|

چند ایده ساده برای چیدمان مدرن/ نکات کلیدی برای اینکه خونه رو جذاب و زیبا بچینی

توی این مقاله به یکی از سبک های پرطرفدار و جذاب به نام سبک مدرن در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن می پردازیم و ابعاد مختلف اون رو بررسی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا موضوع دکوراسیون خیلی بیشتر از قبل مورد توجه افراد قرار میگیره و هرکس بسته به سلیقه و علایق خودش سعی میکنه محل کار یا زندگیش رو به بهترین شکل دکور کنه. سبک های متنوعی از دکوراسیون هم وجود داره که هر کدوم از اونا پاسخگوی خیلی از سلیقه هاست. سبک بوهو، اسکاندیناوی، کلاسیک، جپندی و... زیبایی خاص خودشون رو دارن. توی این مقاله میخوایم به یکی دیگه از سبک های پرطرفدار به نام سبک مدرن در دکوراسیون پذیرایی بپردازیم و ابعاد مختلف اون رو بررسی کنیم. تا پایان همراه ما باشین.

modern6

درباره سبک مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون که خیلی مورد توجه قرار گرفته بر اساس یک جنبش طراحیه که در اواخر قرن بیستم میلادی به وجود اومد. مبلمان و دکورهای سبک مدرن از مواد طبیعی و رنگ‌های خنثی تشکیل شده و جزئیات غیر ضروری رو حذف میکنه.

این سبک در دکوراسیون شباهت زیادی به سبک مینیمال داره و از شلوغی و به هم ریختگی پرهیز میکنه. طیف رنگی مورد استفاده در سبک مدرن محدوده و معمولا از رنگ های تند و جیغ خبری نیست.

در سبک مدرن، اکسسوری ها بسیار گزیده انتخاب میشن و هر آیتمی در راستای کلیت فضا مورد استفاده قرار میگیره و بقیه حذف میشه.

modern2

چیدمان پذیرایی به سبک مدرن

پذیرایی یا نشیمن، از مهم ترین قسمت های هر خونه و در اصل ویترین خونه به حساب میاد و اوج سلیقه صاحب اون رو به نمایش میذاره. با انتخاب سبک مدرن در طراحی داخلی منزل تون، فضایی خاص و چشمگیر به وجود میارین که احتمالا تحسین دیگران رو هم برمی انگیزه.

modern7

استفاده از رنگ های تیره

یکی از مشخصه های سبک مدرن در طراحی داخلی، استفاده از رنگ های تیره است. در این سبک از رنگ تیره به صورت شجاعانه استفاده میشه، موضوعی که در سبک های دیگه طراحی داخلی کمتر دیده میشه. البته رنگ های روشن هم جایگاه خاصی در این سبک دارن و در فضای تیره، تعادل و هارمونی ایجاد میکنن.

modern9

طرح های ساده و بدون نقش و نگار

یکی دیگه از ویژگی های سبک مدرن، استفاده از آیتم های ساده و بدون نقش و طرحه. پارچه مبلمان، کاغذ دیواری، پرده ها و... در این سبک معمولا ساده و بدون طرح انتخاب میشن و فضایی باز و یکدست رو به وجود میارن که بسیار دلنشینه.

modern1

جایگاه خاص برای گیاهان طبیعی

در سبک مدرن برای گل و گیاه های طبیعی جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده. استفاده از چند گلدان خاص و نه تعداد زیادی از اونها، فضا رو از خشکی و خشونت درمیاره و لطافت خوبی به منزل شما میبخشه.

modern3

استفاده حداکثری از نور طبیعی

در دکوراسیون مدرن نور طبیعی آیتم خیلی مهمی به حساب میاد و طوری برنامه ریزی میشه تا از نور طبیعی روز بیشترین استفاده صورت بگیره. پنجره های بسیار بزرگ و پرده های نازک و روشن در همین راستا در نظر گرفته میشن.

modern8

نورپردازی های خاص و متفاوت

نورپردازی های خاص در طراحی داخلی به سبک مدرن، فضای پذیرایی شما رو چشمگیر و متفاوت میکنه. نورپردازی روی میز ناهارخوری، روی گل های طبیعی، روی کتابخانه و... با لوسترها و شاخه های نوری زیبا، فضاهای شاخص و مدرنی رو به وجود میاره که بسیار جذاب هم هستند.

modern4

در این مقاله چند ویژگی دکوراسیون به سبک مدرن ارائه شد تا پذیرایی یا نشیمن خودتون رو به این سبک طراحی و چیدمان کنید. اینجا هم میتونید مطلبی در مورد چیدمان خونه های کوچیک بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها