|

چرا فرش بوی نفت میدهد؟ / یه دلیل جالب که کم کم باعث میشه خونت بو بده، اینجوری محوش کن

برای خیلی ها سوال هست که چرا فرش بوی نفت میدهد؟ که در این مقاله جواب علمی این سوال و راه های خلاصی از این بوی نامطبوع داده شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه وقتی خرید تازه ای انجام میدیم ذوق میدیم که هر چه زودتر خریدمون رو رونمایی کنیم مثلا وقتی لباس تازه میخریم به محض رسیدن به خونه اون رو پرو میکنیم و میایم و جلوی اعضای خونواده رژه میریم و از خودمون توی آینه چشم برنمیداریم ولی خب یه موضوعی که وجود داره این هست که همیشه هم خریدهای نو بعد از رونمایی حس خوبی نمیدن مثل فرش نو چون در برخی از مواقع بو میده و جالبه که خیلی ها براشون سواله که چرا فرش بوی نفت میدهد؟ که خب احتمالا برای یکبار هم که شده این بو به مشامتون خورده که خیلی آزار دهنده و زننده هست.

خب مسلما در خصوص این سوال که چرا فرش بوی نفت میدهد؟ در وهله ی اول دوست دارید که دلیلش رو بدونید و بعد هم مایلید که در کوتاه ترین زمان ممکن از این بو خلاص بشید که برای رفع نگرانی شما باید بگیم که این بو سمی نیست و ضرری نخواهد داشت ولی در مواقعی که خیلی حساس باشید شاید باعث سردرد و حالت تهوع بشه ولی خب اگر نیازی به نگرانی نیست چون در ادامه میفهمید که این موضوع یه دلیل منطقی داره و اصلا هم به این موضوع که فرشتون بی کیفیت هست ربطی نداره چرا که حتی فرش های دستبافت هم در مواردی میتونن بوی نامطبوع بدن حالا بریم سراغ جواب این که چرا فرش بوی نفت میدهد؟

چرا فرش بوی نفت میدهد

چرا فرش بوی نفت میدهد؟

در پاسخ علمی به این سوال که چرا فرش بوی نفت میدهد باید بگیمن که این بو به علت مواد شیمیایی هست که توی ساخت فرش ازش بهره گرفته شده و به شکل گاز به هوا انتقال پیدا میکنه چون ترکیبات آلی فرار هستن، همونطور هم که گفتیم این مواد سمی و یا وحشتناک نیستن. شاید براتون جالب باشه که بدونید تقریبا هر چیزی که توی خونه هست یعنی از وسایل چوبی تا حتی رنگ دیوارها بعد از یه مدت کوتاه از این ترکیبات آلی فرار توشون تولید میشه و به مرور زمان شاید وقتی یکی وارد خونتون بشه بگه که بو میاد! این رو هم بگیم که حتی فرش یکی از اسبابی هست که نسبت به بقیه این ترکیب رو کمتر تولید میکنه.

با این حساب تولید ترکیبات آلی فرار و آزاد شدنشون توی هوا ممکن هست که باعث ایجاد بوهای ناخوشایند و نامطبوع بشه مثل همون بوی فرش های نو که در بیشتر مواقع توی اون دسته از فرش هایی که با الیاف مصنوعی بافته شدن به مشام میخوره، البته که گفتیم حتی در برخی از مواقع فرش های دستبافت که با الیاف طبیعی مثل پشم و پوست گوسفند ساخته شدن هم میتونن بوی بدی از خودشون تولید کنن که باز هم تاکید میکنیم که این بوها سمی نیستن و فقط ممکن هست که باعث حالت تهوع و یا سردرد خفیف بشن.

چرا فرش بوی نفت میدهد

پس چند تا چیز کلی هست که باعث میشه فرش نویی که شما خریداری میکنید بو بده که عبارتند از:

  • شیوه ی ساخت
  • مواد استفاده شده در فرش
  • پوشش و بسته بندی
  • روش های محافظتی مثل به کار گیری یه سری از مواد جهت مقاوم کردن فر ش در مقابل لکه یا شعله 

حالا در ادامه به دو روش موثر برای از بین بردن این بو اشاره میکنیم.

چرا فرش بوی نفت میدهد

از بین بردن بوی فرش نو با جوش شیرین

یکی از راحت ترین راه هایی که با کمک اون میتونید برای ازبین بردن بوی فرش نو اقدام کنید به کارگیری جوش شیرین هست که یکی از بهترین ها برای از بین برون انواع بوهای نامطبوعه. برای ازبین بوی نفت فرش با جوش شیرین مراحل زیر رو مو به مو انجام بدید:

  • یه مقدار جوش شیرین رو که مسلما در هر خونه ای پیدا میشه و برای نظافت کاربردهای زیادی داره رو روی اون قسمت هایی از فرش که بوی بد داره داره بریزید و برای دقایقی اون رو روی فرش بمالید و اجازه بدید تا به خورد فرش بره.
  • حالا صبر کنید تا حداقل برای چند ساعت این ماده روی فرشتون باقی بمونه.
  • بعد از گذشت مدت زمان لازم جوش شیرین رو به وسیله ی جارو برقی کاملا از روی فرش جمع کنید.
  • در صورتی هعم که به جوش شیرین دسترسی نداشتید میتونید این کار رو با آرد ذرت هم انجام بدید.

چرا فرش بوی نفت میدهد

از بین بردن بوی فرش نو با بوراکس

بوراکس یه نوع نمک قلیایی پر کاربرد هست که بی بو و بی رنگه و به شکل طبیعی توی بعضی از خاک ها و سنگ ها پیدا میشه. از این ماده توی خیلی از صنایع بهره میگیرن مثل صنایع ساخت کاغذ، کودها، لوازم آرایشی و بهداشتی، نساجی و... که یکی از ویژگی های بارز و پر طرفدار اون از بین بردن بوی ناخوشایندی هست که از فرش به مشام میرسه. شما میتونید به منظور استفاده از این نمک برای از بین بردن بوی بد فرش نو یه مقدرا از اون رو روی فرش بپاشید و بعد از گذشت چند دقیقه اون رو با جارو برقی جارو کنید.

چرا فرش بوی نفت میدهد

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی