|

این 5 رفتار میتونه تو رو تو دل همه جا کنه؛ کارایی که شمارو با اعتماد به نفس نشون میده

شخصیت هر کسی در نوع رفتارش نمایانگر هستش که در این مطلب یاد میگیریم چه مسائلی باید رعایت شوند تا شما فردی محبوب باشید.

لینک کوتاه کپی شد
8

شایانیوز- هر کسی یه شخصیتی داره. یه مدل اخلاقی داره و به یکسری از مسائل معتقده. شخصیت انسان به خیلی موارد بستگی داره که به چه شکل، شکل بگیره. اما اونچه که مشخصه اینه که از روی رفتار افراد و حتی نوع صحبت و لباس پوشیدنشون میشه تا حدودی ازشون یه چیزایی فهمید و درونشون رو شناخت. تو علم روانشناسی معمولا افرادی که تو دید بقیه دوست داشتنی هستند میتونن به شدت در شغل خود موفق تر باشند. از طرفی هم خونگرمی همراه با اعتماد به نفس میتونه ما رو جذاب تر نشون بده که البته این موضوعات خیلی نباید ظاهری باشه چون بالاخره یک جا دروغ بودنشون میزنه بیرون! اما این که شخص ذات و خلقیاتش رو اینجوری شکل بده میتونه موندگار بهش و به مرور دستش میاد چطور میشه هم خونگرم و با اعتماد به نفس بود، هم اینکه غرور و تکبر وجودتو نگیره و زیادی هم شل و همه چیز گوی نباشی. باید ها و نباید هایی وجود داره که میتونه شما رو یک فرد مورد توجه و دوست داشتنی کنه، اگرچه که رسیدن به این شخصیت نیاز به تلاش داره اما خب شدنیه و تنه باید بدونید چه جاهایی چیکار باید انجام داد. پس اگر خواهان این موضع هستید با ادامه مطلب همراه باشید.

۱- در مصاحبه کاری اینچنین رفتار کنید

این روزا مستقل شدن و درآمد و شغل برای همه جوانان یه جورایی باید شده و هم به دلیل مسائل اقتصادی و هم به دلیل آپدیت شدن جوانان، خب هم دختر و هم پسر کار می کنن. اما اونچه که مهمه شخصیت و نوع برخورد هستش که مثلا اگر برای یک مصاحبه کاری دعوت شده اید و  ازتون سوال کردن چای میل دارید یا قهوه؟ بگویید آب! چرا که شما برای یک قرار و صحبت کاری رفته اید و در کافه حضور ندارید، پس بهترین کار اینه که یه نوشیدنی ساده انتخاب کنید. حتی اگر دلتون یه خورنی گرم خواست باز هم آب رو انتخاب کنید چرا که اماده سازی هر کدوم از اونها نیاز به زمان داره و آب بهترین راهه تا نشون بده شما فردی جالب تر هستید. اینجوری هم گلویی تازه کردید و هم تصویر خوب تری از خود نشون دادید.

شخصیت شناسی

2- هنگام صحبت با دیگران سرتون رو تکون بدید

سر تکون دادن هنگام صحبت دیگران یه رفتار و عادت خوبه. چرا که اینجوری شما دارین نشون میدین که به حرف شخص مقابل واکنش دارید و دارید به حرفاش توجه می کنید. سر تکون دادن به حالت تایید و توجه به صحبت میتونه اخلاق خوبی باشه که شما رو دوست داشتنی میکنه. البته که دقت کنید و فراموش نکنید ک به میزان زیاد این کار رو انجام ندید و در میزانش حتما رعایت لازمه رو داشته باشید، چرا که اگه زیاد بشه فرد احساس ناامنی روانی پیش شما میکنه و فکر میکنه از نظر شما همممه چیز تایید شده هستش!

شخصیت شناسی

3- از دیگران نظر خواهید کنید

احتمالا برای شما هم پیش اومده که خواستین از کسی سوالی بپرسین اما حس کردین ممکنه مزاحمش بشین و برای اینکار دودل بوده اید. اما جالبه که بدونید وقتی شما از شخص سوال می کنید به اون شخص احساس مهم بودن دست میده و این انرژی رو القا می کنید. پس اگر به جا از فرد سوال کنید هم بهش احترام گذاشتین چرا که به نظرتون نظرش ارزشمند بوده که پرسیدین، هم اینکه احتمال اینکه بتونه واقعا کمکتون کنه هست. انسان ها معمولا جذب افرادی میشن که براشون احترام قائلن و این حس براشون قشنگه.

3-b3581b56c5bb4f4c792ddc0262 (1)

4- به نقص های خود اذعان کنید

در اینکه هیچکس کامل نیست شکی نیست. پس اینکه وانمود کنید بی عیب و نقص هستید و  کامل، امری بی معنی به نظر میاد چرا که نادیده گرفتن نقص ها از خصوصیات افرادی هستش که با ناامنی روانی دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل اگر میخواهید این چنین نباشید از اشتباه کردن نترسید، انسان جایزالخطاست دیگه!

فراموش نکنید شخصیت هایی که از گفتن اشتباهاتشون واهمه ای ندارند به چشم دیگران افرادی صادق تر هستند و اینجوری اعتماد به نفس خودتون رو هم بالاتر برده اید. علاوه بر اینها، اطرافیان شما رو دوست داشتن تر می بینند چر که به جای اینکه شما رو یک تهدید برای خود ببیند، احساس نزدیکی بیشتر با شما خواهند داشت.

5-08d2d2565ebdc98dded6037072

5- فکر نکنید عقل کن جمع هستید

اینکه موقع صحبت کردن با دیگران نشون بدید که همه چیز رو میدونید اصلا احساس خوبی به فرد مقابل نخواهد داد. شما این مدلی فکر می کنید که دیگران مسحور دانش شما میشن و تو دلشون میگن ایشون چقدر میدونه، اما در حالی که این کار باعث میشه از صحبت با شما بدشون بیاد و اگر دوباره خواستید بحرفید اصلا مشتاق هم صحبتی باهاتون نباشن. 

نکته مهمتر اینکه اونایی که نشون میدن همه چیز رو میدونن معمولا افرادی نا امن دیده میشن چرا که فرد احساس میکنه شما به بازیش گرفتید و ممکنه جایی رو دروغ گفته باشید.

7-3fabef5f14b7c080f162ca5c40 (1)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی