|

نکات مراقبت از مو در تابستان

آفتاب داغِ تابستانی به مو آسیب میزند؛ برای حفظ موهایی سالم و پر پشت باید آگاه باشید

SUMMER HAIR CARE TIPS: HOW TO PROTECT YOUR TRESSES FROM SUN DAMAGE IN SUMMERS

تابستان می تواند به طرز عجیبی برای سلامت موها مضر باشد با این اوصاف چطور باید در تابستان از موهای خود در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچ چیزی به اندازه پوست و موی زیبا نمی تواند تضمین کننده زیبایی شما باشد، زیبایی ای که بدون استفاده از محصولات آرایشی به دست آمده و کاملا طبیعی است، برای همین هم جذابیت بسیار بالایی دارد؛ اما آیا ما آن طور که باید و شاید از پوست و موی خود محافظت می کنیم؟ مطمئنا همکان طور که می دانید یکی از مهم ترین اصولی که برای محافظت از پوست باید به آن پایبند بود استفاده مکرر و مداوم از کرم های ضد آفتاب می باشد و البته رعایت کردن مواردی که در استفاده از آن مهم است؛ اما در ارتباط با موها چطور؟

به احتمال بسیار زیاد شما چند لایه کرم ضد آفتاب بر پوست خود می زنید تا آن را از آسیب اشعه های خورشید در امان نگه دارید اما آیا به فکر مراقبت محافظت از موهایتان هم هستید؟ شاید برایتان عجیب و دور از انتظار به نظر برسد اما موهای ما نیز درست مانند پوستمان نیاز به محافظت در برابر نور خورشید دارند چراکه اشعه ماورا بنفش آن می تواند به کوتیکول و رشته تار موهای شما آسیب برساند و باعث تغییر بافت آن شود و آن را خشک و زبر کند؛ حتا در مواردی ممکن است باعث بروز موخوره، نازکی و خاکستری شدن مو نیز بشود. به همین خاطر شما باید علاوه بر پوست خود به فکر مراقبت از موهیاتان نیز در برابر اشعه های مضر نور خورشید باشید به خصوص در روزهای گرم و آفتابی تابستان.

توجه داشته باشید که این امر مختص به خانم ها نیست بلکه آقایان نیز اگر به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت میدهند باید از آنها مراقبت کنند.

نکات مراقبت از مو در تابستان

به گزارش شایانیوز، در ادامه ما به شما چند راهکاری را معرفی می کنیم که می تواند باعث تقویت موهای شما و همچنین محافظت آن ها در برابر خورشید شود.

1.از ابزار های حالت دهنده حرارتی استفاده نکنید

درست است که استفاده از اتو مو، سشوار و هر دستگاه این چنینی دیگری می تواند در مدت زمان کوتاهی موهای آراسته شده و بسیار  زیبایی را به شما هدیه دهد اما اگر شما به دنبال زیبایی طبیعی موهایتان هستید باید استفاده از این دست ابزار ها را محدود کنید به خصوص در تابستان. واقعیت این است که هر گونه اعمال گرما بر موها  می تواند رطوبت آن ها را از بین ببرد و آسیب پذیری آن را افزایش دهد و باعث خشکی مفرط آن ها شود، اما از طرف دیگر مسئله اینجاست که این وضعیت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می شود بنابراین بهتر است به جای استفاده از این دست ابزار های آرایشی اجازه دهید تا موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

2.از ماسک مو استفاده کنید

ماسک موها برای مقابله با مشکل خشکی مو و رفع آسیب دیدگی و حتا کدری آن ها در طولانی مدت طراحی شده اند، آن ها اصولا حاوی ترکیباتی از روغن ها و مواد مغذی هستند که موهای شما را مرطوب و نرم می کنند به علاوه سلامت پوست سر شما را بهبود می بخشند و به استحکام رشته موهای شما و رشد سریع تر آن ها کمک می کنند. به این ترتیب زمانی که موهای شما در تابستان زمان زیادی را در معض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند و به طبع آن آسیب می بینند بیشتر از هر وقت دیگری به ماسک های مغذی نیاز دارند.

نکات مراقبت از مو در تابستان

3.موهای خود را بپوشانید

خانم ها غالبا به خاطر سر کردن شال و روسری موهایشان پوشیده است اما آقایان نیز بهتر است برای پوشاندن موهایشان از کلاه استفاده کنند تا با کمتر قرار دادن آن ها در معرض نور مستقیم خورشید از سلامتشان محافظت نمایند.

4.محصول های حاوی SPF را فراموش نکنید

همان طور که پوست شما برای محافظت در برابر اشعه های مضر نور خورشید نیازمند SPF است موهایتان نیزبه آن نیاز دارد. اشعه های مستقیمی که در تابستان به موهای شما برخورد می کنند بسیار مضر تر از آن هستند که شما فکرش را می کنید، یکی از کاربردی ترین و تاثر گذارترین محصولاتی که می توانید استفاده کنید محصولات مراقبتی ای هستند که حاوی سطح مناسبی از SPF می باشند. فقط کافی است یکی از آن ها را انتخاب کنید و در روتین خود بگنجانید.

نکات مراقبت از مو در تابستان

5.رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

برای از بین بردن تمام آسیب های اکسیداتیو ناشی از نور خورشید باید شما به دنبال افزایش آنتی اکسیدان های دریافتی خود از طریق رژیم غذاییتان باشید؛ این آنتی اکسیدان ها اساسا در سبزیجات، میوه ها و حتا آجیل ها وجود دارند که می توانند برای سلامت و حفظ زیبایی شما بسیار موثر باشند.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگری را باید در تابستان برای مراقبت از موهایمان رعایت کنیم؟ نظرات و پیشنهادهای خودتان را برای ما بنویسید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها