|

طراحی ترمووال پشت تی وی وال / یجور دیوار پشت تلویزیون خوشگل میشه هیشکی فیلمو نبینه

اگر قصد این روز دارید تا برای دیوار پشت تلویزیون ایده ای جهت دکوراسیون اجرا کنید، پس حتما با این مطلب و یادگیری ترمووال همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اغلب در دکوراسیون ها از متریال های مختلفی استفاده میشه که خب شاید برخی از اونها رو ما حتی نشناسیم. مثلا ترمووال یکی از این انواع متریال هستن که به نوعی متریال دیوار پوش محسوب میشه که خب هم جدیده و هم مدرن و زیبا. ترمووال به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منازل و همچنین فضاهای اداری، بکار برده میشه که خب هم میتونه جذاب و هم مناسب باشه. این سبک از دیوار پوش با چوب ترموود ساخته شده و با توجه به فرآیند حرارتی و بهینه‌سازی که روی این چوب اعمال میشه نسبت به چوب معمولی استحکام و مقاومت قابل توجه و بیشتری در مقابل رطوبت، حرارت و عوامل محیطی دارد. 

بخش تی وی وال قسمتی از خونه محسوب میشه که میتونه در زیباسازی محیط خونه تاثیر فراوونی داشته باشه. شاید قبلتر فضاسازی پشت تلویزیون خیلی اهمیت نداشت و افراد به خرید یک میز تلویزیون زیبا اکتفا می کردند، اما امروزه و با وجود ترند ها و پیشرفتی که دکوراسیون داشته، آیتم دیوار پشت تلویزیون هم مورد توجه قرار گرفته. اگر شما نیز قصد خوشگلاسیون کردن این فضا قسمت از خونه رو دارید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

ترمووال پشت تی وی وال

ترموود اصلا چی هست؟

چوب ترمو یا ترموود یک نوع چوب طبیعی هستش در ساختارش و روی آن فرآیندهای حرارتی پیشرفته ای انجام میشه. این فرآیند ها در واقع باعث افزایش استحکام و دوام چوب میشن که خب این روند از بروز عیب هایی که چوب طبیعی داره مثل پوسیدگی، تغییر رنگ و تورم جلوگیری می‌کند.

ترمووال پشت تی وی وال

چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

از چوب ترموود میشه واسه قسمتای مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد. مثلا یکی از بهترین بخش ها جهت بهره وری از تایل های ترموود، قسمت ورودی خونه و همچنین دیوار پشت تلویزیون (تی وی وال) می باشد. جهت زیباتر شدن هر چه بیشتر این متریال برای پشت تلویزیون، میشه که از نورپردازی های متنوع استفاده کرد و جذابیت رو به محیط خونه بخشید.

تی وی وال یا ترمووال (Thermowall) یکی از محصولات ترمووال محسوب میشه که به عنوان دیوارپوش چوبی مورد استفاده قرار میگیره. ساختار اصلی این متریال از چوب‌های طبیعی هستش که تحت فرآیند حرارتی (ترمو) قرار گرفتن و ساخته می شوند. از مزایای این فرآیند اینه که باعث افزایش دوام و البته مقاومت چوب در مقابل عوامل محیطی خواهد شد.

ترمووال پشت تی وی وال

خوبی های فراوونی که ترمووال پشت تلویزیون داره

(عایق صوتی) جالبه که بدونید لایه های ترمووال چوبی بر روی لایه ای از فوم آکوستیک متصل متصل میشن تا عایق صوتی ایجاد بشه. چرا که به دلیل یکسری ویژگی های خاص این متریال به عنوان ترمووال آکوستیک شناخته میشه. لایه های آکوستیک در این ساختار باعث میشه که امواج صوتی رو به خود جذب کنند و به شکل قابل توجهی از انتقا سر و صدا جلوگیری خواهند کرد. این موضوع میشه میشه که به کاهش نویز و همچنین ایجاد فضایی آرام تر کمک خوبی بشه.

(عایق حرارتی) از طرفی هم ترمووال آکوستیک خاصیت عایق حرارتی نیز دارد که همین موضوع باعث میشه به حفظ گرما در محیط کمک کند. این ویژگی موجب کاهش مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش فضا خواهد شد.

(منعطف بودن) از دیگر مزایایی که این متریال داره اینه که از خاصیت انعطاف‌پذیری خوبی برخورداره که به همراه فوم آکوستیک، این امکان رو برای شما فراهم می کنند تا به راحتی بتونید در بخش های مختلف مثل ستون ها و دیوار های منحنی ازشون استفاده نمایید.

(مقاومت بالا در مقابل پوسیدگی) ساختار حرارتی باعث میشه که متریال چوب بتونه مقاومت بالاتری نسبت به قارچ ها و حشرات داشته باشه.

ترمووال پشت تی وی وال

(مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما) ترمووال ها میتونن در مقابل رطوبت و تغییرات دما مقاوم باشن و اینجورین که تغییر شکل نمیدن. 

(طول عمر بالا) به دلیل مقاومت خوب ترمووال در برابر پوسیدگی، قارچ‌ها و حشرات، تی وی وال ترموود، خب به طبع عمر بیشتری هم در مقابل دیگر دیوارپوش ها دارند.

(پایداری ابعادی) متریال ترمووال در برابر تورم و همچنین انقباض حاصل از تغییرات رطوبت و دما مقاوم هستش و ابعاد و سایزش رو هم به خوبی حفظ میکنه.

(زیبایی طبیعی) بافت و رنگ طبیعی چوب یکی از زیبایی خاص ترمووال ها هستش که یه جلوه گرم به محیط میبخشه. 

(ترمووال دوستدار محیط زیست) فرآیند ساخت ترمووال با توجه به اینکه بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر صورت هستش، خب این محصول رو مقابل محیط زیست بی ضرر میکنه.

ترمووال پشت تی وی وال

با کمک از آینه در ترمووال یک فضا رو یونیک کنید

ترکیب ترمووال با آینه نیز از ترند های جذاب دکوراسیون محسوب میشه. اگر آینه رو بر روی ترمووال چوبی نصب کنید و در ورودی خونه قرار بدید، و یا در لابی ساختمان‌ و هتل‌ها و دیوار میز آرایش اتاق خواب بگذارید، یه نمای زیبا به اون فضا نسبت به دیگر قسمت ها بخشیده اید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها