|

ترفندای خونگی تمیز کردن شیرآلات ؛ اینجوری برقش بندازی هرکی ببینه میگه بابا تو کی هستی

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات همیشه هم سخت بوده و هم وقت گیر، اما شما کاربر عزیز در این مطلب روش هایی رو یاد میگیرید که مثل آب خوردن براتون راحت میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما این مشکل رو داریم که خب شیرآلات خونمون ممکنه رسوب گرفته باشه و یا به مرور زمان آلودگی روشون مونده باشه و قدیمی شده باشن. شما بانوی یک خونه هستید و قطعا تمیزی و زیبایی خونه تنها به جارو کردن و شستن ظروف و جمع کردن لباس ها و … مختصر نمیشه. یک خونه جذاب حتی به داشتن وسایل لاکچری هم نیست و اونچه که مهمه اینه که شما حواستون به همه جوانب باشه، نه فقط جوانب بزرگ و تو چشم. 

تمیزی و براق شدن شیرآلات دقیقا یکی از همین موارد هستش که خب به مرور به دلیل املاح آب درون شیر ها رسوب دیده میشه و بر روی شیر ها هم به دلیل تبخیر آب و برگشتشون بر روی شیرآلات جرم هایی دیده میشه که اصلا خوشایند نیستن و ظاهر فضا رو به طور کل تغییر میدن. احتمالا شما هم به این موضوع زیاد فمکر کردین که چیکار کنتم این شیرآلات تمیز بشن، به خصوص برای حمام که بدتذررر. اما بعد از کمی فکر دیدین کار سختیه و بیخیالش شدین.

تمیز کردن شیرآلات

ولی خانوم جان شما نباید تسلیم بشید چرا که هیچ کار نشد نداره و نظافت شیرآلات هم راه و روش های آسونی داره که شاید هر کسی ندونه و ما در این مطلب بهشون اشاره خواهیم نمود.

خمیر دندون رو تست کردی؟ عجب قدرتی داره

مثلا شما فکرشو میکردی که خمیر دندون بتونه انقدر معجزه گر باشه؟ بله همین خمیر دندونی که تو همممممه خونه ها هست و روزانه استفاده میشه و حتی نیاز به گشتن تو مغازه ها هم نیست! بهتره ابتدا شیرآلات رو خیس کنید و بعد روشون خمیر دندون بمالید و در نهایت با یک مسواک قدیمی تمام جرم ها رو پاک کنید. اصلا نیازی به سابیدن خاصی هم نداره و می بینید چطور همه چیز حاه! و آخر سر هم که آبکشی شیرآلات.

تمیز کردن شیرآلات

جوش شیرین واست معجزه میکنه

از شوینده های صنعتی و خطرناک استفاده نکنید چرا که این مواد علاوه بر اینکه برای دست های شما آسیب زننده هستند، به مرور شیرآلات رو به رنگ زرد در میارن و باعث از بین رفتن آبکاری  میشن. علاوه بر این برخی از خانومها مواد شوینده میزنن و بعد با سیم به جونش میوفتن که خب می بینید خط و خش جبران نشدنی بر روی شیرآلات افتاده! 

بهتره یک سر به آشپزخونه زنید و جوش شیرین رو پیدا کنید. جوش شیرین اونقدری که برای تمیز کاری خوبه واسه غذا کاربد نداره، پس کمی از جوش شیرین رو بریزید روی مسواک و بعد شستن و آبکشی. راه دیگه اینکه جوش شیرین رو با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر مانند به دست بیاد و با یک دستمال بر روی شیرآلات بکشید و تمیز کنید، در آخر هم که آبکشی!

تمیز کردن شیرآلات

دم دستی ترین ترفند شستشو شیرآلات

در این مرحله خب باید بگیم که شاید شیرآلات خونه شما هنوز خیلی رسوب نگرفته و فقط کمی کثیف شده که در این حالت بهتره با ترکیب صابون یا مایع ظرفشویی و مایع دستشویی با آب، یک کف ملایم داشته باشید و بمالید به شیرآلات و بعد آبکشی کنید و در نهایت هم با یک دستمال خشک قطره ها رو از روی شیر برید تا برررق بیوفته.

تمیز کردن شیرآلات

سرکه رو فقط تو ترشی نریز باهاش شیرآلات تمیز کن

سرکه نیز از دست محلول های تمیز کننده قوی میتونه باشه که البته بادی دقت کنید تا جنس شیرآلات شما آهنی، نیکل و رنگی نباشه چرا که به دلیل اسیدی بودن باعث آسیب بشه و رنگشون رو هم تغییر بده. میزانش باید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه در یک فنجون آب باشه و با استفاده از یک دستمال پارچه ای نرم کاملا به محلول آغشته کنید و باهاش شیرآلات رو تمیز کنید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه با یه دستمال تمیز خشک، شیرآلات رو خشک کنید.

اگه به نظرتون هنوزم جرم مونده باز هم این روش رو تکرار کنید.

تمیز کردن شیرآلات

نوشابه مثل اسید شیرآلات رو تمیز میکنه

خیلی از ما ها هستیم که بدون در نظر گرفتن ضرر های فراوونی که نوشابه داره، روزانه نوشابه میخوریم. جالبه که بدونید نوشابه میتونه یکی از قویترین مواد برای شستشو باشه. بهتره که مقداری نوشابه به شیرآلات بریزید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. اینجاست که شگفت زده خواهید شد و شاید دیگه نوشابه نخورید!! 

تمیز کردن شیرآلات

چجوری آب فشار سرشیر ها رو تمیز کنیم؟

در آخر اینکه برای تمیز کردن آب فشان سرشیرها بهتره که اونها رو در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخونیدو درش بیارید. با خلال دندون جرم ها رو جدا کنید و در نهایت بگیرید زیر فشار زیاد آب. 

تمیز کردن شیرآلات

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها