|

گیاهان آپارتمانی که نور نمی خواهند / مخصوص خونه ای که محض رضای خدا یه ذره نورم نداره

در این مقاله به معرفی تعدادی از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند پرداختیم که میتونید اون ها رو در صورت نورگیر نبودن خونتون پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن گل و گیاه توی خونه میتونه تا حد بسیار زیادی روی دکور تاثیر داشته باشه و اون رو ارتقا بده چرا که این زیبارویان میتونن با هر قیمتی که دارن چه میخوان گیاهان آپارتمانی ارزان باشن چه گرون فضایی که توش قرار دارن رو زیبا و خاص جلوه بدن که خب این موضوع در اصل میتونه به علت زیبایی ظاهری اون ها باشه چرا که فرقی نمیکنه که چه قیمتی داشته باشن همشون از کوچک تا بزرگ زیبا هستن و خب باید خدا رو شاکر باشیم که ما هم میتونیم شاهد این زیبایی باشیم و ازش توی گوشه به گوشه ی خونمون استفاده کنیم و لذت ببریم.

ولی در این بین یه عده هستن که برای نگهداری از گل و گیاه برای خودشون عذر و بهانه دارن که برخی از این عذر و بهانه ها الکی هستن مثلا یه عده هستن که فراموشکارن و یادشون میره که به گلاشون آب بدن و بهشون برسن و به همین دلیل میگن که نمیتونن از اون ها نگهداری کنه و بیخیال داشتنه اون ها میشن در حالی که خیلی راحت میتونن به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی برن و از اون ها نگهداری کنن چرا که در صورتی که آبیاری اون ها رو فراموش کنن گیاهشون باهاشون قهر نمیکنه، حالا هم در این مقاله میخواهیم برای اون دسته ای که یه عذر دیگه دارن و اون نور گیر نبودن خونه و فضاشون هست چندتا از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند رو معرفی کنیم که توی شرایط نوری بد خوب رشد میکنن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

برگ عبایی از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

برسیم به اولین گیاه در لیست اونایی که نور نمیخوان یعنی برگ عبایی که در مقابل شرایط محیطی مختلف از خودش مقاومت بالایی نشون میده و همین موضوع باعث شده که بهش گیاه آهنین بگن پس در صورتی که اونقدرا وقت کافی برای رسیدگی به گیاهان رو ندارید اما علاقمند به داشتن اون ها توی خونتون هستید توصیه ی ما به شما داشتن این گیاه فوق العاده هست.

اما مهم ترین ویژگی که برگ عبایی رو خاص کرده مقاومت بالای اون در برابر نور کم و سایه دوست بودنش هست که به همین دلیل برای رشد و حیات خودش به نور بسیار کمی نیاز داره و تقریبا شما میتونید اون رو در هر گوشه ی منزل پرورش بدید بدون توجه به این که آیا شرایط نوری مساعده و اون قسمت نورگیر هست یا نه. البته که شما باید به علت سایه دوست بودن برگ عبایی اون رو در معرض تابش مسقیم نور خورشید قرار ندید تا یه وقت برگ هاش قهوه ای نشه و آسیب نبینه.

در صورتی هم که میخواهید برگ عباییتون همیشه شاداب و سرزنده باشه کافیه که هفته ای یه بار برگ های اون رو با یه پاچه ی مرطوب تمیز کنید تا یه وقت گرد و غبار روی اون ها نشینه. همچنین این کار کمک میکنه که برگ های این گیاه نور رو هم بهتر جذب کنن.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

برسیم به زاموفیلیا که یکی دیگه از مقاوم ترین گیاهاین هست که میتونید به سراغ نگهداریشون برید. این گیاه از برگ های براق و باشکوه و مقاومی برخورداره که باعث محبوبیت اون و تبدیل شدنش به یه گیاه لوکس شدن. در صورتی که تنها یه گیاه برای منزلتون میخواهید پیشنهاد ما بی برو و برگرد رفتن به سراغ زاموفیلیا هست. 

اما ویژگی خاص زاموفیلیا که اون رو برای خونه هایی که نورگیر خوبی ندارن مناسب کرده سایه دوست بودن مقاومت بالاش در مقابل نور کم هست طوری که شما در نبود نور خورشید و تنها با نور فلوئورسنت هم میتونید این زیبارو رو پرورش بدید در اصل هم باید دقت کنید که نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرارش بدید چون در این صورت باید منتظر زرد شدن برگ های اون باشید. همچنین آبیاری زیادش هم توصیه نمیشه.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

گازمانیا از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

نوبتی هم که باشه نوبت گازمانیا هست که بومی مناطق گرمسیری هست و شما حتی با دیدن ظاهر خاص اون هم یاده این مناطق بیفیتد چرا که رنگ های خاص اون یادآور گرما خواهد بود برای شما. این گیاه زیبا و خاص در مقابل نور کم مقاومه و از گیاهان سایه دوست بشمار میره و شما میتونید اون رو توی خونه ای که تاریک و بدون نور هست پرورش بدید و همچنین باید این روز در نظر بگیرید که به هیچ وجه گازمانیا رو در معرض نور مسقیم قرار ندید چون به برگ هاش آسیب میرسه.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی