|

برای ورم لثه دکتر نرو؛ با این ترفندا بزن تو پَر هر چی عفونت که جا خوش کرده تو لثه هات!

ورم لثه میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که با برخی از درمان های خونگی میشه اونو مهار کرد و حتی با کمک این راهکارها از بروز مجدد جلوگیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شده بعضی از وقت ها که از خواب بیدار میشید یهو احساس تو دهنتون احساس درد داشته باشید و بعد که میرید مسواک بزنید یهو داد و هوراتون میره بالا و میفهمید که بله لثه ی محترم یهو دلش خواسته که اندازه ی گیلاس باد کنه و حسابی هم درد بگیره! ورم و عفونت لثه میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که برخی از اون ها عبارتند از: تجمع پلاک باکتریایی، تغییر در هورمون ها مانند زمان قاعدگی و بارداری، برخی از بیماری ها مثل HIV، مصرف برخی از داروها مثل داروهای ضد تشنج، سیگار کشیدن و افزایش سن و...

حالا علت هر چیزی هم باشه درد و سوزش ناشی از التهاب و ورم لثه به قدری آزار دهنده هست که آدم رو از خواب و غذا بندازه چرا که شما وقتی غذا رو میذارید داخل دهانتون باید خیلی مراعات کنید و مراقب باشی که با قسمت ورم کرده و متورم لثه برخورد نداشته باشه که اگر این اتفاق بیفته داد و هوار شما بالا خواهد رفت و بدتر از این موضوعات ایجاد بوی بد هست که اصلا خواه ناخواه آدم احساس بدی بهش دست میده، خب حالا برای رفع این مشکل باید چیکار کنیم؟ برای از بین بردن این مشکل ترفندهای خوب زیادی هست که میتونه مسئله رو به خوبی حل کنه و حتی باعث جلوگیری از بروز اون هم بشه که در طول این مقاله قصد داریم چندتا از این ترفندهای خونگی رو که به راحتی میتونید توی منزل و با کمترین هزینه ها انجامشون بدین رو بهتون معرفی کنیم ولی دقت داشته باشید که در صورت مثمر ثمر  نبودن این ترفندها حتمابه یک پزشک حاذق مراجعه کنید.

ورک45

استفاده از نمک

مهم ترین ویژگی که درمان های خونگی نسبت به درمانهای شیمیایی دارن بی خطر بودن اون هاست و به همین علت خیلی از متخصصین برای درمان ورم و درد لثه استفاده از نمک رو پیشنهاد میکنن. برای از بین بردن ورم و به قولی ضد عفونی کردن دهان میتونید هر روز صبح بعد از بیداری از نمک به عنوان دهان‌شویه‌ استفاده کنید؛ چرا که نمک به قدری موثر هست که میتونه شدیدترین علائم عفونت لثه رو برطرف کنه، زیرا نمک سرشار از خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی هستش به همین علت علاوه بر استفاده اون برای از بین بردن ورم لثه برای درمان عفونت آبسه و همچنین کم کردن انتشار باکتری‌ها داخل دهان هم بهره میگیرن. دقت کنید که به هر میزان که تعداد دفعات استفاده از محلول آب نمک رو افزایش بدید عفونت شما خیلی زودتر از زمان موعد از بین خواهد رفت.

ورم77

استفاده از آبلیمو

آبلیمو فواید بسیار زیادی داره و از این رو میشه که از این ماده به عنوان یه داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها بهره گرفت علی الخصوص میتونید از آبلیمو به عنوان یکی از موثرترین مواد برای رفع ورم و عفونت لثه کمک بگیرید چون آبلیمو دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هست و همچنین سطوح بالایی از ویتامین C داره که به خودیه خود نه تنها به طور کامل عفونت رو از بین میبره بلکه تا مدت طولانی هم بروز مجدد اون جلوگیری میکنه. برای مصرف آبلیمو جهت این کار کافیه که بعد از مسواک زدن یه مقدار آبلیمو رو با یه فنجون آب گرم مخلوط کنید و اون رو قرقره کنید و همچنین میتونید از یه قاشق غذا خوری آبلیمو و یه مقدار نمک خمیر درست کنید و اون رو برای چند دقیقه روی لثه بذارید و بعد با آب گرم دهان رو شستشو بدید و این کار رو چندین مرتبه در روز انجام بدید تا نتیجه ی ثمربخش تری بگیرید.

ورم45646

استفاده از روغن درخت چای

یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع ورم لثه استفاده از روغن درخت چای هست که این روش یکی از موثرترین راهکارهای این فهرست هست و علت این موضوع این هست که روغن درخت چای خواص ضدالتهابی و آنتی بیوتیکی بالایی داره و برای درمان موثر ورم مزمن لثه هم حتی استفاده از این روغن توصیه میشه. دقت کنید که این روغن رو برای ضدعفونی کردن داخل دهانتون بچرخونید و از قورت دادن و خوردن اون امتناع کنید چرا که میتونه باعث به وجود اومدن اسهال و مشکلات معده بشه، در انتها هم دهان رو با آب گرم بشورید، امیدواریم براتون موثر باشه.

ورم4646

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی