|

طرز تهیه آبگوشت کشک یه غذای محلی لذیذ/ اگه طرفدار آبگوشتی در پخت این غذا شک نکن

توی این مقاله با طرز تهیه آبگوشت کشک خوشمزه که توی اراک و لرستان درست میشه، آشنا میشی که طعم خاص و لذیذی از غذای محلی رو به نمایش میذاره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آبگوشت غذای خیلی خوشمزه و پرطرفداریه که در نقاط مختلف ایران به شکل های مختلف درست میشه. درسته که آبگوشت سنتی ایرانی طعم خیلی خوبی داره ولی بد نیست گاهی آبگوشت های محلی رو که با دستورهای متفاوت و خاص آماده میشن رو هم امتحان کنیم. یکی از انواع آبگوشت که مخصوص اراک و لرستان میشه، آبگوشت کشک نام داره که اراکی ها به اون آبگوشت دودار هم میگن. این آبگوشت طعم خاصی از غذای سنتی رو به نمایش می ذاره. توی این مقاله میخوام طرز تهیه آبگوشت کشک (آبگوشت دودار) این غذای محلی خوشمزه رو بهتون آموزش بدم. پس تا پایان همراه من باشین...

abgushtkashk1

مواد لازم برای تهیه آبگوشت کشک

گوشت دنده گوسفندی ۴۰۰ گرم

نخود نصف پیمانه

لوبیا سفید یا قرمز نصف پیمانه

پیاز متوسط 2 عدد

سیب زمینی متوسط دو عدد

سیر 5 حبه

کشک یک پیمانه

نعنا داغ 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

چوب دارچین یک عدد

بادمجان 4 عدد

روغن به مقدار کافی

abgushtkashk4

طرز تهیه آبگوشت کشک (آبگوشت دودار)

مرحله اول

برای شروع نخود و لوبیا رو از شب قبل می شوریم و خیس می کنیم تا نفخ اون گرفته بشه. این کار باعث میشه تا نخود و لوبیا بعد از پخت بافت نرمی پیدا کنن و سریعتر هم بپزن.

مرحله دوم

سیرها رو داخل هاون همراه با  زردچوبه له کرده و با فلفل سیاه به تمام قسمت های تکه های گوشت می مالیم.

مرحله سوم

یک پیاز رو نگینی خرد کرده و کف قابلمه می ریزیم. گوشت ها رو روی پیازها می ذاریم، یک پیاز دیگه رو هم چهار قاچ می کنیم و داخل قابلمه اضافه می کنیم به همراه نخود و لوبیایی که از شب قبل خیس خورده، چوب دارچین و 3 لیوان آب. حرارت گاز رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. وقتی جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا گوشت و نخود و لوبیا بپزن.

abgushtkashk5

مرحله چهارم

وقتی گوشت کاملا پخت، سیب زمینی های شسته شده رو داخل قابلمه اضافه می کنیم. یک ربع بعد هم کشک و نعنا داغ رو می ریزیم و کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجون ها رو پوست گرفته و سرخ می کنیم و 15 دقیقه آخر پخت آبگوشت به قابلمه اضافه می کنیم. برای اینکه روغن از داخل ماهیتابه پرش نداشته باشه کمی نمک داخل روغن می ریزیم.

وقتی بادمجون ها پخت و آبگوشت جا افتاد، غذای خوشمزه ما حاضره و می تونیم همراه نان خشک محلی، سبزی خوردن و ترشی نوش جان کنیم.

abgushtkashk2

در این مقاله طرز تهیه آبگوشت کشک که اراکی ها به اون آبگوشت دودار هم میگن رو بهتون آموزش دادم که امیدوارم درست کنین و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرین. اگر به آشپزی علاقمند هستین اینجا کلی دستور آشپزی متنوع هست که میتونین استفاده کنین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها