|

خوده سانسور شده ات رو با نیمه تاریک وجود کشف کن؛ دوسش داشته باش و بهش احترام بذار

کتاب نیمه تاریک وجود یه کتاب روانکاوری هست که به ما در شناخت لایه های پنهان شخصیتمون کمک میکنه و بینش متفاوتی در خصوص روحیاتمون بهمون میبخشه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی وقتا شرایط یه جوری میشه که آدم مجبور میشه که سکوت کنه و چیزی از احساساتش بروز نده که خب دلایل زیادی میتونه داشته باشه، مثلا شاید اگر احساسمون رو بروز بدیم مورد تمسخر واقع بشیم یا یه موقع باعث ایجاد یه دعوای بزرگ بشیم و یا فکر کنیم که بروز دادن احساسمون به خاطره این که احتمالا درک نخواهیم شد، کار عبث و بیهوده ای باشه ولی دیدین که همیشه میگن آدم به هر کسی هم بتونه دروغ بگه، به خودش نمیتونه دروغ بگه ولی بعضی وقت ها این موضوع صدق نمیکنه، چون ما گاهی اوقات خیلی علاقه داریم که به خودمون دروغ بگیم و بعضی از چیزها رو چه در رابطه با شخصیت خودمون و چه در رابطه با روابطمون با آدم های دیگه نادیده میگیریم و حتی انکارشون میکنیم که خب در رابطه با شخصیتمون وقتی یه ویژگی داریم که دوسش نداریم و به نظرمون اگر دیگران پی به اون وجه از روحیات ما ببرن احتمالا قضاوتمون کنن، شروع میکنیم کم کم به چال کردن و منکر شدن اون ویژگی!

اما به نظرتون چه اتفاقی میفته؟ آیا میشه واقعیت رو برای همیشه کتمان کرد و یا از بین برد؟ واقعیتی که حتی از حقیقت هم جلوتر هست، مثلا شما میتونید این واقعیت رو که ماه نور خودش رو از خورشید میگیره انکار کنید و بگید این یه موضوع چرت و دروغه؟! خب مسلما نمیشه، پس در رابطه با شخصیتمون هم همینه اگر موضوعی در خصوص اون وجود داره که اذیتمون میکنه و دوسش نداریم، نمیتونیم اون رو از بین ببریم چرا که مثل یه سایه همراه ا خواهد بود، ولی سوالی که پیش میاد اینه که اصلا چرا میخواهیم که از بینشون ببریم؟ مگه غیر از اینه که آدم ها خاکستری هستند و اونجور که جامعه بهمون تحمیل کرده نیستن، یعنی شخصیت ما صفر و صد نیست و هیچ آدم سفید مطلق و یا سیاه مطلقی وجود نداره و شخصیت ما هم مثل تلفیق این دو رنگ خاکستری و مجموعه ای از خوب و بدهاست که البته این ما هستیم که انتخاب میکنیم به ابعاد شخصیتمون به چشم خوب نگاه کنیم و یا بد، اون ها رو دوس داشته باشیم و باهاشون مسالمت آمیز به زندگی ادامه بدیم و یا شروع کنیم به سرپوش گذاشتن روی اونها که سرانجام باعث ایجاد یه خودآزاری در ما میشه! کتاب های خوب زیادی در زمینه روانشناسی وجود داره که برای کنار اومدن بیشتر با خودمون بهمون کمک میکنه که ما هم در طول مقاله ی امروز قصد داریم یه کتاب در زمینه ی شناخت جنبه های دیگه شخصیتمون که شاید برامون جالب نباشه رو بهتون معرفی کنیم که امیدواریم در راستای شناخت و خودآگاهی هر چه بیشتر به شما کمک کنه، پس با ما همراه باشید.

نیمه5+5

کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود اثری معروف از نویسنده دبی فورد هست، دبی فورد نویسنده، سخنران و مدرس آمریکاییه که کتاب نیمه تاریک وجود رو در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷ شمسی) نوشت. این کتاب، کتاب شگفت انگیزیه که با کتاب های هم زمینه خودش بسیار متفاوت هست، چون نیمه تاریک وجود یه کتاب انگیزشی نیست که شما بعد از خوندن اون انگیزه و امید برای شروع کار جدید پیدا کنید؛ بلکه نیمه تاریک وجود یه کتاب روانکاوی محسوب میشه که دبی فورد از طریق اون راهکارهایی رو ارائه کرده که شما بتونید لایه های شخصیتی پنهان خودتون رو بشناسید، با اون ها سازش کنید و برای رشد و ارتقا شخصیت خودتون قدم بردارید.

نیمه55

کتاب نیمه تاریک وجود، بینشی خارق العاده از کارهای سایه و حلقه گمشده پذیرش خود، خود درمانی و پذیرش دیگران به ما ارائه میده. این کتاب متشکل از ده فصل هست که در هر فصل اون، دبی فورد با بازگو کردن تجربیات خودش و دیگران، به شما کمک میکنه تا خودتون رو بهتر بشناسید و یه جورایی شما رو به ماجراجویی و کند و کاو در روانتون دعوت میکنه. با کمک کتاب نیمه تاریک وجود، شما با مفهوم سایه های پنهانی خودتون که خواه یا ناخواه روی کیفیت زندگی شما تاثیر میذارن، بهتر آشنا میشید و شروع به پذیرش و قبول کردن اون ها بدون گارد گرفتن در مقابلشون، میکنید.اگر فکر میکنید که نیازمند این هستید که خودتون رو بیشتر و هر چه عمیق تر بشناسید، یا حتی تویه روابطتون با دیگران نگران این موضوع هستید که شخصیت پنهانی و درونی شما مقابل بقیه فاش و آشکار بشه و باعث سرافکندگیتون بشه به شما پیشنهاد میکنیم حتما این کتاب رو مطالعه کنید، چرا که با کمک این کتاب عزت نفس از دست رفته ی خودتون رو به دست میارید و در نتیجه با قبول و پذیرش خودتون و شخصیت واقعیتون، اعتماد به نفستون هم افزایش پیدا خواهد کرد.

نیمه544

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها