|

نکاتی در مورد بالا بردن عمر و بهره وری یخچال فریزر / خیلی ساده هزینه برق رو نصف کن

در این مطلب نکاتی ساده اما مهم رو یادآوری می کنیم تا عمر یخچال فریزر خونه تون رو بالا ببرید و از سوی دیگه بهره وری اون رو افزایش بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از وسایل برقی مخصوصا با اوضاع اقتصادی این روزا، موضوع مهمیه که باید بهش توجه کرد. باید طرز اصولی و درست نگهداری از وسایل مختلف رو یاد بگیریم تا هم دیرتر خراب بشن و عمر اونها رو طولانی تر کنیم و هم هزینه برق رو در فصل تابستون کمتر کنیم. قبلا در مورد استفاده صحیح از کولر گازی صحبت کردیم و توی این مطلب قصد داریم نکاتی ساده اما مهم رو یادآوری کنیم تا عمر یخچال فریزر خونه تون رو بالا ببرید و از سوی دیگه بهره وری اون رو افزایش داده و در نتیجه هزینه قبض برق رو به طور چشمگیری کاهش بدید. تا پایان همراه ما باشید.

yakhchaall4

یخچال فریزر رو تمیز نگه دارید

تمیز کردن یخچال و فریزر می تونه به افزایش بهره وری اون کمک کنه. اگه فریزر شما از نوعی هست که برفک میزنه حتما در فاصله زمانی کوتاه برفک ها رو تمیز کنید. موقع تمیز کردن برفک ها از کندن اونها با وسیله نوک تیز اجتناب کنید تا آسیبی به فریزر وارد نشه.

قرار دادن مواد غذایی در ظروف در بسته هم به تمیزی یخچال کمک میکنه و هم از ایجاد بوی بد جلوگیری خواهد کرد. اجازه بدید غذاها ابتدا خنک بشن سپس اونها رو به داخل یخچال و یا فریزر منتقل کنید.

yakhchaall3

نوار لاستیکی دور در یخچال رو تمیز کنید

نوار لاستیکی دور در یخچال نقش مهمی در سرد نگهداشتن فضای داخل یخچال و فریزر داره و باید حتما تمیز بشه تا چسبندگی اون دچار اختلال نشه. این قسمت رو با محلول آب و جوش شیرین و یک دستمال تمیز کرده و سپس خشک کنید.

اگر مشاهده کردید این نوار لاستیکی شل و یا پاره شده حتما خیلی زود نسبت به تعویض اون اقدام کنید.

yakhchaall2

یخچال رو در جایی دور از گرما قرار بدید

قرار دادن یخچال در کنار پنجره و در معرض تابش نور خورشید و یا در نزدیکی یک منبع تولید گرما، بهره وری اون رو کاهش میده. حتما یخچال رو جایی داخل آشپزخونه قرار بدید که از پنجره و وسایلی مثل اجاق گاز و آبگرمکن دور باشه.

ضمنا یخچال رو به دیوار نچسبونید و اون رو در فاصله 10 تا 20 سانتی متری از دیوار قرار بدید تا هوا در پشت این وسیله برقی جریان داشته باشه و داغ نشه.

yakhchaall8

سرویس یخچال فریزر

برای بالا بردن عمر یخچال فریزر حتما باید هر چند وقت یک بار اون رو سرویس و قطعات مصرفی رو تعویض کنید. در این زمینه فیلتر تصفیه آب رو حداقل هر شش ماه یک بار باید تعویض کنید.

هر سال یک بار هم از یک متخصص کمک بگیرید و سرویس یخچال فریزرتون رو بهش بسپارید.

yakhchaall6

دمای مناسب یخچال و فریزر

یکی دیگه از نکات مهم برای افزایش طول عمر یخچال، انتخاب دمای مناسب برای این وسیله هست تا ضمن تازه نگه داشتن مواد غذایی، بهره وری اون افزایش پیدا کنه. به گفته متخصصان، این دمای مناسب برای یخچال 4+ و برای فریزر 18- درجه ست.

yakhchaall1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها