|

دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک؛ های لول بودن رو اینجوری بچش

اگر از دست طرفداران سبک کلاسیک هستید اما نمیدونین چجوری میشه برای اتاق خواب این سبک رو پیاده کرد، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چیدمان خونه به مانند روح بخشیدن به خونه میمونه و وقتی شما به درستی آیتمای این روح جذاب رو در کنار هم ترکیب می کنید، اونوقته که به ظاهری زیبا و امیدوارانه روبرو خواهید شد. آخه خونه محل امن زندگیه ماست و وقتی شما شاد و غمگین و موفق و شکست خورده هستید، این خونه هستش که همه اینهارو می بینه و شاهدشون هست. پس اکه خونمون هم یه فضای نه چندان دلنشین باشه چه فایده؟ لوازمی که تو خونه به کار میرن خیلی مهمن و با توجه به اینکه دکوراسیون، سبک های به شدت متنوع و مختلفی دارد، در این مطلب قراره با طرفداران سبک کلاسیک همراه باشیم و این سبک جذاب رو در بخش اتاق خواب معرفی کنیم. پس اگر از طرفداران کلاسیک برای چیدمان اتاق خواب هستید با ما همراه باشید.

Untitled

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک در اتاق خواب

ابتدا باید بگیم وقتی اسم از سبک کلاسیک برده میشه خیلیا میرن تو فکر و فکر می کنند که واژه کلاسیک در انتخاب لوازم و اشیا با مجموعه ای از عتیقه ها و لوازم پر زرق و برق همراهه، که خب باید بگیم این تصورات اشتباهه و کلاسیک مفهوم قدیمی بودن نداره. این سبک از دکوراسیون اتاق خواب، گاهی به جای طرح‌ های شلوغ، از سادگی پیروی میکنه، اما باز هم می بینیم که اصالت طرح کلاسیک درش جریان داره. در اصل عنصر اصلی و مشترک بین اتاق خواب ها در این سبک، استفاده از چوب طبیعی و رنگ های رسمی هستش که البته در نوع چیدمان نیز قرینه به شدت دیده میشه. طرح های آن در انواع مختلف ساده و مجلل نیز چیده میشه و همیشه به صورت پیچیده نیست.

اتاق خواب کلاسیک

چگونه اتاقی به سبک کلاسیک بچینیم؟

این سبک اتاق خواب قرار نیست تیره رنگ باشه و یا به نوعی تاریخی و کسل وار چیدمان بشه جوری که ما رو به یاد دوران قدیم بی اندازد. بلکه قراره یه سرویس خواب جذاب به سلیقه شما و البته رنگ هایی زنده اما متناسب با سبک کلاسیک رو داشته باشه. در اینجا استفاده از رنگ تیره برای وسایل و استفاده از رنگ سفید تکراری برای دیوار ها بایدی نیست و میشه به نوعی متفاوت نگاه کرد، اما به سبک کلاسیک!

کمی ریز تر با سبک کلاسیک در اتاق خواب!

در مجموع میشه گفت بیشتر اتاق خواب‌ های کلاسیک به روشی ساده، کاربردی و فوق‌ العاده زیبا تزئین میشن. شما میتونید با توجه به بودجه و سلیقه ای که دارید، ملافه‌ های مجلل، بالش‌ها، پرده و مبلمان شیک رو اضافه کنید که خب نظر هر کسی متفاوته و در اینجا نمیشه شخصی یا کلی نظر داد. مثلا اگر تخت حالت سایبانی داره، پارچه زیبایی روی آن می توان آویزان کرد که تکمیل کننده بالش و ملافه باشه. همچنین می‌تونید با وسایلی مثل گلدون‌ های منحصر به فرد و رنگی کمی جذابیت به فضا بدید که اتفاقا این روزا نگهداری از گل های آپارتمانی هم خیلی ترند شده اند.

اتاق خواب کلاسیک

اتاق خواب کلاسیک

رنگ های مناسب در چیدمان اتاق خواب کلاسیک

رنگ تاثیر شگفت انگیزی در حس یک فضا داره که میتونه به بُعد بده و یا مثبت و منفیش کنه. یعنی به راحتی میشه گفت رنگ باعث میشه یک اتاق و یا هر چیز دیگری، زیبا یا زشت بشه! پس انتخاب یک رنگ مناسب فضا و سبک به شدت مهمه. درسته که ممکنه بیشتر تمایل بر این داشته باشید که اتاق خوابی به رنگ‌ های خنثی یا پاستلی برای شما باشه، اما باید بدونید که اتاق خواب‌ های کلاسیک اکثرا با رنگ‌ های قوی دکور میشن که خب اگر خیلی از دایره باید های کلاسیک خارج بشیم دیگه کلاسیک رو نداریم!

بهتره که برای انتخاب رنگ اتاق خواب کلاسیک، ابتدا هر آنچه که اتاق هست به مانند مبلمان و آثار هنری و وسایل تزیینی که قراره بچینین رو انتخاب کنید، بعد رنگ اتاق رو در نظر بگیرید. چرا که تطبیق این‌ ها میتونه به مراتب آسون‌ تر باشه تا اینکه بخواید اول رنگ رو بزنید و بعد مبلمانی متناسب با رنگ اتاق انتخاب کنید! دیدن نمونه‌ های مختلف به شما کمک میکنه و این نکته رو فراموش نکنید که بهتره مکمل وسایلتون باشه. رنگ‌ های کرم، قهوه ای، بژ و طلایی بیشترین کاربرد رو تو این سبک دارند و در بعضی موارد هم دیده میشه که رنگ‌ های لوکسی مثل سورمه‌ ای، بنفش یا سبز تو اتاق‌ خواب‌ های کلاسیک میتونن خوب باشن.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها