|

چند تا از قویترین گیاهانی که باعث لاغری میشوند / اینا رو دکترا بهت نمیگن مطمئن باش!

استفاده از گیاهانی که باعث لاغری میشوند میتونه از خیلی از داروهای شیمیایی بهتر و مفید تر باشه چرا که در صورت رعایت اعتدال عوارض ندارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد هستن که به دنبال لاغری و تناسب اندام اند و راه های مختلفی رو برای رسیدن به این هدف امتحان میکنن که یکی از طبیعی ترین و بی ضرر ترین اون ها استفاده از گیاهانی که باعث لاغری میشوند، هست که میشه گفت صد درصد نسب به استفاده از مواد شیمیای بهتر هستن و خب این موضوع به هیچ کسی پوشیده نیست ولی خب یه مسئله ای وجود داره که در صورت زیاده روی در استفاده از گیاهانی که باعث لاغری میشوند هم ممکن هست که دچار مشکل بشید چرا که افراط و تفریط در هر موردی همیشه مشکل ساز هست و هیچ چیزی بهتر از اعتدال و میانه روی نیست.

البته که در خصوص لاغری باید رژیم سفت و سرسختی داشته باشید و کنارش ورزش هم انجام بدید تا به اون نتیجه ای که میخواهید برسید و فقط نمیشه به استفاده از گیاهانی که باعث لاغری میشوند اکتفا کرد. اما یه موضوع مهم تری هم وجود داره که اون صبر و استمرار هست یعنی در صورتی که این دو مورد رو توی هر هدفی که دارید رعایت کنید میتونید به خواستتون برسید وگرنه در غیر این صورت شاید حتی از عملی که دارید انجام میدید زده بشید حالا یا رژیم میخواد باشه و یه هر چیز دیگه ای. حالا در ادامه قرار هست که چند تا از گیاهانی که باعث لاغری میشوند رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما باشید.

گیاهانی که باعث لاغری میشوند

زنجبیل از گیاهانی که باعث لاغری میشوند

توی طب سنتی گیاه زنجبیل رو بسیار برای لاغری موثر میدونن، چرا که زنجبیل به علت این که طبع گرم داره باعث افزایش متابولیسم در بدن شما میشه و در ادامه این موضوع سبب افزایش چربی سوزی و کم شدن اشتها و در نهایت کاهش در جذب میشه که همه ی این سلسله مراتب لاغری شما رو به همراه خواهد داشت. یک خوبی که زنجبیل داره این هست که شما میتونید اون رو به صورت ادویه و پودر در انواع غذاها استفاده کنید. یکی دیگه از خواصی که این گیاه داره خاصیت آنتی اکسیدانی اون هست که ضد پیریه.

از دیگر خواصی که زنجبیل داره میشه به کمک به رفع حالت تهوع، کنترل قندخون، بهبود در هضم غذا، کم کردن استرس و مبارزه با التهاب اشاره کرد. شما میتونید علاوه بر استفاده از این گیاه در غذا اون رو به شکل دمنوش همراه عسل و لیمو میل کنین و یا یه تکه از زنجبیل رو نصف کنید و توی چایی تون بندازید و از طعم خاصیتش استفاده کنید.

گیاهانی که باعث لاغری میشوند

زیره از گیاهانی که باعث لاغری میشون

زیره جزء ادویه هایی هست که حاصل یه گیاه گل دار از خونواده ی جعفری هست که دونه های این گیاه رو خشک و پودر میکنن تا این ادویه به دست بیاد؛ زیره رو میشه یکی از فوق العاده ترین ادویه ها دونست که علاوه بر چربی سوزی و کم کردن وزن روی سلامت کلی بدن تاثیر میذاره و میتونه اون رو تضمین کنه. تو یک تحقیقی مشخص شده که اون دسته از خانوم ها که داخل رژیم غذایی خودشون از زیره همراه با ماست استفاده میکنن بیشتر از دیگران چربی سوزی دارن. زیره توی کاهش چربی خون و سطح کلسترول هم بسیار عالی عمل میکنه. شما میتونید این گیاه رو به صورت دمنوش میل کنید.

گیاهانی که باعث لاغری میشوند

کرفس از گیاهانی که باعث لاغری میشوند

کرفس از جمله گیاه هایی هست که طعم و عطر بسیار دلپذیری داره و مطمئنا تا به این حال این موضوع رو شنیده باشید که اون دسته از افرادی که میخوان لاغر بشن حتما باید اب کرفس رو توی برنامه ی غذاییشون داشته باشن دلیلی این که کرفس میتونه توی لاغری شدیدا موثر عمل کنه این هست که این گیاه حاوی فیبر زیادی هست که میتونه مدت طولانی فرد رو سیر نگه داره و یه جورایی اشتهای کاذب رو ازش دور نگه داره. این رو هم اضافه کنیم که خود کرفس کالری خیلی کمی داره و به همین علت برای رژیم لاغری بسیار مناسبه. از دیگر مزایایی اون پیشگیری از کم آبی بدن و کاهش دادان نفخ شکم میباشد.

گیاهانی که باعث لاغری میشوند

هل از گیاهانی که باعث لاغری میشوند

اگر تا به حال نمیدونستید که شما میتونید از هل برای رسیدن به وزن ایده التون استفاده کنید الان هم دیر نشده و بهتره که این گیاه رو توی برنامه ی رژیم خودتون بگنجونید. هل رو در واقع میشه یه دونه ی گیاهیه که از خونواده ی زنجبیل هست بشمار میاد که به سبب عطر خوبی که داره داخل چای از اون استفاده میشه. تحقیقات انجام شده نشون داده که هل میتونه توی کم شدن چربی های ناحیه ی شکم موثر عمل کنه و باعث کاهش وزن شما بشه. بهتره که از پورد هل استفاده کنید چرا که سرشار از فیبر هست و شما رو برای مدت زمان بیشتری سیر نگه میداره.

گیاهانی که باعث لاغری میشوند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی