|

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز / جواب این که میگن مگه زندگی چندتا بهاره رو بسپار به اینا

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز رو بهتون معرفی کردیم که با وجود اون ها میتونید از زیباییشون در تمام فصول سال لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه این روزا تبدیل شده به یه عادت بین مردم یعنی این موضوع که شما برید خونه ی یکی و گل و گیاه توی خونش نبینید در اصل تعجب آوره و نرمال نیست چرا که خیلی ها به معجزه ی این زیبارویان در دکور پی بردن و میدونن که چطور دکورشون رو تنها و تنها با گیاهان آپارتمانی زینت ببخشن و زیبا جلوه بدن و صد البته که در این بین فرقی نمیکنه که از گیاهان آپارتمانی ارزان استفاده کنن و یا دست بذارن روی گیاهان گران قیمت و با استفاده از اون ها خونشون رو تزیین کنن و زیبا جلوه بدن چون در کل یکی از ویژگی های هر گیاهی زیباسازی فضای اطرافش هست البته که در این بین برای خیلی ها پیش میاد که به نظرشون دستشون به پرورش گل و گیاه نمیفته که خب نمیدونیم چقدر از این موضوع واقعیه و چقدرش خرافاته!

ولی یه نکته ای این بین پیش میاد و اون اینه که آیا شما به سراغ گیاه درست و مناسب خودتون رفتید ولی نتونستید اون رو رشد بدید و یا تنها از روی علاقه یه گیاه انتخاب کردید مثلا یه سری از افراد هستن که بالاخره توی پرورش گل و گیاه تازه کار هستن و اونقدرا تجربه ندارن که این افراد باید به سراغ گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی برن که نیاز به توجه و مراقبت کمتری نسبت به سایر گیاهان دارن ولی خب شما تصورش رو کنید که شما به عنوان یه فرد تازه کار برید سراغ یه گیاه سخت مسلما که از پس پرورشش برنمیایید و ناکام میمونید و در انتها هم میگید گل به دستم نمیفته! حالا ما در این مقاله میخواهیم  در خصوص یه سری از گیاهان با شرایط خاص براتون صحبت کنیم یعنی گیاهان آپارتمانی همیشه سبز که برای همه حتی افراد مبتدی هم مناسب هستن، پس در ادامه با ما همراه باشید برای شناختن تعدادی از اون ها.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

گل قاشقی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

گل قاشقی رو تقریبا همه میشناسن و هر کسی حتی شده برای یه بار هم توی عمرش مسلما این گیاه رو داشته و خب اگر از اون دسته ای هستید که تا به حال قسمتتون نشده که این گل زیبا رو با برگ های خوشگلش داشته باشید باید بهتون بگیم که گل قاشقی از اون دسته از گیاهانی هست که همیشه ی خدا سبزه و هر چهار فصل میتونه مهمون خونتون باشه و شما میتونید در برخی از فصل ها که هوا زیاد سرد نیست اون رو در بالکن و در سرما هم داخل خونه نگهداری کنید.

شاید براتون جالب باشه که در خصوص این گیاه بدونید که از اقوام فلفل سیاه هست و گرما دوسته و بومی مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیریه و برگ های اون قلب مانند و گرد هستن و رنگ زیبایی دارن هر چند که ممکن هست که شما اونا رو به شکل طرح دار و لکه دار هم مشاهده کنید. از خوبی هایی که این گیاه داره میشه به شرایط نگهداری راحتش اشاره کرد که از این رو برای هر کسی که در نگهداری از گل و کیاه مبتدی هم باشه مناسبه چون قاشقی خیلی مقاومه و حتی با نور مصنوعی هم میتونه به رشد و حیات خودش ادامه بده.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

به جرئت میشه گفت که سانسوریا در بین گیاهان آپارتمانی یکی از مقاوم ترین اون هاست که اسم های مختلفی هم داره و خیلی ها اون رو به اسم زبان مادرشوهر، ماری و یا شمشیری میشناسن و دلیلی که در این مقاله ازش اسم آووردیم مشخصه چون سانسوریا همیشه سبزه و از طول عمر بالایی هم برخورداره. شما میتونید این گیاه خاص و خارق العاده رو حتی در نور کم هم رشد بدید در حالی که بهترین مکان برای اون نزدیک پنجره هست تا نور غیر مستقیم دریافت کنه.

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که بهترین زمان برای آبیاری سانسوریا وقتیه که خاکش کاملا خشک شده باشه اما به این موضوع دقت کنید که درسته سانسوریا در برابر خشکی و بی آبی هم مقاومت بالایی داره ولی آب ندادن برای زمان زیاد باعث چروک شدن برگ های اون میشه پس ابه این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

سرخس از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

برسیم به یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و زیبارو یعنی سرخس که تنها ویژگی مثبتی که داره این موضوع نیست بلکه سرخس از خاصیت تصفیه کنندگی بسیار بالایی هم برخورداره و میتونه آلاینده های مضر موجود توی هوای اطرافش رو به کلی حذف کنه به همین دلیل شما با انتخاب این گیاه یه تیر و دو نشون میزنید. 

در خصوص شرایط نگهداری اون شما باید به شکل مرتب این گیاه رو آبیاری کنید تا خاکش همیشه مرطوب بمونه اما مواظب باشید که در این امر زیاده روی هم نکنید چون ممکن هست دستی دستی باعث زرد شدن برگ های اون بشید. به همین دلیل هفته ای دوبار آبیاری برای  اون کفایت میکنه.

گیاهان آپارتمانی همیشه سبز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها