|

چیدمان کابینت آشپزخونه رو اصولی یاد بگیر/ اینجوری فضای کابینت ها رو سه برابر میکنی

توی این مقاله با چند راهکار ساده و کاربردی برای نظم دادن به کابینت آشپزخونه آشنا میشی تا همیشه مرتب باشن و فضای بیشتری در اختیار داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از مهم ترین مکان های خونه، آشپزخونه ست. آشپزخونه جاییه که همه افراد منزل مخصوصا خانم خونه رفت و آمد زیادی بهش دارن و وقت زیادی رو هم اونجا می گذرونن. پس مهمه که همیشه مرتب باشه و همه چیز سر جای خودش قرار بگیره تا کارها هم روی روال باشه. قبلا در مورد چیدن روی کابینت ها و نحوه چیدن قابلمه ها توی کابینت صحبت کردیم. این بار میخوایم در مورد چیدن کابینت ها به بهترین شکل صحبت کنیم. تا پایان همراه ما باش تا با ایده های کاربردی که در این زمینه مطرح میکنیم آشنا بشی و ازشون استفاده بهینه بکنی.

chideman-kabinet7

داشتن یه روتین برای مرتب کردن کابینت ها

کابینت های آشپزخونه به خاطر استفاده زیاد و ورود و خروج ظروف و مواد غذایی مختلف، در معرض شلوغ و کثیف شدن زیادی قرار دارن. به همین خاطر برای مرتب کردن و تمیز کردن اونها باید یه برنامه منظم داشته باشی. بهتره هر سه ماه یک بار، کابینت ها رو بررسی بکنی و وسایل اضافی و بسته بندی های خالی شده رو از اونها خارج کنی تا همیشه خلوت بمونن.

chideman-kabinet6

تفکیک ظروف دم دستی از سایر وسایل

یکی دیگه از راههای نظم بخشیدن به کابینت ها، جدا کردن ظروف و وسایل پر استفاده از ظرف ها و وسیله هایی هست که کمتر به کارمون میاد. ظروف و وسایلی که استفاده روزمره ازشون داری رو در کشوها و کابینت های در دسترس تر بذار و اونهایی رو که کمتر استفاده میشن رو در کابینت های بالاتر و دورتر! اینطوری برای برداشتن وسیله ها نیازی به جابجایی همشون نداری.

chideman-kabinet2

استفاده از نظم دهنده ها و اکسسوری کابینت

این روزا نظم دهنده ها و اکسسوری های متنوعی برای تفکیک کابینت ها و استفاده بهینه از فضای اونها توی بازار وجود داره که کار رو خیلی راحت تر از قبل کرده. با انتخاب هوشمندانه اونها میتونی نظم خیلی خوبی به کابینت ها و آشپزخونه‌ت بدی. مثلا از نظم دهنده های کشو برای مرتب کردن قاشق، چنگال و وسایل اینچنینی میتونی استفاده کنی و از قفسه های فلزی برای تفکیک ظروف و قابلمه ها داخل کابینت ها.

chideman-kabinet4

 استفاده از کابینت زیر سینک برای شوینده ها

شوینده ها به خاطر خاصیت شیمیایی و بوی مخصوصی که دارن باید کاملا جدا از ظروف و دیگر وسایل آشپزخونه نگهداری بشن. اگر جای مناسبی خارج از آشپزخونه برای اونها نداری، بهتره کابینت زیر سینک رو به این منظور اختصاص بدی. قفسه های مخصوص این کار هم توی بازار هست که فضای این کابینت رو برای استفاده بهتر تفکیک میکنه.

chideman-kabinet5

کشوهای بزرگ مناسب برای قابلمه ها

چیدن قابلمه ها در کابینت یکی از معضلات خانم ها توی آشپزخونه هست. داشتن یک یا دو کشوی پهن و بزرگ این کار رو برات راحت میکنه تا قابلمه ها رو در کنار هم قرار بدی و دسترسی راحت تری بهشون داشته باشی.

chideman-kabinet3

استفاده بهینه از در کابینت ها

استفاده از در کابینت ها برای قرار دادن برخی وسیله ها، راهکار خوبی برای داشتن فضای بیشتر در کابینت هاست. آویزان کردن ماهیتابه ها، درهای قابلمه، کفگیر و ملاقه ها و... میتونه داخل درها باشه و استفاده از اون ها رو هم راحت تر بکنه.

chideman-kabinet1

توی این مقاله با چند راهکار ساده برای چیدن کابینت ها آشنا شدی تا فضای بیشتری برای جا دادن وسایل آشپزخونه داشته باشی. حالا که این مطلب رو دوست داشتی پیشنهاد میکنیم اینجا رو هم بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی