|

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت / هم زینتی بکار هم خوراکی که یه تیر و دو نشون زده باشی

برای اون دسته از افرادی که به دنبال کشف گیاهانی که میشود در پاییز کاشت، هستن نمونه ای از بهترین ها و جالب ترین اون ها رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سرما همیشه با مرگ طبیعت سرسبز در ارتباط بوده البته که در نظر ما مرگ هست و برای طبیعت حکم مرخصی و استراحت رو داره در حالی که زندس باروری نداره و منتظره روزی میشینه که دل به هوا ببنده و در پس این دلدادگی دوباره از نو شروع کنه به جوونه زدن وسبز شدن اما خب طبیعت که تصمیمش رو گرفته ما این وسط باید چیکار کنیم وقتی بعضی هامون احساس افسردگی بهمون دست میده وقتی یه نگاه به خیابون های بی روح و درخت های خشکیده میندازیم و با خودمون میگیم که انگار نه انگار همین دو ماه پیش همه جه سبز بود و خب یه عده بیخیال دیدن زیبایی ها نمیشن و میرن سراغ کشف کردن گیاهانی که میشود در پاییز کاشت.

بله خب طبیعت خیلی مهربون تر و مقاوم تر از این حرفاست یعنی شاید توی سرما بره تو لاک تنهایی خودش ولی خب برای ما یه سری هدایا از خودش به جا میذاره و که دل ما هم با دیدن اون ها خوش باشه و بتونیم فصل سرما رو پشت سر بذاریم بنابراین وجود گیاهانی که میشود در پاییز کاشت باعث میشه که روحیه ی حساس اون دسته از افرادی که با سرما میونه ی خوبی ندارن با دیدن این گیاه ها که حتی در بینشون خوراکی هم هست شاد بشه و دیگه از این که هوا سرد شده ننالن، حالا ما هم سعی کردیم که برای این دسته از افراد در این مقاله به معرفی گیاهانی که میشود در پاییز کاشت، بپردازیم، پس با ما باشید.

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

بنفشه از گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

بفشه یکی از گل های زیبایی هست که به علت این شرایط نگهداری از اون راحت هست هر کسی میتونه خیلی راحت اون رو توی خونش بکاره. بنفشه از جمله گیاهانی هست که گونه های زیادی داره که معروف ترین اون ها بنفشه ی معطر و بنفشه ی سه رنگ هستن. توی ایران شما میتونید این گیاه رو بیشتر در قسمت شمال غربی و مناطقی که کوهستانی هستن پیدا کنید. بهترین تایمی که میتونید این گل رو بکارید از اوایل شهریور تا اواسط فصل پاییز هست. برای کاشتش هم باید بذرها رو روی خاک بپاشید و به ارتفاع نیم سانتیمتر کود دامی روی اون بریزید و بعد آبیاری کنید و تا وقتی که جوونه بزنه هم نذارید که بین آبیاری خاک خشک بشه.

بعد از گذشت یک ماه که بذرهاتون جوونه زدن و یه مقدرا بزرگ شدن، اون ها رو در صورتی که توی محل موقت کاشتید خارج کنید و به محل اصلی و با فاصله پونزده تا بیست سانتی متر از همدیگه دوباره بکارید. در صورتی که میخواهید بوته های این گیاه به شکل منظم و با فاصله های دلخواه از هم دیگه قرار بگیرن بهتره که اولش بذرها رو توی جایی غیر از زمین اصلی بکارید.

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

مینا از گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

یکی دیگه از گیاهانی که وقتی صحبت از آووردن طبیعت به خونه در پاییز میشه میتونه به ذهن افراد خطور کنه، گل مینا هستش که اسم های دیگه ای هم داره که یکی از اون ها استر هست که از کلمه ی انگلیسی استار گرفته شده و به معنای ستاره هست و این به علت شباهت ظاهری که این گیاه با ستاره ها داره هم میتونه باشه. این گل از گیاهان بومی شرق آسیا و همچنین اروپا محسوب میشه اما این روزها به علت طرفدارهایی که داره توی نقاط مختلف دنیا تکثیر میشه. گیاه مینا دارای یه ساقه ی ظریف و باریک هست و برگ های اون بیضی شکل و پهن هستن و گل هاش هم ریز و کوچیکن که رنگهای متنوعی مثل آبی، سفید و بنفش دارن.

راه های متنوعی برای این که گل مینا تکثیر پیدا کنه وجود داره که یکی از اون ها تکثیر اون به وسیله ی ریشه هست که تکثیر اون از طریق این راه هر 2 الی 4 سال یه بار اون هم آخرای پاییز و اوایل فصل بهار مقدور هست؛ شما باید برای این منظور یه چاقوی تیز و تمیز تهیه کنید و بعد با استفاده از اون یه قسمت از ساقه رو همراه با ریشه جدا کنید و توی خاک معمولی که یکم شن به اون اضافه کردید بکارید.

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

هویچ از گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

در جواب به این سوال که توی پاییز چی بکاریم میشه به هویچ هم اشاره کرد که یه سبزی ریشه دار هست که بیشتر اون رو رنگ نارنجی دیدیم ولی به رنگ های دیگه ای هم موجود هست مثل بنفش، قرمز و زرد. شاید براتون جالب باشه که بدونید طعم این سبزی پرطرفدار به عواملی مثل اندازه، رنگ و محل رشد اون بستگی داره مثلا قندی که توی اون وجود داره و اون رو شیرین میکنه با توجه به این عوامل میتونه طعم خاک مانند و یا تلخی داشته باشه. بهترین تایمی که میتونید اقدام به کاشت این سبزی کنید اوایل فصل بهار و آخرای پاییز هست و در صورتی که میخواهید اون رو توی گلدون بکارید از ارقام کوتاه اون تهیه کنید.

گلدونی که قصد دارید برای این امر مورد استفاده قرار بدید باید عمیق باشه تا هویچ به راحتی بتونه زیر خاک رشدش رو تکمیل کنه و احتمالا اون گلدون هایی که عمقشون حدلق سی سانتی متر هست برای این کار مناسب باشن و البته که باید سوراخ های اندازه و کافی هم برای این که آب خارج بشه داشته باشن.

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

وقتی تصمیمتون راجبه گلدون حتمی شد نوبت به تهیه ی بذر هویچ میرسه که بهتره قبل از این که بکاریدش اون ها رو بهم بمالید تا از هم جدا بشن. گلدونتون رو با مقداری خاک لومی شنی، شن و ماسه و کمپوست پر کنین و لبه ی اون رو در حد  2 الی 3 سانتی متر خالی نگه دارید تا فضای کافی برای این که گیاهتون رشد پیدا کنه وجود داشته باشه. سطح خاک رو خیس کنید و سوراخ هایی به عمق 1 الی 3 سانتی متر داخل اون ایجاد کنید و دقت کنید که فاصله این سوراخ ها از هم چیزی حدود 7 الی 8 سانتی متر باشه و بعد توی هر سوراخ 2 تا 3 تا دونه بذر قرار بدید و روش یه لایه ی نازک خاک بریزید و بعد آبیاری کنید.

گیاهانی که میشود در پاییز کاشت

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی