|

دکور مکور مدرن شده راه دست همه خونه ها؛ متفاوت باش ببین ایرانی سنتی چقدر فوق العادست

اگر از دکوراسیون مدرن برای خونه خود خسته شده اید و به دنبال راهی جدید هستید پس حتما از سبک ایرانی و سنتی خودمون دیدن کنید تا نظرتون عوض بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه همه برای دکوراسیون خونشون به دنبال شیک بودن و لوکس شدن هر چه بیشتر می گردند و تا جایی هم که توان مالی و فضاش رو داشته باشند قطعا به این سمت و سو خونشون رو چیدمان میکنند تا از همسایه و فامیل و دیگر خونواده ها عقب نمونن. البته که خلق و خوی تجمل گرا تو همه ما ایرانی ها هست و حتی اگر بلعکس این موضوع رو هم بگیم ولی چون تو این شکل خانواده ها بزرگ شدیم باز هم کمی تا قسمتی لایف استایل تجمل گرایانه رو دوست داریم. اصلا شما ببین دست مبلمان های سلطنتی که تو خونه هامون هست رو! نقش و نگاری که مبل های استیل ایرانی داره فقط تو خونه های اعیونی و شاهانه اروپایی ها دیده میشه و این در حالیه که برای ما عادیه. 

اما اینهایی که گفتیم ایراد نیست و ژن ماست، حتی اگه به سمت ساده زیستی نره و نکات منفی خودش رو داشته باشه! 

بگذریم! همونطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم این روزا دیگه خیلی از خونه ها سبک اروپایی رو با سبک ایرانی تلفیق کردن که البته باید بگیم گاهی به شدت زیبا هم میشه چرا که سبکی نو خلق میشه. اما ما میخوایم در این مطلب به خود سبک ایرانی بریم و بینیم اگه کلا بخوایم ایرانی طور دکوراسیون کنیم نیاز به چه آیتم هایی داریم. پس اگر از علاقمندان این ورژن هستید با ما همراه باشید.

دکوراسیون ایرانی سنتی

دکوراسیون ایرانی و سنتی تو خونه های آپارتمانی نقلی شدنیه؟

المان های امروزه به سمت بی روحی و تکرار رفته اند در حالی که خونه های ایرانی و سنتی بهترین جا برای یک زندگی آرامش‌بخش و دلنشین‌ می باشند. اما سوال اینجاست که با وجود خونه های متراژ پایین و کوچیک امروزی میشه دیگه این جور سبک ها رو اجرا کرد که خب باید بگیم اگر نظرتون منفی بوده، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا نظرتونو به کلی عوض کنیم و خونه ای به مانند بهشت برای خود بسازید.

دکوراسیون ایرانی سنتی

خونه های سنتی ایرانی مادر اشکال هندسی و متقارن

چرا گفتیم بهشت؟ چون خونه های سنتی ایرانی تلفیقی از اشکال جذاب هندسی و رنگ های گرم و سفالگری های زیبا و … می باشد که همه و همه در کنار هم فضایی فوق العاده می سازند. از معجزه اشکال هندسی در سبک ایرانی خبر دارید؟ در خونه ها سنتی ایرانی به راحتی میتونید انواع مختلف اشکال هندسی رو در کنار هم به زیبایی ببینید  اگر از دست افراد شیفته این سبک هستید اصلا از این اشکال و استفاده ازشون غافل نشید که شناسنامه ای برای سبک معماری ایرانی هستند. از این اشکال، در طراحی دیوارپوش‌ها، کاشی‌های داخلی منزل، اسکلت‌ های سقفی و حتی بعضی دکورهای داخلی مثل لوسترها و چراغ‌ خواب‌ها استفاده می‌شود و شما به خوبی میتونید برای دیزاین منزل خود بهره ببرید.

دکوراسیون ایرانی سنتی

معماری سنتی ایرانی، با رنگ های گرم و الهام بخش

برای طراحی یک خونه ایرانی که در عین حال شیک بودن براش به شدت اهمیت داره، استفاده از رنگ ها خیلی مهمه که پر استفاده ترین اونها رنگ گرمی مثل قرمز هستش که نماد عشق و انرژیه. از طرفی هم آبی نماد آسمان هستش که از این دو رنگ در فرش های فوق العاده ایرانی هم به شدت استفاده میشه. قطعا شما هم فرش های ایرانی رو دیده اید که تا به چه حد قرمزی دارند با طرح های اسلیمی و اصیل بافته شده اند.

دکوراسیون ایرانی سنتی

گیاهان بومی در خانه ای شیک و ایرانی

البته از این آیتم تو خونه های امروزی زیاد استفاده میشه و تو خیلی از خونه ها می بینیم که گل و گیاه آپارتمانی نگهداری می کنند که واقعا هم حرکت جذبیه. چرا که گل و گیاه میتونن علاوه بر زیبایی و طراوتی که به فضا میدن، باعث تصفیه هوا هم بشن و نکته جالب اینجاست که هر گلی انرژی خاص خودش رو داره! میدونستید؟

از جمله گیاهانی که برای دکوراسیون ایرانی مناسب هستند، می‌توان به گل سرخ، بابونه، بنفشه، گل رز، نعناع، گل چمن، رازیانه، پونه و غیره اشاره کرد که برای تزیین و زیبایی خونه به شدت موثرن.

دکوراسیون ایرانی سنتی

ظروف سفالی و آینه کاری رو فراموش نکنید

همونطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم استفاده از سفال و ظروف ایرانی از دست المالن هایی هستند که به طور کامل سنتی بودن و ایرانی بودن رو نشون میدن. علاوه بر این، انواع ظروف مینا کاری‌ شده، ظروف مسی و برنجی، قوری و فنجان‌ با سبک سنتی، سینی نقره‌ ای، بشقاب‌ های سفالی طرح‌ دار و غیره هم میتونن چشم اندازی فوق العاده برای خونه شما بسازند. البته که استفاده از سماور و قوری و قالیچه هم فرانوش نشه که اصلا کامل کننده هستند.

از معجزه آینه کاری غافل نشید. اگر قصد داشتن خونه ای به سبک ایرانی و سنتی رو دارید بادید بدونید که آینه کاری هم زیبای و معماری مورد نظر شما رو به تصویر میکشن و هم کاربرد بسیاری مثل افزایش نور و دلباز شدن فضا و ایجاد فضایی لوکس و مجلل و … هم دارند.

دکوراسیون ایرانی سنتی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها