|

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی/ حال نداری هر روز گلاتو آب بدی به اینا یه ماه آب نده

در این مقاله چند تا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی رو بهتون معرفی کردیم که میتونید اقدام به نگهداری از اون ها کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی علاقمند به نگهداری از گل و گیاه توی خونه هاشون هستن چرا که این زیبارویان میتونن تا حد بسیار زیادی روی دکوراسیون تاثیر بذارن و شما بدون این که نیاز داشته باشید یه وسیله ی گرون قیمت بخرید تا دکورتون رو مجلل و خاص نشون بدید میتونید به سراغ این سبز رویان برید و این کار رو باهاشون انجام بدید و در این بین اصلا مهم نیست که اون ها جزء گیاهان آپارتمانی ارزان باشن و یا گرون چرا که در هر حال با زیبایی فضایی که دارن میتونن تاثیر خودشون رو بذارن و شما رو از نتیجه ی به دست اومده شگفت زده کنن.

البته که زیبایی گیاهان و زیباسازی فضا توسط اون ها تنها یه بخش از خوبی اون هاست مثلا از خوبی های دیگه ی اون ها میشه به گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه اشاره کرد که با کمک اون ها شما میتونید هوای سالم رو مهمون ریه هاتون کنید و فضای خونه رو هم برای نفس کشیدن لذت بخش کنید مثلا خیلی ها توصیه میکنن برای این که خواب راحت و خوبی داشته باشید  این دسته از گیاهان رو توی اتاق خواب نگهداری کنید. در این بین بیشتر راجبه نگهداری صحبت کردیم ولی نگفتیم که برای نگهداری از هر کدوم از این زیبارویان نیازمند این هستید که شرایط اون ها رو با شرایط خودتون مورد برررسی قرار بدید مثلا در صورتی که فرد فراموشکاری هستید و یادتون میره که گیاهانتون رو آبیاری کنید باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی برید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید که حالا در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم تا برید سر وقتشون، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

سانسوریا رو میشه یکی از بهترین گیاهان برای افرادی که از فراموشی رنج میبرن و البته یه مقدار هم راحت طلب هستن بشمار آوورد چرا که علاوه بر این که شرایط نگهداریش راحته و مراقبت کمی میخواد نسبت به نور کم و آبیاری کم هم بسیار مقاومه و به همین دلیل صورتی که مشغله ی کاری زیاد دارید و ممکن هست آبیاری این گیاه رو فراموش کنید جای نگرانی نیست چون باهاتون قهر نمیکنه!

سانسوریا نه تنها برای خونه بلکه به علت سازگاریش در مقابل نور کم برای محیط های مختلفی مثل شرکت ها، بیمارستانها و دفاتر کاری که نورگیر خوبی ندارن مورد استفاده قرار میگیره. گفتیم که شرایط نگهداری اون راحته بنابراین برای افراد مبتدی هم میتونه مناسب باشه. همچنین سانسوریا میتونه دی اکسید کربن رو به اکسیزن تبدیل کنه و قدرت اکسیژن سازی بالایی داره بنابراین برای بودن توی اتاق خواب هم گزینه ی خوبیه. 

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

یکی دیگه از گیاهانی که در برابر آبیاری کم و در فواصل زمانی زیاد و حتی نور کم از خودش مقاومت بالایی نشون میده و میتونه تا هفته ها خاک خشک رو تحمل کنه زاموفیلیا هست که به علت ظاهر خاصی هم که داره یه گیاه فوق العاده لوکس بشمار میاد. شما میتونید از این زیبارو در هر محیط تاریکی نگهداری کنید و اصلا مهم نیست که نورگیر خونتون بد هست. 

ریشه های این گیاه آب رو توی خودشون ذخیره میکنن و به همین دلیل موقع قطع آبیاری از اون استفاده میکنن. شاید براتون جالب باشه که بدونید زاموفیلیا بومی مناطق شرقی آفریقا هست و  به همین دلیله که توی محیط های خشک و پایدار رشد میکنه. از خوبی های دیگه ای که این گیاه داره میشه به این که برای نگهداری اون به فضایی با سقف بلند نیاز ندارید اشاره کرد چون شاخه هاش به شکل افقی رشد میکنن.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

برسیم به پتوس زیبا که یکی از گزینه های روی میز برای هر کسی که گل و گیاه پرورش میده هست چرا که شرایط نگهداری اون بسیار راحته و اصلا زحمت و دردسر خاصی نداره. این گیاه علاوه بر این که در مقابل کم آبی مقاومه و هفته ای یه بار آبیاری اون هم بعد از خشک شدن خاکش براش کفایت میکنه شرایط نوری بد رو هم میتونه تحمل کنه و خودش رو باهاش وفق بده. این گیاه شاخه های رونده داره و شما میتونید اون رو از سقف و دیوار آویزون کنید و یا داخل قفسه بذارید و شاهد آبشار برگ هاش باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی