بخرید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی