|

طرز تهیه آش نذری محرم برای 200 نفر؛ با این ترفند ها دیگه آش رشته خمیر نمیشه ها

آش نذری

اگه دنبال ساده ترین روش برای تهیه آش رشته خوشمزه و لعاب دار هستید برای دونستش همراه ما باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با نزدیک شدن تاسوعا و عاشورا  که یکی از مهمترین روز های ماه محرم محسوب میشه، تو شهرهای مختلف ایران بازار نذری دادن داغه و کسایی هستن که دوست دارن غذاهای خودشون رو بین مردم و هیئت های مذهبی پخش کنن اگه شما هم جزو این افراد هستید و میخواید نذری بدید "آش رشته" میتونه یه انتخاب راحت و مناسبی براتون باشه در واقع این غذای خوشمزه در کنار زرشک پلو با مرغ، عدس پلو و خورشت قیمه پای ثابت نذری های محرمه. مطمئنا خیلی از شما ها نحوه ی درست کردن آش رو بلدید ولی مهمترین نکته در تهیه کردن غذاهای نذری اینه که نمیدونید برای تعداد نفرات بالا چه مقدار مواد میخواد و همچنین با چه فوت و فن هایی میشه یه آش جا افتاده و خوشمزه درست کرد پس حالا که تصمیم گرفتید آش رشته نذری برای 200 نفر درست کنید در ادامه با آشپزی شایانیوز همراه باشید.

676752_289

مواد لازم برای تهیه آش رشته نذری برای 200  نفر

Ash-reshteh-nazri-recipe-02

نخود 2 کیلو گرم
لوبیا چیتی 4 کیلو گرم
عدس 6 کیلوگرم
سیرداغ 4 کیلوگرم
سبزی آش  20 کیلوگرم
نعنا 1 کیلو گرم
رشته آشی 20 کیلوگرم
آرد 500 گرم
پیازداغ 4 کیلوگرم
نمک، کشک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

آش-رشته2-الهام-سو

طرز تهیه آش رشته نذری برای 200 نفر

1. در ابتدا حبوبات رو 48 ساعت قبل خیس کرده و روزی 3 بار آبش رو عوض کنید بعد از این مدت هر کدام رو به طور جدا در آب در حال جوش بریزید تا نیم پز بشن و نفخشون کمتر بشه.دقت کنید که خیلی نرم و متلاشی نشن.

2. سبزی آش رو پاک کنید و بشویید روی پارچه ای پهن کنید تا کمی خشک بشه سپس روی تخته یا با سبزی خرد کن ریز کنید و کنار بذارید.

3. پیاز رو خلالی خرد کنید و در تابه ای همراه روغن تفت بدید تا سرخ بشه بعد از اینکه رنگ اون کاراملی شد برداشته و داخل ظرفی میریزیم.

4. سیر رو پوست بگیرید و رنده کنید  و در تابه به مدت 1دقیقه تفت بدید تا خواصش از بین نره و نسوزه.سپس نعنا خشک رو بهش اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بزارید  تا نعناع داغ نسوزه و سیاه نشه.

5. قابلمه بزرگی رو روی حرارت بذارید و داخلش آب بریزید تا به جوش بیاد.حبوبات و نمک رو به قابلمه اضافه کنید تا کمی بپزه.

6. سبزی آش و نیمی از پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ رو همراه با فلفل و زردچوبه به آش علاوه کرده و اجازه بدید تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه سبزی آش با حرارت متوسط بپزه. تو این مدت درب قابلمه رو نباید بذارید.

7. مقداری آرد رو با آب ترکیب کرده و درون آش بریزید.

8. تو این مرحله نوبت به ریختن رشته آشی میرسه به این صورت که رشته ها رو از به سه قسمت تقسیم کرده و خرد کنید و داخل آش بریزید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد طعم آش را بچشید اگه نیاز بود دوباره  نمک به آش اضافه کنید و اگر تمایل به آش کشک دارید می تونید کشک رو هم به آش علاوه کنید.

9. در هر مرحله از پخت آش اگه احساس کردید که آبش کمه از آب جوش استفاده کنید. وقتی که آش رشته جاافتاد با پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک تزئین کنید. نوش جان.

24363d886c6d3d4e9c5d7bdd5baab859

علت خمیر شدن آش رشته

یکی از مشکلاتی که برای تهیه کردن آش رشته پیش میاد اینه که ظاهر آش خمیری و له شده به نظر میاد برای حل این مشکل باید از یک قابلمه بزرگ و مناسب برای پخت استفاده کرد تا رشته های به هم نچسبند و آش سفت و خمیری نشه.

2116015

تنظیم میزان رشته

کم یا زیاد بودن رشته آش جزو دغدغه های همیشگی پخت اونه که تاثیر زیادی در کیفیتش داره برای رفع این مشکل، رشته رو کم کم اضافه کنید تا میزان دقیقش دستتون بیاد.

002aadcce3423c7d65c36bb7cb36128a

فوت و فن های تهیه آش رشته

1. آش رشته رو رقیقتر از اونچه که هست بردارید چونکه بعد از مدتی سفت و غلیظ میشه.

2. برای روغنی شدنش میتونید کمی آب قلم بریزید.

3. به آش رشته کمتر نمک اضافه کنید تا با ریختن رشته، شور نشه.

4. برای لعاب آش خوبه که مقداری آرد رو در آب حل کرده و درون اون بریزید.

5. در مناطق مختلف از کوفته قلقلی برای تزئین آش هم استفاده میکنند.

ashpazi_porazsafa_272766196_144312371353243_1599427106253185590_n

تزئین آش رشته نذری

1

2

3

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی