|

با این فینگرفودها یه جوری تو مهمونیا باکلاس بازی دربیار و پز بیا تا چشم بدخواهات بترکه

این روزها فینگرفود ها به قدری تنوع بالایی دارن که میشه اون ها رو برای انواع مراسم ها و مهمونی هاتون سرو کنید و از طعمشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها که دیگه قیمت مرغ و گوشت، سر به فلک کشیده، دیگه مثل قدیم نیست که مهمونی های بزرگ بگیرن و انواع و اقسام خورشت های گوشتی رو سرو کنن، چرا که کم کم اینجور مهمونی چندین میلیون خرج میذارن رو دست میزبان! اما خدا رو شکر فرهنگ فینگرفود بازی تویه کشور ما هم مد شد و خیلی ها اومدن سراغ این کوچولوهای خوشمزه که هم تنوع خیلی بالایی دارن و هم مزه های جدید رو میشه باهاشون تست و حتی خلق کرد، یعنی اگر شما یه ماده ای رو تویه فینگرفودتون دوست نداشتید خیلی راحت میتونید حذفش کنید و یا مواد دیگه ای رو جایگزینش کنید، که دئر این صورت نه تنها طعم غذاتون خراب نمیشه، بلکه به انتظار و مزه ی دلخواهی که مدنظرتون بوده هم میرسید و خلاصه یه رسپی جدید درست میکنید.

درسته که گفتیم فینگرفود ها، قیمت به صرفه تری نسبت به غذاهای خورشتی و پلویی دارن، ولی هستن یه سری از فینگرفود ها که میتونن حتی از این مدل غذا ها هم گرون تر باشن! بنابراین اگر شما میخواهید که تویه هزینه هاتون صرفه جویی کنید و علاوه بر اون هم یه غذای شیک و لاکچری برای مهمون هاتون سرو کنید باید فینگرفودهایی رو که در عین زیبایی، مواد مصرفیشون هزینه ی پایین تری دارن رو پیدا کنید و تهیه کنید که در طول این مقاله سعی کردیم که چندتا از این مدل فینگرفودها رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آموزش-فینگر-فود1

کاناپه کوکو سبزی

مواد لازم

  • نون تست کوچیک: یه بسته
  • کوکوسبزی: به مقدار لازم
  • پنیرگودا: یه بسته
  • گوجه گیلاسی و زیتون برای تزئین: به میزان لازم

طرز تهیه

این فینگرفود علاوه بر این که بسیار مقرون به صرفه هست، روش تهیه ی بسیار آسونی هم داره که از مزیت های اون محسوب میشه. برای شروع نون تست مربعی کوچیک رو روی سبینی قرار بدید و یه ورق پنیر گودا رو روی اون قرار بدید و بعد با کاتر اون رو دور گیری کنید تا پنیرتون کاملا اندازه ی نون بشه، حالا کوکو سبزی رو هم به اندازه ی نون برش بدید و روی پنیر گودا قرارش بدید و در انتها هم میتونید که یه دونه گوجه گیلاسی و یا یه زیتون و یا هر دو رو باهم داخل یه خلال دندون قرار بدید و بعد از وسط مواد ردش کنید، همچنین در صورتی که دوس دارید میتونید که بین بین لایه کوکو و پنیر، سس مورد علاقتون رو هم بمالید.

فینگر5454656

رولت ژامبون

مواد لازم

  • ژامبون: شش ورق
  • پنیر گودا: چهار ورق
  • نون ترتیلا: دو تا
  • سس مایونز: هر چقدر دوس داشتی

طرز تهیه

برای شروع کار نون ترتیلا رو روی میز بذارید و با کمک یه کاتر و یا چاقو نون رو دورگیری کنید، تا به شکل یه مستطیل یا مربع دربیاد، حالا یه مقدار سس مایونز روی سطح نون بمالید و بعد سه ورق از ژامبون رو روی نون قرار بدید و دو ورق هم پنیر گودا روی اون بذارید و حالا وقت رول کردن نون هست که باید با کمک هر دو دستتون و از یه جهت انجامش بدید. حالا با یه چاقویی که حسابی تیز هست، نونی که رول کردید رو به قسمت های مساوی برش بدید و اگر مایل هستید هم میتونید دوتا برگ کاهوی نازک هم لای نون قرار بدید و اگر هم نون ترتیلا پیدا نکردید و نداشتید و میتونید نون تافتون رو جایگزین اون کنید.

فینگر466546

رول کراپ پنیری

مواد لازم

  • پنیر خامه ای: دویست گرم
  • ساقه پیاز: ده تا
  • پودر گردو: دو قاشق غذا خوری
  • ژامبون: پنج ورق
  • نون باگت: دو تا

طرز تهیه

برای شروع کار و درابتدا ساقه های پیاز رو خورد کنید، تو یه کاسه پنیر خامه ای و پودر گردو و ساقه های خورد شده رو مخلوط کنید، حالا نون باگت رو روی میز قرار بدید و با کمک یه چاقوی تیز از یه طرف تا آخر برش بدیدش، به شکلی که بشه نون رو کاملا روی میز پهنش کرد. بعد خمیر اضافی که داخل نون هست رو خیلی آروم با دست جدا کنید و مواظب باشید که نون پاره نشه، حالا وقتی سطح نونتون صاف و هموار شد مایع پنیری رو که در ابتدای کار آماده کردید رو روی سطح اون بمالید، دقت کنید که همه ی سطح رو به این پنیر آغشته کنید و جای خالی باقی نمونه، حالا تویه این مرحله لبه ی نون رو با کمک هر دوتا دستتون بگیرید و خیلی آهسته اون رو رول کنید و بععد از این کار روشون سلفون بکشید و برای دو الی سه ساعت بذاریدش تویه ییخچال، بعد از این تایم نون رو از یخچال دربیارید و با یه چاقوی تیز اون رو به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل سینی بچینیدشون و ورقه ژامبون رو از وسط دو نصف کنید و هر قسمتش رو با استفاده از خلال دندون روی یکی از حلقه ها بچسبونید.

فینگر46456

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها