|

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

با گل و گیاه هم قیافه خونَت رو خوشگل و دلبر کن، هم راحت نفس عمیییق بکش

Houseplants That May Be Good for Your Health

استفاده از گل و گیاه در خونه میتونه به انواع و اقسام روش های مختلف برای شما معجزه کنه، از شیک تر کردن فضا گرفته تا کمک به حفظ سلامتیه شما.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین آیتم هایی که به طراحی داخلی و دکوراسیون منزل اضافه شده است و تقریبا در هر خونه ای دیده می شود استفاده از انواع گل و گیاهِ کوچک و بزرگ آپارتمانی است که فضای خونه رو سرزنده و شاداب میکنه. البته لازم به ذکره که استفاده از گیاهان با گلدان های بزرگ یکی از راه های لوکس تر کردن چیدمان و دکوراسیون خونه به حساب میاد. گیاهان جذابیت بصری فوق العاده ای رو در خونه ایجاد می کنند و حس زندگی و آرامش رو به شما میدند، اما این همه چیز نیست.

شاید براتون جالب باشه که بدونید جذابیت ظاهری و یا القای حس طبیعت و یکی شدن با اون تنهای بخشی از ویژگی ها و مزیت های استفاده از گل و گیاه در خونه است و حتا دلایل خیلی قانع کننده تر و جذاب تری وجود داره که چرا شما باید توی خونتون گل و گیاه داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید که ما هم دلایلی رو که قطعا متعجبتون می کنند با شما به اشتراک میگذاریم و چند تا گیاهی رو بهتون معرفی می کنیم که اضافه کردن اون ها به خونتون هم باعث زیبا تر شدن و آرامش بخش تر شدن محیط خونه شما میشه و هم کلی مزایای سلامتی دارند.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

چرا باید از گیاهان در چیدمان خانه خود استفاده کنیم؟

متاسفانه از اونجایی که این روزها اکثرا همه آپارتمان نشین شدند و دیگه خبری از حیاط های بزرگ و باغچه های دلباز نیست ما کمتر در طی روز خودمون رو با گل و گیاه درگیر می کنیم، شاید حتا یک روزی باشه که فرصت نکنیم فقط یک بار با دقت به یه گل نگاه کنیم، همه این ها در حالتیه که پروش گیاه و حتا نگاه کردن به اون ها می تونه برای سلامت روح و روان و حتا جسمی ما مفید باشه. طی تحقیقاتی که تا به حال انجام شده ما می دونیم که گیاهان می تونن باعث کاهش سطح استرس و اضطراب ما بشوند و کمک کنند تا ما به احساس آرامش بیشتری دست پیدا کنیم.

از طرف دیگه همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم گیاهان برای سلامت جسمی ما هم خوب هستند، طی تحقیقا هوای پاکی که ناسا انجام داده است ما می دانیم که گیاهان آپارتمانی می تونند به وسیله فتوسنتز خودشون سموم موجود در هوا رو دفع کنند. همچنین آن ها این توانایی رو دارند که سطح اکسیژن موجود در خونه شما رو افزایش بدند که این امر به طور بالقوه میتونه باعث کاهش سردرد، بهبود تمرکز و حتا بهبود خلق و خوی شما بشود. شاید براتون جالب باشه که بدونید از اونجایی که گیاهان سطح رطوبت موجود در خونه رو افزایش میدند می تونند به کاهش خشکی پوست هم کمک کنند.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

به گزارش شایانیوز، نهایتا همه این ها تنها بخش کوچکی از مزایای پرورش و نگهداری از گیاهان در خونه است اما همین بخش کوچک هم بسیار تاثیر گذار و شوکه کننده است. در ادامه ما به شما چند مورد از انواع گیاهانی رو معرفی می کنیم که هم باعث شیک تر شدن محیط خونه شما میشند و هم کیفیت هوای خونه شما رو بهبود میدند.

1.گل چمچه ای

گل چمچه ای یک گیاه همیشه سبز و دائمی از خانوده گل شیپوریان است که گل می دهد اما آنچه که مطمئنا برای شما و یا هر کسی که می خواهد از آن ها مراقبت کند این است که این گیاه به طرز بسیار جالب توجهی در آپارتمان رشد می کند و با سطوح پایین نور کنار می آید، به طور کلی باید بگوییم که نگهداری از این گیاه اساسا کار دشواری نیست.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

2.پوتوس

پوتوس ها یکی دیگر از اعضای خانواده گل شیپوریان است که قطعا تا به الان حدس زده اید این گیاه تا چه اندازه به نور کم مقاوم است و نگهداری آن آسان میباشد. اگر تا به حال از گیاهان نگهداری نکرده اید و تازه ابتدای کار هستید پتوس ها یکی از بهترین گزینه ها برای شما هستند. ویژگی بسیار جالب این گیاه اینه که در دسته گیاهان رونده حساب میشه و میتونه در زینت دادن فضای خونه شما بسیار موفق و تاثیر گذار عمل کنه.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

3.گل گندمی

یکی از جذاب ترین گیاهانی که می تونید برای زیباتر کردن و خاص تر کردن دکوراسیون خونه ازش استفاده کنید گل گندمی ها هستند چراکه اون ها به خاطر برگ های افشونی که دارند می تونند به طرز فوق العاده زیبایی در یک گلدان آویز خودنمایی کنند. گل گندمی ها همیشه سبز، بوته ای و با رشد سریع هستند که اون ها رو به یک گزینه ایده آل برای پرورش در خانه تبدیل میکنه.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

4.پاپیتال

پاپیتال یا پیچک معمولی یکی از جذاب ترین و محصور کننده ترین گیاهان آپارتمانی ممکن است که پیچنده و بالا رونده میباشد. این گیاه رشد بسیار بالایی داره که باعث میشه محیط خونه شما رو سرسبز و با طراوت کنه. همچنین در طول تابستان و پاییز شکوفه های بسیار دلبر سبز و زرد هم داره که زیبایی اون رو دو چندان میکنند.

گیاهان آپارتمانی خاص و جذاب

به نظر شما کاربران شایانیوز چه گیاهان دیگه ای می تونند باعث لوکس تر شدن چیدمان منزل بشند و برای بهبود کیفیت هوا هم مفید باشند؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها