|

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

با آینه کاری اصولی خونَت رو بزرگ تر و خوش سرووضع نشون بده؛ اینجوری منحصر به فرد باش

 vastu tips for placing mirrors in your home

یکی از آیتم ها و گزینه هایی که می تونه فضای خانه شما رو زیبا، لوکس و حتا در مواردی دلباز تر و روشن تر کنه استفاده از انواع آینه کاری است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای اینکه فضای خانه و اتاق نشیمن که زمان زیادی رو هم توش سپری می کنیم آرامش بخش باشه و حس راحتی به ما بده، طراحی داخلی و چیدمان اون خیلی مهمه، شاید چندان مهم به نظر نرسه اما واقعیت اینه که چیدمان منزل خیلی مهم و تاثیر گذاره.

یکی از آیتم ها و گزینه هایی که می تونه فضای خانه شما رو زیبا، لوکس و حتا در مواردی دلباز تر و روشن تر کنه استفاده از انواع آینه کاری است. اگر از آینه کاری به درستی در طراحی و چیدمان خونه استفاده بشه می تونه تاثیر باور نکردنی ای در بزرگ تر نشان دادن خانه و البته روشن تر کردن فضا بشه، دلیل اون هم بازتاب نوری است که ایجاد میکنه.

آینه کاری از قدیم الایام در هنر معماری جایگاه ویژه ای داشته که البته در معماری سنتی و قدیمی بیشتر به روی سقف صورت می گرفته اما این روز ها بیشتر به روی دیوار ها و در ها اجرا می شود.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این است که آینه کاری هم درست مانند هر گزینه دیگه ای در چیدمان و طراحی خانه اصولی داره که اگر بهش پایند نباشید و اونها رو رعایت نکنید نه تنها نمی توانند باعث زیباتر شدن فضای خانه شما بشند بلکه با ایجاد احساس نامتقارن و نامناسب بودن حس ناخوشایند و درهم ریختگی ای رو هم ایجاد می کنند برای همین هم ما تصمیمی گرفتیم تا چند مورد از مهم ترین باید ها و نباید ها رو در رابطه با فضایی که قصد دارید از هنر آینه کاری در اونجا استفاده کنید با شما به اشتراک بگذاریم.

به گزارش شایانیوز، با هم بررسی می کنیم که آینه کاری برای چه فضاهایی مناسب تره و و چه نکاتی رو باید رعایت کنیم تا جذابیت و کاربرد آینه ها بیشتر بشه.

جای درست آینه کاری کجاست؟

اولین نکته ای که باید در نصب آینه کاری در نظر داشته باشید این است که هرجا که می خواهید آینه هایتان را نصب کنید باید مطمئن شوید منظره ای که بازتاب می کنند ارزش بازتاب شدن را داشته باشد یعنی برای مثال رو به یک پنجره یا یک فضای دوست داتنی از خانه نصب شود.

1.ورودی

یکی از بهترین مکان ها برای نصب آینه های قدی و بزرگ ورودی ها هستند چرا که نه تنها در بدو ورود فضایی لوکس و بزرگ را به نمایش می گذارند بلکه خیلی کاربردی هم می باشند؛ اصولا همه ما تمایل داریم که قبل از بیرون رفتن از خانه یا به محض وارد شدن نگاهی به سر و وضع خود بیاندازیم به این ترتیب قطعا آینه کاری ای قدی و کاربردی بسیار انتخاب لذت بخشی خواهد بود.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

2.دیوار شاخص بالای مبل

سالن های نشیمن غالبا فضایی هستند که بیشتر از هر جای دیگری تمایل داریم نور زیادی داشته باشند و بزرگ تر از چیزی که هستند دیده شوند به همین دلیل استفاده از انواع آینه کاری می تواند علاوه بر ایجاد جذابیت بصری تاثیر گذاری بالایی نیز داشته باشد اما توجه کنید که بهتر است آینه ها را بالای مبل ها و بر روی شاخص ترین دیوار نصب نمایید.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

3.بالای کنسول

استفاده از آینه بالای میز کنسول یکی از بهترین انتخاب هاست چون جذاب جذابیت بصری فوق العاده ای رو ایجاد می کنه و خیلی هم گزینه شیک و دوست داشتنی ایست. به علاوه اگر شما کنسول و آینه رو نزدیک به میز نهار خوری قرار بدید، آینه کاری شما می تونه بازتاب دهنده غذاهای رنگارنگ و جذابی باشه که روی میزتون قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که کنسول و آینه آن نباید رو به آشپزخانه و نمایی که احتمالا پر از ظرف های کثیف خواهد بود.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

4.دیوار کنار میز نهار خوری

استفاده از آینه کاری کنار میز نهار خوری هم تاثیری مشابه آینه بالای کنسول داره، از طرف دیگه باعث بزرگ تر دیده شدن فضای نهار خوری شما میشه و این اتفاق برای یک سالن نهار خوری خیلی مهمه چون که شما و مهمان هایتان باید هنگام سِرو غذا احساس راحتی داشته باشید و تنگ بودن یا تاریک بودن فضا می تونه لذت غذا خوردن رو برای شما کم کنه.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

5.کوریدور و راهرو

راهرو ها اصولا فضایی هستند که طراحی و دکرو کردن اون ها کمی سخت به نظر میرسه به خاطر این که نباید فضا رو تنگ تر از چیزی که هستند بکنند به علاوه این که هر چیزی رو هم نمیشه داخل یک راهرو قرار داد، اما آینه ها از جمله گزینه هیا بسیار مناسبی اند که هم فضای راهرو و کوریدور شما رو شیک می کنند و هم به بزرگ تر دیده شدن اون کمک می کنند، اما توجه داشته باشید که اگر در سرویس یهداشتی یا حمام شما داخل راهرو باز میشه نباید آینه جلوی در آن ها قرار بگیره.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

6.بالای شومینه

به طور کلی خانه هایی که شومینه یا بخاری طرح شومینه دارند خیلی مهمه که بالای اون رو چطور دکور می کنند، خیلی ها بالیا شومینه رو با یک تابلو یا عکس زیبای خانوادگی دکور می کنند اما اگر شما به دنبال افزایش روشنایی و دلبازی اتاق نشیمنتون هستید آینه کاری گزینه بهتر و کاربردی تری است.

اصول آینه کاری اتاق نشیمن

به نظر شما کاربران شایانیوز، آینه کاری برای چه فضاهای دیگه ای در منزل مناسبه؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها