|

ترفندای عالی برای تمیز کردن ماکروفر / شوینده شیمیایی ممنوع با اینا که میگم تمیزش کن

ماکروفر به علت نوع استفاده ای که ازش میشه در معرض جرم گرفتن قرار داره و باید تمیزش کرد. توی این مطلب ترفندای تمیز کردنش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ریزه کاری های توی آشپزخونه تمومی ندارن! هزار جا هست که باید تمیزشون کرد؛ از تمیز و مرتب کردن کابینت ها و برق انداختن اجاق گاز و یخچال بگیر تا تمیز کردن توستر و هود و سرامیک ها... تمیزکاری های داخل آشپزخونه یه لیست بلند بالا داره که ته نداره... ولی خب هم می تونی از کسی برای تمیز کردن کمک بگیری و هم می تونی ترفندهای آسون تر شدن کارها رو یاد بگیری تا در وقت و انرژیت صرفه جویی کنی.

یکی دیگه از وسایل پر کاربرد آشپزخونه که باید مرتب تمیز بشه، ماکروفره! این وسیله به علت نوع استفاده ای که ازش میشه در معرض جرم و چربی گرفتن قرار داره و باید تمیزش کرد. توی این مطلب ترفندای تمیز کردن ماکروفر رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Cleaning-the-microwave-4

چرا باید ماکروفر رو تمیز کنیم؟

همونطور که گفتیم، به دلیل نوع استفاده ای که از ماکروفر میشه، بعد از مدتی جرم و چربی داخل این دستگاه برقی رو میگیره و برای اینکه عمرش رو طولانی کنیم و مهم تر از اون سلامت اعضای خانواده حفظ بشه، باید اون رو از جرم و چربی پاک کنیم. تا هم کارایی بهتری داشته باشه هم داخل ماکروفر به جایی برای ایجاد باکتری و بیماری تبدیل نشه. پس باید یه برنامه منظم برای تمیز کردن اون داشته باشیم.

Cleaning-the-microwave-3

مواد شوینده شیمیایی ممنوع!

حالا شاید براتون این سوال پیش بیاد که چجوری باید ماکروفر رو تمیز کرد؟ نکته مهم در تمیز کردن این وسیله، استفاده نکردن از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن داخل اون هست. چون امکان شستن و آبکشی داخل ماکروفر وجود نداره باید از مواد طبیعی برای تمیز کردن و جرم گیری داخل ماکروفر استفاده کنیم.

البته این رو هم باید بگیم که شستن سینی ماکروفر و یا تمیز کردن قسمت های بیرونی اون با مواد شوینده شیمیایی مانعی نداره.

Cleaning-the-microwave-2

برای تمیز کردن ماکروفر چکار کنیم؟

ابتدا سینی و وسایل جدا شونده داخل ماکروفر رو خارج کنید. این وسیله ها رو با مواد شوینده در دسترس مثل مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی و هر چیزی که دوست دارید به همراه آب گرم بشویید و کاملا آبکشی کنید. سپس اجازه بدید تا کاملا خشک بشن. سپس قسمت های بیرونی ماکروفر رو با کمک یه دستمال میکروفایبر و تمیز کننده سطوح برق بندازید.

تمیز کردن ماکروفر با جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجون آب رو داخل یک کاسه بریزید. کاسه رو به مدت 3 تا 5 دقیقه در ماکروویو گرم کنید و اجازه بدید بخار تولید شده، چربی ها و کثیفی های چسبیده به دیواره مایکروفر رو نرم کنه.

Cleaning-the-microwave-6

خواهی دید که مواد غذایی خشک شده روی بدنه ماکروفر تمیز میشه و بوی بد داخل دستگاه هم از بین میره. پس از خارج کردن ظرف جوش شیرین محفظه داخلی ماکروفر رو با یک دستمال تمیز کنید.

روش دیگه هم اینه که مقداری جوش شیرین رو با آب مخلوط کنید و یک دستمال تمیز رو به این محلول آغشته کرده و داخل ماکروفر رو باهاش تمیز کنید. سپس با یک دستمال نمدار تمام قسمت ها رو بکشید و در ماکروفر رو باز بذارید تا کاملا خشک بشه.

Cleaning-the-microwave-7

تمیز کردن ماکروفر با سرکه

تمیز کردن ماکروویو با استفاده از سرکه شبیه روش قبلیه و باید داخل یک کاسه آب چند قاشق سرکه سفید بریزید و اون رو به مدت پنج دقیقه در ماکروویو گرم کنید. بعد از گذشت این زمان، کاسه و تمام قسمت های ماکروویو رو خارج کرده و داخل دستگاه رو با استفاده از یک حوله یا دستمال، تمیز کنید.

Cleaning-the-microwave-5

تمیز کردن ماکروفر با لیمو

ماکروفر رو میشه با لیمو هم تمیز کرد. برای این منظور، 3 قاشق سوپخوری عصاره لیموی تازه رو به همراه 3 فنجان آب داخل یک کاسه نشکن بریزید و داخل ماکروویو قرار بدید. دستگاه رو به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا آب لیمو به جوش بیاد. وقتی تایمر خاموش شد، در رو باز نکنید و اجازه بدید بخار آب در ماکروویو پخش بشه. سپس تمام قسمت ها رو با استفاده از یک حوله یا دستمال، تمیز کنید.

Cleaning-the-microwave-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها