|

طرز تهیه حلوای زعفرانی نذری برای 50 نفر؛ خوشمزه ترین حلوای عمرتون که تا حالا نخوردید

حلوای نذری

اگه میخواید یه حلوای باکلاس و خوشمزه برای مراسم ها و مجالستون درست کنید با فوت و فن هایی که به شما میگیم همراه ما باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- حلوا در گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین دسرهای سنتی و اصیل ایرانی محسوب میشده، اما امروزه حلوا بیشتر در مراسم های مذهبی به عنوان نذری یا ختم برای پذیرایی از مهمونا تهیه میشه و خاستگاه اون به آسیای غربی برمیگرده و در کشورهای دیگه مثل هند و ترکیه و لبنان هم طبخ میشه این دسر طعم‌های مختلفی مانند حلوای هویج، شیره انگور و حتی حلوا آناناس و انواع میوه‌ها رو داره که ما حلوای زعفرانی رو به شما پیشنهاد میدیم با اینکه دسر پر طرفداریه اما قلق های خاص خودشو داره درواقع درست کردنش کار ساده ایه اما برای نذری که حجم کار زیاده نیاز به دقت بیشتری داره پس به یه رسپی خوبی لازم دارید.

بنابراین اگه شما هم جزء این افراد هستید و فوت و فن ها و طرز تهیه ی یه حلوای خوشمزه رو نمیدونید در ادامه با آشپزی شایانیوز همراه ما باشید.

halva-neskafe

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی نذری برای 50 نفر

Untitled8

آرد 2500 گرم
زعفران 10 قاشق غذا خوری
هل 4 قاشق چایخوری
شکر 2 کیلوگرم
روغن مایع 1 لیتر
کره 350 گرم
گلاب 10 قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم

traditional-halva-walnuts-lavash-tea-side-view_141793-2486

طرز تهیه حلوای نذری برای 50 نفر

1. ابتدا شروع به سابیدن زعفران کرده و درون ظرف شیشه ای همراه با مقدار کمی آب جوش روی کتری بزاری تا دم بکشه سپس یک تکه یخ انداخته تا با وارد کردن شوک خوش رنگتر بشه.

Saffron-ic

2. برای درست کردن شهد حلوا شکر رو به همراه مقداری آب داخل قابلمه بریزید تا شکر حل بشه و با هم ترکیب شوند.

Untitled

3. وقتی که شکر حل شد و قبل از اینکه آب شربت به جوش بیاد گلاب، هل و زعفران دم کرده رو اضافه کرده و به خوبی هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا طعم و بوی گلاب از بین نره.

Untitled2

4. حالا آرد و سه بار الک کنید تا ذرات اون به خوبی از هم جدا بشن بعدش اون رو به تابه ای انتقال داده و روی حرارت ملایم  با هم زدن مداوم تفت بدید تا رنگش کمی تغییر کنه و خامی آرد گرفته بشه.

Untitled3

5. در ظرف دیگه ای کره رو آب کرده و کم کم به آرد اضافه کنید در ادامه روغن مایع رو داخل مواد بریزید و به خوبی هم بزنید تا یکدست و طلایی بشه.

63

6. بعد از اینکه آرد رو تفت دادید و به رنگ دلخواهتون رسید شربت که با شکر درست کرده بودید رو درچند مرحله به آرد اضافه کنید سپس مدام و سریع هم بزنید تا شربت کاملا به خورد حلوا بره و وسط تابه جمع بشه و حالت خمیری به خودش بگیره.

Untitled45

7. حلوای آماده شده روتا وقتی که داغه در ظرف مورد نظر بریزید و با خلال پسته، خلال بادام، پودر نارگیل به سلیقه ی خودتون تزئین کنید. نوش جان.

cf6c39d03c76913954505a1d2d90ae85

فوت و فن های تهیه حلوای نذری

1. یکی از نکاتی که برای تهیه یک حلوای خوشمزه لازمه اینه که آرد باید به خوبی تفت داده بشه. آرد خام یا آردی که زیاد تفت داده شده مزه حلوا را بد میکنه.

2. روغن مناسب برای تهیه حلوا، روغن های حیوانی، زعفرانی یا طلایی هستند.

3. بهتره از عرق  یا پودر هل برای پخت استفاده کنید تا طعم و عطر خوبی بده.

4. همچنین حلوا نباید ته بگیره بنابراین باید به خوبی و دائم اون رو  تفت بدید.

5. حرارت زیاد باعث تیره شدن رنگ حلوا میشه، بنابراین باید با حرارت ملایم پخته بشه.

6. برای تهیه حلوا  بهتره از آرد گندم و سنگک و آرد های کامل و سبوسدار استفاده کنید. به خاطر اینکه باعث مرغوبیت اون میشه. حلوا با آرد برنج هم پخته میشه که طعم کاملا متفاوتی داره.

868da226e2d6d1ded052f3809fdc1e0c

حلوای میکادو

با استفاده از نون میکادو حلوا به صورت رولت در میاید که هم ظاهر مجلسی تری داره هم مصرف اون راحتتره. یعد از آماده کردن حلوا یک عدد نون میکادو را روی تخته آشپزخانه قرار بدید و حلوای داغ را روی اون بریزید و سطح نون رو  صاف و رول کنید. باقی حلوا و نان را به همین صورت آماده کنید.در ادامه اونا رو به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار بدید تا خنک شوند. پس ازاین مدت حلوا را به شکل حلقه ای برش زده   و در ظرف مورد نظر بچینید. نوش جان.

f462085018785e1ab9ab13e655bda242

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی