|

اصول شیک پوشی

اگه میخوای تیپت تک باشه همش تو نَخ مانتو نباش؛ کیفای خوشگلِ مناسب استایلتُ هم بشناس

اگه بخوایم در مورد اهمیت کیف بگیم همین قدر بدونید که هیچ استایلی بدون کیف مناسب و هماهنگ کامل نمیشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی کمدت پر از مانتو و شلوارِ، بعضیاشون حتی یه بارم نپوشیدی اما بازم از تیپت راضی نیستی. خودتُ با دوستت که از نظر قیافه و اندام تقریبا مثل هم هستید مقایسه میکنی اون یک سوم تو مانتو شلوار نداره اما همیشه خیلی خوشتیپ تر به نظر میاد. حالا چرا اینجوریه؟؟؟

چون که اون خیلی خیلی بیشتر از تو واسه اکسسوری ها اهمیت قائلِ. احتمالا از خودت میپرسی اکسسوری دیگه چیه؟ واقعا نمیدونی؟ اکسسوری همون لوازم جانبیه که شاید به‌ تنهایی کاربرد نداشته باشه اما وقتی در کنار لباس‌های اصلی قرار می‌گیره، جلوه‌ زیبایی بهشون می‌بخشه. در واقع اکسسوری ها هستن که به استایل شما روح میبخشن.

بزارید نقش اکسسوری ها رو با یه مثال خیی ساده توضیح بدم. تصور کنید یه آقایی کت و شلوار خیلی شیکی بپوشه اما کمربند نبنده، مطمئنا استایل جذابی نخواهد داشت. پس میشه این‌ طور نتیجه گرفت که اکسسوری، برخلاف معناش که «لوازم جانبی» است، در صنعت مد و فشن یه مهره‌ کلیدی به‌ شمار می‌یاد.

 اکسسوری ها در صنعت مد به دو دسته‌ اکسسوری‌های پوشیدنی و اکسسوری‌های قابل حمل تقسیم بندی میشن. در زیر توضیح دادیم که هر کدام از انواع اکسسوری شامل چه مواردی است:

CS18_womens_accessories

اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری‌های قابل حمل شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌، کیف جیبی، کروات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است.

اکسسوری‌های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده میشن شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، کفش، کراوات، کلاه، کمربند و بند‌های شلوار، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

از بین اکسسوری ها امروز میخوایم راجع به کیف صحبت کنیم. اگه بخوایم در مورد اهمیت کیف بگیم همین قدر بدونید که هیچ استایلی بدون کیف مناسب و هماهنگ کامل نمیشه. کیفی که انتخاب می‌کنید باید با استایلتون هماهنگ باشه؛ مجالس و میهمانی‌ها، خرید، پیاده‌روی روزانه، سفر، قرار رسمی و محل کار هر یک موقعیت‌هایی هستند که باید براشون کیف‌ مناسب داشته باشید. بعضی از انواع کیف‌ها قابلیت آن را دارن که در موقعیت‌های مختلفی استفاده بشن و برخی کیف‌ها تنها مخصوص موقعیت‌های خاصی هستن. اگه میخواین بدونید که چطور کیف مناسب استایلتون انتخاب کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1638870

کلاچ یا کیف کوچک دستی

کیف‌های کلاچ همان کیف‌های دستی کوچکی هستند که برای مهمانی‌ها استفاده میشن. این کیف ها برای حمل وسایل کوچک و ضروری مثل کارت‌های بانکی، موبایل، کلید یا وسایل کم‌ حجمی مثل رژلب یا دسته چک کاربرد دارن. اشیاء بیشتر از این موارد در این کیف‌ها جا نمیشه چون اصولاً تخت و کم‌ حجم بودن یکی از معیارهای اصلی طراحی اون ها است. برای اینکه شیک به نظر برسید، بهترِ این کیف ها رو با هر دو دست در مقابل بدنتون نگه دارید. اگه اندازه و ابعاد کیفتون بزرگِ، میتونید زیر بغلتون بزارید.

کیف کلاچ

عکس از صفحه golabatun_handycraft

کیف هایی با بند زنجیری

یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های کیف مجلسی، کیف‌های بند زنجیری است که معمولا رنگِش مشکیه. شما میتونید این مدل کیف به روش‌های مختلف ست کنید. اگه یه دونه از این کیفا داشته باشید برای مهمونی ها به کیف دیگه ای نیاز نخواهید داشت.

1638870

کیف های کمری

این مدل کیف ها در چند سال گذشته برای خانم ها بسیار پرطرفدار شدن. علت همه گیر شدن کیف های زنانه کمری بسیار واضحِ چون حملشون خیلی آسونِ در واقع این کیف ها دست و پا گیر نیستن. شما میتونید از این کیف ها برای پیاده روی، مکان های شلوغ و یا مسافرت های طولانی استفاده کنید.

6e0a7e4eb8f2ee3b99fc54f99ecf251b

کیف های دستی

کیف های دستی یکی از پرکاربردترین کیف ها هستند. این کیف ها با قابلیت حمل دستی و آسون، برای استفاده روزمره کاربرد دارن، خوبی این کیف ها اینِ که جا دارَن پس اگه وسایلتون زیاد باشه این کیفا خیلی به کارتون می یاد. این کیف ها مدل های رسمی هم دارن که برای مهمونی مناسبن.

1543407792_kiff-2-copy

کیف بولر

بولر یه کیف سایز متوسط به همراه دسته ای کوتاهِ. نام این کیفِ گنبدی شکل از توپ بولینگ الهام گرفته شده است. این کیف‌ها اغلب در استایل روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرن، اما در میهمانی‌های غیر رسمی، قرارهای شغلی و محل کار هم میتونید از بولرها استفاده کنید.

SOOFRE-Berlin-unique-Bowler-Bag-squared-yellow-black-SIDES-1654x2048

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها