|

طرز تهیه اصیل خورش خلال کرمانشاهی / یه غذای اعیونی که دل همه رو می بره

یکی از غذاهای خاص و خوشمزه، خورش خلال کرمانشاهی هست که مزه بی نظیری داره و می تونی اون رو برای مهمونایی که واست خیلی عزیزن، درستش کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی هر فرهنگی، یه سری غذاها و خوراکی ها هستن که لاکچری و اعیونی به حساب میان و وقتی میخوای یه مهمون یا عزیزی رو خیلی مورد توجه قرار بدی اون غذاها و خوراکی ها رو براش تهیه میکنی. توی فرهنگ ایرانی هم غذاهایی هستن که اعیونی و تشریفاتی محسوب میشن و خیلی ها واسه مهمونای عزیزشون اون ها رو آماده میکنن.

غذاهایی مثل باقالی پلو با ماهیچه، آجیل پلو، شیرین پلو و خوراک هایی از این دست، غذاهای اعیونی هستن. یکی دیگه از غذاهای خاص و خوشمزه، خورش خلال کرمانشاهی هست که مزه بی نظیری داره و می تونی اون رو برای مهمونایی که واست خیلی عزیزن، درستش کنی. توی این مطلب طرز تهیه اصیل خورش خلال کرمانشاهی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-khalal-3

مواد لازم برای تهیه خورشت خلال کرمانشاهی

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

خلال بادام ۲۰۰ گرم

زرشک سیاه نصف لیوان

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی ۲ عدد

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ ۲  قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک تکه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

روغن به اندازه لازم

*به جای زرشک سیاه می تونید از زرشک معمولی استفاده کنید.

*کرمانشاهی ها در تهیه این غذا از روغن سنتی خودشون که به روغن کرمانشاهی معروفه استفاده می کنن که عطر و طعم بی نظیری داره.

khoresh-khalal-1

طرز تهیه اصیل خورش خلال کرمانشاهی

مرحله اول

ابتدا خلال بادام رو با گلاب و کمی زعفرون دم کرده خیس کنید تا نرم و خوشرنگ بشه. لیمو عمانی ها رو داخل آب داغ قرار بدید تا تلخی اونا گرفته بشه. زرشک سیاه رو حدود 5 دقیقه خیس کنید و سپس آبکش کنید.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل قابلمه با روغن تفت بدید تا طلایی بشن. بعد گوشت رو که قیمه ای خرد کردید اضافه کرده و تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و یک دقیقه دیگه تفت بدید. حالا رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت بدید. چوب دارچین و حدود دو لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید تا گوشت با حرارت ملایم بپزه.

khoresh-khalal-2

مرحله سوم

یک ساعت بعد از پخت گوشت، خلال بادام، زرشک، گلاب، زعفرون دم کرده و لیمو عمانی رو به خورش اضافه کنید و زمان بدید تا خورش خلال کرمانشاهی کاملا جا بیفته.

مرحله چهارم

تا خورشت جا میفته چند پیمونه برنج رو هم آبکش کرده و دم کنید و یا به صورت کته آماده کنید.

مرحله پنجم

در انتها نمک خورش خلال رو هم تست و اندازه کنید. خورش خوشمزه و اعیونی آماده ست و اون رو در کنار پلو و سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

khoresh-khalal-4

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها