|

دستور پخت یک غذای دلبر بالکانی

طرز تهیه چواپچیچی؛ یه غذای خاص که فکرشم نمیکنی چقدر خوشمزه است!

recipe for Cevapcici

درست کردن و امتحان کردن غذاهای بین المللی لذتی داره که نمیشه انکارش کرد برای همین مابه شما یه غذای فوق العاده خوشمزه بالکانی معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درست کردن و امتحان کردن غذاهای بین المللی لذتی داره که به این راحتی نمیشه انکارش کرد اما نه برای همه، این لذت بیشتر برای آدم هایی است که عاشق ریسک کردن و امتحان کردن طعم های جدید و متفاوت هستند و یا اینکه خیلی عاشق آشپزیند و از هر دستور پخت جدیدی استقبال می کنند.

حالا اگر شما جزو این دسته از افراد خستید که هیچ اگر هم نه باز هم ما بهتون پیشنهاد میدیم که حتما به خوندن این مطلب ادامه بدید چون قراره یه غذای جدید و بین المللی اما فوق العاده خوشمزه ور بهتون معرفی کنیم که طعمش دیوونه کننده است.

اسم این غذای جذاب و دوست داشتنی ای که ما می خوایم بهتون معرفی کنیم چواپچیچی است که یک نوع سوسیس در منطقه بالکان است و به شکل سوسیس های خیلی کوچیک و بند انگشتی سرو میشه. این سوسیس های کوچولو از گوشت گاو تهیه میشند و در کشور های صربستان، بوسنی و مقدونیه قالبا به دو شکل سرو میشند، برخی این غذا رو در کنار برنج سرو می کنند و برخی دیگه هم کنار سسی به اسم ساتسیکی که خیلی زیاد شبیه به ماست و خیار خودمون میمونه.

دستور پخت چواپچیچی

حالا بریم سراغ مواد اولیه اش و برای درست کردنش آماده بشیم.

مواد لازم برای چواپچیچی:

گوشت چرخ کرده گوساله: نیم کیلو

پیاز: 1 عدد بزرگ ( حواستون باشه یا حتما داخل غذا ساز بریزیدش و یا اینکه با دنده ریز رندش کنید و آبش رو بگیرید )

سیر: 3 حبه

آرد سوخاری: 4 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد

جعفری ریز شده: 2/1 پیمانه

نمک، فلفل و زرد چوبه: به میزان دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، درسته که این غذا به یک کشور دیگه تعلق داره اما به معنای این نیست که قراره برای درست کردنش کلی به زحمت بیوفتید، درست کردن این غذا واقعا کاری نداره.

در مرحله ی اول بعد از اینکه پیاز و سیر و جعفری رو داخل غذا ساز کاملا ریز کردیم اون ها رو به همراه گوشت و یک تخم مرغ و مقداری ادویه جات که در بالا ذکر شد داخل یک ظرف می ریزیم و شروع می کنیم به هم زدن و ورز دادن و بعد از اینکه کمی باهم ترکیب شدن آرد سوخاری رو هم بهشون اضافه می کنیم. حواستون باشه که باید مواد رو خیلی خوب ورز بدید و با هم مخلوطشون کنید.

در مرحله بعد وقتی که مواد کاملا با هم مخلوط شدند یک قاشق از مواد رو کف دستمون میریزیم و شبیه به سوسیس های کوچیک درشون میاریم و بهشون شکل میدیم. و نهایتا اون ها رو داخل یک تابه سرخ می کنیم.

حالا می رسیم به آخرین و جذاب ترین مرحله ی آشپزی یعنی سرو کردن که ما بهتون پیشنهاد می کنیم برای اینکه گیرایی غذا بیشتر بشه اون رو در کنار برنج سرو کنید.

چطور چواپچیچی درست کنیم؟

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه ی این غذا کلی لذت ببرید و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها