|

طرز تهیه قیمه نثار به روش قزوینی های قدیمی / غذای اعیونی که جون میده واسه مهمونی بپزی

توی این مطلب طرز تهیه قیمه نثار به شیوه قزوینی های قدیم رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- نظرت در مورد غذاهای اعیونی که ترکیبی از گوشت، پلو، آجیل و زعفرون هستن چیه؟ غذاهایی که عطر و طعم فوق العاده ای دارن و باید از سر حوصله و عشق درست بشن! غذاهایی مثل آجیل پلو، پسته پلو، شیرین پلو و خورش خلال که غذاهایی اصیل و خوشمزه هستن و برای وقتی که مهمونای خاص داری خیلی مناسبن.

قیمه نثار یکی دیگه از این غذاهای اعیونی و خوشمزه ست که مربوط به شهر قزوین میشه و معروف ترین غذای این شهره و معمولا برای مراسم و مجالس خاص درست میشه. قیمه نثار به خاطر وجود زعفرون، دارچین و هل، عطر و مزه خوبی داره. توی این مطلب طرز تهیه قیمه نثار به شیوه قزوینی های قدیم رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

gheyme-nesar-6

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار

گوشت گوسفندی 250 گرم

برنج 3 پیمانه

پیاز دو عدد

خلال بادام 6 قاشق غذاخوری

خلال پسته 2 قاشق غذاخوری

خلال پوست پرتقال 4 قاشق غذاخوری

زرشک 3 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

پودر زیره، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز هر کدام یک قاشق چایخوری

مغز هل 4 عدد

زعفران دم کرده به اندازه لازم

نمک، فلفل و روغن و کره به اندازه لازم

gheyme-nesar-1

طرز تهیه قیمه نثار

مرحله اول

برای شروع باید تلخی پوست پرتقال رو بگیرید. قسمت نارنجی پوست پرتقال رو جدا کرده و خلالی خرد کنید. اونها رو داخل آب جوش بریزید و 5 دقیقه بجوشونید. سپس آبکش کرده و بشویید. این کار رو 4 بار انجام بدید تا تلخی پوست پرتقال از بین بره.

مرحله دوم

پیازها رو خرد کرده و داخل روغن سرخ کنید. وقتی طلایی شد، گوشت های خرد شده رو داخل قابلمه بریزید و همراه ادویه ها با حرارت متوسط دو سه دقیقه تفت بدید. بعد رب گوجه فرنگی رو بریزید و بعد از 30 ثانیه، آب و کمی نمک بریزید و اجازه بدید گوشت به مدت 2 ساعت بپزه.

*در نهایت گوشت به سس غلیظی نیاز داره پس آب رو زیاد نریزید.

gheyme-nesar-3

مرحله سوم

تا گوشت می پزه برنج رو نیم پز کرده و آبکش کنید. بعد خلال پوست پرتقال، 4 قاشق از خلال بادام، زعفرون و مقداری نمک به گوشت اضافه کرده و اجازه بدید با هم بپزن و جا بیفتن.

مرحله چهارم

داخل یه تابه کمی کره، زرشک شسته شده، خلال بادام، خلال پسته، زعفرون، شکر و کمی نمک رو با هم روی حرارت ملایم حدود یک دقیقه تفت بدید و وقتی پلو دم کشید یه کفگیر از اون رو با آجیل ها مخلوط کنید.

gheyme-nesar-5

مرحله پنجم

وقتی گوشت پخت و سس اون غلیظ شد، از روی حرارت بردارید و از پلو و مخلوط گوشت لایه لایه توی ظرف سرو بریزید و روی اون رو با مخلوط پلو، آجیل و زرشک پر کنید. قیمه نثار خوشمزه ما حاضره. نوش جان.

gheyme-nesar-4

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها