|

اصول شیک پوشی

اگه میخوای شیک باشی اینارو آویزه گوشِت کن؛ فقط با یه مانتوی برند که خوشتیپ نمیشی

برای خوشتیپ بودن لازمِ که موقع انتخاب لباس و اکسسوری ها یه سری نکاتِ خیلی ساده رو رعایت کنید تا تَه شیک پوشا شید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از خانم ها فکر می کنند شیک بودن یعنی پوشیدن لباس های فاخر و گرون قیمت؛ درستِ که خیلی از لباسای گرون خوش دوخت هستند اما تنها راز شیک پوشی گرون پوشی و برند پوشی نیست تازه خیلیا که راه و رسم شیک پوشی رو بلد نیستن با پوشیدن لباسای گرون قیمت هم خوشتیپ نمیشن.

برای خوشتیپ بودن لازمِ که موقع انتخاب لباس و اکسسوری ها یه سری نکاتِ خیلی ساده رو رعایت کنید. اگه ترفندهای شیک پوشی رو نمی دونید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ساده پوشی

شاید براتون عجیب باشه اما مهم ترین راز شیک پوشی ساده پوشی است. همین شلوار جین خودمون در نظر بگیرید از بین مدل های مختلفی که داره تنها مدلی که هیچ وقت انقضاء نداره جین راستَس. مدل های دیگه مثل مام استایل، بوت کات، جین زاپ دار و ... یه موقعی خیلی رو بورسَن اما بعدش حداقل برای مدتی از مد می افتن. پس اون مدلی که از همه ساده ترِ همیشه روی بورسِ و برای هر موقعیتی هم قابل استفاده است. جین راسته رو تو هر موقعیتی اعم از رسمی و غیر رسمی می تونید بپوشید اما مسلما جین مام استایل برای موقعیت های رسمی گزینه مناسبی نیست. اگه بودجه ای که برای لباستون اختصاص میدید خیلی زیاد نیست بهترین کار اینِ که مدل های ساده که همیشه مد هستنُ انتخاب کنید.

متناسب با اندامتون لباس بپوشید

مجبور نیستید هر چیزی که مد شده رو بپوشید. لباسی رو بپوشید که متناسب با اندامتونِ؛ مثلا اگه مانتوی بلند مد شده اما به شما نمی یاد بی خیالش بشید. تو انتخاب سایز لباس هم حواستون باشه اونی رو انتخاب کنید که فیتِ تنِتون از پوشیدن لباسای خیلی تنگ و خیلی گشاد امتناع کنید چون حالت شلخته به ظاهرتون میده.

عکس از صفحه ivaz_plus

متناسب با موقعیت لباس بپوشید

برای اینکه یه استایل شیک و جذاب داشته باشید و به عنوان یه خانوم باکلاس شناخته شید باید بدونید که هر محیطی استایل خاص خودشُ داره یعنی تیپ و آرایش شما تو مهمونی، دانشگاه و محیط کار نباید مثل هم باشه بلکه تو هر محیطی باید طبق قواعد همون محیط لباس بپوشید و آرایش کنید اما خیلیا درک درستی از تفاوت میان محل کار، میهمانی یا دانشگاه ندارن بنابراین نمیتونن متناسب با هر محیطی لباس مخصوص به اون محیط انتخاب کنند.

عکس از صفحه majale.manto.mahak , pink.fashioon

حتما مانتوی مشکی داشته باشید

داشتن مانتوی مشکی از واجبات کمد همه خانم ها است. چرا که میشه استایل های متنوعی رو باهاش ساخت. علاوه بر این برای همه موقعیت ها هم مناسب می باشد. پس حتی اگه این رنگ دوست ندارید یکی دو تا مانتوی مشکی توی کمدتون داشته باشید مطمئنا یه روزی به کارتون می یاد.

ننن

عکس از صفحه majale.manto.mahak

به رنگ ها توجه کنید

رنگ لباس تاثیر خیلی زیادی در شیک پوش شدنتون داره. موقع انتخاب لباس به رنگ پوستتون توجه کنید. به عنوان مثال اگه پوست روشنی دارید سعی کنید از رنگ‌های تیره بیشتر استفاده کنید چون رنگ های روشن باعث میشه چهرتون رنگ پریده و بی حال به نظر بیاد. به طور کلی ایجاد تضاد در رنگ‌ها، کمک زیادی به شیک پوشی شما میکنه.

علاوه بر این موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

تت

عکس از صفحه majale.manto.mahak

کفشی متناسب با استایلتون انتخاب کنید

یکی از رازهای شیک پوشی اینِ که بدونید در هر موقعیتی چه کفشی بپوشید. کفش های پاشنه بلند ظاهر شما را برازنده تر می کنند اما مطمئنا برای استایل روزمره مناسب نیستند. پس مهمِ بنا بر موقعیت کفش های پاشنه دار یا بدون پاشنه بپوشید.

کککک

عکس از صفحه majale.manto.mahak

تو انتخاب کیف وسواس به خرج بدید

اگه بخوایم در مورد اهمیت کیف بگیم همین قدر بدونید که هیچ استایلی بدون کیف مناسب و هماهنگ کامل نمیشه پس نسبت به این آیتم بی توجه نباشید. برای انتخاب کیف باید به سبک پوششتون و محیطی که قراره در آن حضور داشته باشید توجه کنید. علاوه بر این باید به تنالیته رنگی استایلتون هم توجه کنید و کیفی رو انتخاب کنید که از لحاظ رنگ و متریال با بقیه آیتم های پوششتون هماهنگی داشته باشه. آخرین قدم در انتخاب کیف اینِ که به اندامتون توجه کنید مثلا اگه لاغرید کیف خیلی بزرگ انتخاب نکنید چون پشتش پنهون میشید.

کیف

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

عکس از صفحه ivaz_plus

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها