|

چند راهکار ساده برای انتخاب پرده پذیرایی/ چه پرده ای بخریم مناسب خونه ما باشه؟

پرده از موارد مهم در دکوراسیون خونه محسوب میشه و اینکه چه پرده ای مناسب خونه ماست و بهتره چه مدلی و چه جنسی باشه، باید مورد توجه قرار بگیره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- توجه به دکوراسیون خونه و انتخاب آیتم های مختلف کار نسبتا سخت اما دوست داشتنی ای هست. اینکه چطور مبلمان رو چیدمان کنیم؟ چه فرشی انتخاب کنیم؟ لوستر چه مدلی بخریم؟ و... همگی به کمی فکر و جستجو برای انتخاب بهترین مورد داره. پرده هم یکی دیگه از موارد مهم در دکوراسیون خونه محسوب میشه. اینکه چه پرده ای مناسب خونه ماست و بهتره چه مدلی و چه جنسی باشه. توی این مقاله میخوایم بهتون بگیم که برای پرده پذیرایی به چه نکاتی توجه کنید تا بهترین انتخاب رو داشته باشید. تا پایان همراه ما باشید...

parde1

توجه به سبک دکوراسیون خونه

اولین موضوعی که برای انتخاب پرده مهمه اینه که ببینیم سبک دکوراسیون و طراحی داخلی خونه ما چیه یا اگه تازه قصد خرید وسایل رو داریم ببینیم چه سبک دکوراسیونی رو میپسندیم تا بر اساس اون خرید کنیم. سبک کلاسیک، مدرن، بوهمی، جپندی، مینیمال و... همگی سبک های دکوراسیون داخلی هستن که میتونن انتخاب های ما رو تغییر بدن.

parde6

طرح و رنگ پرده رو چطور انتخاب کنیم؟

رنگ و طرح پرده هم موضوع مهمیه که شاید ذهن شما رو مشغول کرده باشه. میشه گفت رنگ های سفید، شیری و کرم روشن با هر خونه ای متناسب هست ولی اگر تمایل دارید که رنگ خاصی برای پرده انتخاب کنید باید به بقیه وسایل منزل خودتون مثل مبلمان، فرش ها و کفپوش خونه هم توجه کنید.

parde5

اگر فرش و مبلمان شما طرح دار هستن، برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، بهتره پرده ساده انتخاب بشه و اگر فرش و مبل ساده ای دارید میتونید پرده طرح دار انتخاب کنید و کوسن هایی هماهنگ با پرده روی مبل ها قرار بدید.

توجه به متراژ فضا برای انتخاب پرده

ابعاد و متراژ فضایی که قصد داریم برای اون پرده انتخاب کنیم هم موضوع مهم بعدی هست که باید مورد توجه قرار بگیره. اگر پذیرایی یا نشیمن خونه شما کوچیک هست، مطمئنا انتخاب پرده تیره رنگ و ضخیم، یا پرده ای که نقش و نگارهای شلوغ داره مناسب نیست.

parde8

برای فضای کوچیک باید رنگ پرده رو روشن و ساده انتخاب کرد تا فضا رو بزرگتر و دلبازتر از چیزی که هست نشون بده. برعکسش هم صادقه و اگر شما پذیرایی یا نشیمن بزرگی دارین، دستتون برای انتخاب پرده با رنگ ها و طرح های مختلف بازه.

توجه به ارتفاع سقف برای انتخاب پرده

ارتفاع سقف مکانی که برای اون قصد خرید پرده رو دارین هم، انتخاب شما رو تحت تاثیر قرار میده. اگر سقف خونه شما کوتاه باشه بهتره از والان و پرده هایی با طرح های شلوغ استفاده نکنید. برای این سقف ها انتخاب پرده ساده که از سقف شروع بشه و تا پایین و تمام دیوار رو پوشش بده و همینطور یک قاب چوبی ساده برای چوب پرده مناسب تره و سقف رو هم بلندتر نشون خواهد داد.

parde4

پنجره ها رو یکپارچه کنید

اگر فضای پذیرایی یا نشیمن شما که قصد انتخاب پرده برای اون رو دارین، چندین پنجره در کنار هم داره، بهتره به جای پرده های جدا از هم، یک پرده سرتاسری رو برای اون انتخاب کنید. این اقدام باعث میشه تا فضا بزرگتر و شیکتر به نظر برسه.

parde2

توی این مقاله چند راهکار ساده برای انتخاب پرده پذیرایی ارائه کردیم که امیدوارم بتونه شما رو در انتخاب کمک کنه. اینجا میتونید مطالب بیشتری در حوزه دکوراسیون بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی