|

نحوه چیدمان دو دست مبلمان تو سبک خونه های مختلف / با این ایده انگاری طراح خونتو چیده

اگر قصد خرید دو دست میلمان دترید اما بریا چیدمانش گیر کردین، در این مطلب مطابق با نقشه خونتون نحوه چیدمان رو یاد میگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دیگه این روزا مد شده تو خیلی از خونه ها خانوما به یک دست مبل قانع نیستن و دو دست مبلمان میخرن و میچینن. اما خب از اونجایی که ابعاد و اشکال خونه ها با هم فرق دارن و متنوع هستند، باید دقت کرد که این دو دست مبلمان قراره کجا و چجوری چیدمان بشن. آخه میدونید که مبل بزرگ ترین آیتم خونه محسوب میشه که هر کدومش فضایی زیاد اشغال خواهد کرد. انتخاب دو دست مبل معمولا به متراژ خونه شما و البته بودجتون بستگی داره. مثلا اینکه در یک خانه با هال و پذیرایی کوچیک نمیشه توقع داشت که دو دست مبل خیلی شیک و مجلسی و درست چیده بشن.

اما در عوض اگر خانه ای با فضای قابل توجه دارید، به راحتی این چیدمان برای شما زیبا خواهد شد. در این مطلب قراره نحوه جایگذاری دو دست مبلمان رو تو نقشه های مختلف خونه با رنگ متناسب یاد بگیریم.

Living Room Decorations Ideas 2023 _ Home Interior Designs _ Home Decor

دو دست مبل رو در فضای مستطیل اینچنین بچینید

شاید به نظر بیاد چیدمان دو دست مبلمان در فضای مستطیل شکل آسون ترین باشه، که خب درست به نظر میاد؛ چرا که شما در این شرایط فضای کافی برای چیدمان‌ های مختلف رو در اختیار دارید. برای جایگزاری دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، بهتره که مبلمان راحتی رو اون سمت از فضا قرار بدید که نزدیک به آشپزخونه هستش. اینجوری دسترسی شما به آشپزخونه خیلی راحت تره میشه و به هم ریختگی اون بخش از خونه که حالت رسمی تری داره به حداقل میرسه و اینجوری نشیمن چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل طبق اصول میشه.

در این سبک چیدمان مزایایی هم وجود داره و اون اینه که قسمتی از خونه که برای مهمان هستش و به قولی رسمی تره، اگر از بخش اتاق خواب ها دور تر چیده بشه یه شخصی سازی خوبی ایجاد خواهد شد. ناگفته نمونه که تو خونه‌ های مستطیل شکل میتونید از یک دست ناهارخوری با توجه به فضای موجود نیز استفاده کنید. ناهارخوری بهتره که تا جای ممکن به آشپزخونه نزدیک تر باشه.

Birchwood 5-pc Living Room Set

دو دست مبل رو در فضای مربع اینچنین بچینید

باید بپذیریم که چیدمان مبلمان در فضای مستطیل خیلی آسون تر از چیدمان مبل در نقشه مربع شکل هستش.یکی از روشای خوب و کاربردی در فضاهای مربع استفاده از سبک ترکیبی هستش که البته باید دقت داشته باشید دو دست مبل انتخابی شما هماهنگی درست و خوبی با هم داشته باشند تا تلفیقی متناسب ساخته بشه. روش دیگ همون روش تفکیکی هستش که به مانند فضای مستطیل عمل می کنید و مبلمان رو جدا از هم می چینید.

البته که استفاده از این روش به متراژی مناسب نیاز دارد و اگر خونه ای کوچیک دارید احتمالا استفاده از دست مبل برای شما خیلی مناسب نباشه و تنها فضارو شلوغ و بدون دسترسی راحت کنه!

gray-sofa-set06

دو دست مبل رو در فضای ال شکل اینچنین بچینید

داشتن طول و عرض متفاوت از خصوصیات های بارز فضاهای ال شکل می باشد و به همین علت نحوه چیدمان و بزرگی کوچیکی مبلمان به شدت مهمه. در این فضا یکی از روشای قابل استفاده که میتونه کنج ها رو هم درگیر کنه و به کارگیره، استفاده از مبلمان ال شکل می باشد. فراموش نکنید که با توجه به فضایی که دارید میتونید علاوه بر اینکه دو دست مبل می چینید، از یک ست ناهارخوری شیک هم استفاده داشته باشید.

11zon_cropped-43-3

اما اشتباهاتی که برخی در هنگام خرید و چیدمان مبل دارند

- از خرید مبل ناهماهنگ خودداری کنید: هم در رابطه با رنگ و هم طرح، از خرید مبلمان ناهماهنگ دوری کنید چرا که حس شلوغی و شلختگی رو تو خونه به شما خواهند داد. اگر هم اینچنین مبلمان دارید و نمیدونید چطور چیدمان کنید توصیه ما اینه که این دو دست رو با فاصله از هم بچینید تا آرامش بصری و روحی رو از شما نگیره. 

- خرید دو دست مبلمان شلوغ: همونطور که گفتیم از خرید دو دست مبلمان شلوغ پرهیز کنید چرا که اینجوری بی نظمی تو خونه حاکم میشه و بهترین انتخاب، خرید یک دست مبلمان راحتی ساده هستش با یک دست مبلمان طرح دار استیل.

- چیدمان مبلمان به شکل خطی: از چیدمان مدل اتوبوسی مبلمان دوری کنید چرا که این مدلی هم باعث میشه که افر نونن ارتباط چشمی و کلامی با هم داشته باشند و هم اینکه اصلا جلوه و چیدمان خوبی نداره و ظاهر خونه رو دِمده و ساده میکنه.

- توجه نکردن به نقطه کانونی: در چیدمان مبلمان نباید نقطه کانونی رو نادیده بگیرید و ازش غافل بشید. نقاط کانونی اون دتس از وسایلی هستند که بقیه‌ اجزا مبلم ها طبق اونها چیده میشن. مثلا تلویزیون و یا شومینه میتونن در نشیمن و پذیرای نقاط کانونی باشند.

Ideas

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها